Gå til innhold

Hjelp til kjøp av skjermkort! pris rundt 3K

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg nytt pc-oppsett fordi jeg trenger en oppdatering. Jeg har bestemt meg for alt av specs men spekulerer enda litt på hva som er lurt valg av skjermkort. PCen ligger på rundt 10K, regnet med rundt 2-3K til skjermkort. Jeg har sett litt på alternativene og jeg kan først og fremst si at jeg ikke skal ha 680 selvom alle mener jeg bør gå opp i pris for det, men det har jeg ikke penger til. Har heller tenkt på noe som Raden 7970 3Gb eller 670 2Gb.. Har også fått høre at jeg kan prøve ut Crossfire (x2) Raden 7850. (tar også i mot andre forlag). Men først og fremst er det de 3 alternativene det står mellom. Utifra at jeg er villig til å betale for alle de tre alternativene, hvilken av dem er det som er å anbefale til en som gamer en del krevende spill?

Svar gjærne så fort som mulig i håp om at jeg kjøper nå i dag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke velg 680... hvis du skal ha nvidia skjermkort burde du ta 670 ettersom det yter like bra som 680. ellers så velger du 7970 som er det kraftigste til amd. du trenger egentlig ikke SLI/CFX så lenge du ikke spiller på 3 skjermer med ultra grafikk <.<

Lenke til kommentar

ikke velg 680... hvis du skal ha nvidia skjermkort burde du ta 670 ettersom det yter like bra som 680. ellers så velger du 7970 som er det kraftigste til amd. du trenger egentlig ikke SLI/CFX så lenge du ikke spiller på 3 skjermer med ultra grafikk <.<

Men crossifre av 6850 koster någelunde det samme som 7970.. vil de si at to 6850 yter bedre enn 7970 slik at det vil være et bedre kjøp?

Lenke til kommentar

Men crossifre av 6850 koster någelunde det samme som 7970.. vil de si at to 6850 yter bedre enn 7970 slik at det vil være et bedre kjøp?

da mente jeg også at jeg spiller på en skjerm i full hd oppløsning, men spiller gjærne spill med "Ultra" grafikk

Lenke til kommentar

Å ha ett skjermkort vil gi deg en bedre opplevelse enn 2 svake.

Ett 7970 kort vil gi deg masse ytelse for penga, i tillegg til at du får med både crysis 3 og bioshock infinite.

Lenke til kommentar

Å ha ett skjermkort vil gi deg en bedre opplevelse enn 2 svake.

Ett 7970 kort vil gi deg masse ytelse for penga, i tillegg til at du får med både crysis 3 og bioshock infinite.

enig her. 1 kraftig er bedre enn 2 svake. + jeg har hatt både 7970 og 670 og kan anbefale dem begge.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...