Gjespen Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hei! Lurte bare på om noen vet om noen brae RTS spill som man kunne begynt å spille. Men ikke de RTS spillene hvor man trenger sinnsykt brae reflekser og må gjøre alt dritfort. RTS = Real Time Strategy. Age of Empire og Warcraft III er perfekte eksempel på denne typen spill. Et spill hvor du bygger en borg opp fra grunnen av og trenger ressurser(Tre, Stein, Gull) for å få flere folk til å kjempe for deg og flere bygninger osv.. Har hørt at Age of Empires II: HD Edition kommer ut snart, noen som vet om det er verdt å kjøpe eller vet om noe annet bra RTS spill? Det er bare å rope ut hvordan RTS spill du liker og hvorfor du liker det. Jeg skal sjekke ut spillet og hvis det ser bra ut kjøper jeg det Tusen takk for all hjelp! - Espenjh Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Vet ikke om du liker det spillet, men Age of Empires III: Complete edition er nedsatt 50% på steam i dag Age of Empires II: HD kommer den 9. april Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Starcraft 2, red alert 2 (nr 3 duger også), også har vi supreme commander som også fikk god kritikk når det kom. AoE 3 er bortkastet penger imo. Endret 1. april 2013 av Runarbs Lenke til kommentar
Seal Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Kommet lite bra de siste årene, men jeg kan absolutt anbefale R.U.S.E og Wargame: European Escalation. Skapt av samme utvikler, og begge spillene har til felles at den smarteste spilleren vinner, uavhengig av reflekser og sånt. Hvis ikke er det ikke lenge til Company of Heroes 2 kommer, og noe sier meg at det blir et skikkelig godt spill Også har vi jo StarCraft II da. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Starcraft 2, red alert 2 (nr 3 duger også), også har vi supreme commander som også fikk god kritikk når det kom. AoE 3 er bortkastet penger imo. Kommet lite bra de siste årene, men jeg kan absolutt anbefale R.U.S.E og Wargame: European Escalation. Skapt av samme utvikler, og begge spillene har til felles at den smarteste spilleren vinner, uavhengig av reflekser og sånt. Hvis ikke er det ikke lenge til Company of Heroes 2 kommer, og noe sier meg at det blir et skikkelig godt spill Også har vi jo StarCraft II da. Hvem i alle dager anbefaler StarCraft 2 til en som ønsker et RTS som man IKKE trenger å gjøre ting ekstremt fort på og som man trenger gode reflekser på? :omg: Kan ikke tenke meg et mer rushy gameplay på noen spill enn det StarCraft 2 krever. 4 sekunders inaktivitet på en bygge-enhet kan koste deg seieren. Lenke til kommentar
Gjespen Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Tror jeg går for Age of Empires II: HD Edition egentlig.. Har lyst på ett spill hvor man kan bygge opp en hær i gamle dager. Et spill hvor man trenger hvete, tre, gull og stein for å bygge opp flere bygninger og holde styr over hæren din. Bygge borgen din ugjennomtrengelig og samle opp en stor hær og gå til krig. Lånte ett sånt her spill for lenge siden, tror det var 5-6 år siden. Det var veldig bra, men husker ikke hva det hetet. Det var et russisk spill tror jeg, fordi det var originalt i russisk. Men jeg må bare takke for alle svar jeg har fått! Har sett gameplay på mange av titlene dere har foreslått og mange ser lovende ut. Kommer sikkert også til å gjøre R.U.S.E og Company of Heroes 2 i framtiden! Lenke til kommentar
Seal Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hvem i alle dager anbefaler StarCraft 2 til en som ønsker et RTS som man IKKE trenger å gjøre ting ekstremt fort på og som man trenger gode reflekser på? :omg: Kan ikke tenke meg et mer rushy gameplay på noen spill enn det StarCraft 2 krever. 4 sekunders inaktivitet på en bygge-enhet kan koste deg seieren. Egentlig helt enig med deg, og jeg er selv ingen stor fan av spillet, men det kommer også litt an på hvilket nivå du spiller på. Fult mulig å kose seg med et avslappet gameplay i StarCraft II selv for gode spillere, men du får ikke konkurrert så mye. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Tror jeg går for Age of Empires II: HD Edition egentlig.. Har lyst på ett spill hvor man kan bygge opp en hær i gamle dager. Et spill hvor man trenger hvete, tre, gull og stein for å bygge opp flere bygninger og holde styr over hæren din. Bygge borgen din ugjennomtrengelig og samle opp en stor hær og gå til krig. Er det den type spill du er inne på kan jeg anbefale Anno 1404 av hele mitt hjerte, et av de beste spillene jeg har spilt. Det er ikke i utgangspunktet så stort fokus på krig, mer på å bygge og administrere, men om du vil kan du også gå for en mer militær tilnærming. Det spillet knuser all konkurranse på atmosfære, administrering, bygging, planlegging osv i min mening, så prøv det gjerne. Fins en demo, men spillet er dessverre ikke tilgjengelig på Steam. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Empire Earth, Anno, Age of Empires, Supreme Commander, Stronghold. Der har du hvertfall et par serier du kan sjekke ut Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hvis du ikke bryr dæ om krig i det hele tatt er Tropico virkelig verd å sjekke ut. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Utifra hva du skriver virker Stronghold perfekt for deg. Der må du samle ressurser og lage mat til folket ditt, og du bygger opp en borg helt selv, der du kan utforme veldig mye. Du må også lage våpen og utstyre hæren. Annbefales absolutt Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Er kanskje ikke akkurat slott-spill, men Settlers or Anno er jo ganske populære singleplayer RTS-serier. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Rise of Nations, Empires: Dawn of the modern world og Empire Earth er alle spill som vil falle i smak hos deg med tanke på at du liker AeO Lenke til kommentar
Gjespen Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Fant endelig det russiske spillet jeg begynte å spille.. Det er faktisk Stronghold 1.. Det var på russisk språk originalt så jeg bare antok at det var et russisk spill.. Finnes dette på Steam, og spilles det fortsatt? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Du finner iallefall stronghold hd på gog til 6 dollar. Lenke til kommentar
garnok Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Er ikke så mange rts om dagen. Starcraft 2 vil jeg anbefale om du vil spille mot computern, bare sett gamespeed på normal eller saktere i starten, så lærer du fort. Å tro at SC2 kun er for proffer er helt feil. Det er så mange instillinger du kan endre på for et nivå som passer deg. Ellers kommer som sagt AoE2 hd ut snart. Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Starcraft og Warcraft er ikke som gamle rts spill. Siden i SC2 får du ressurser levert rett på døra. Hele mappen er visible. Minerals og vespin gas er levert på døren. Spillet blir bare altfor lett å spille av den grunn. I Age Of Empires må du lete etter ressurser og spillet er vanskeligere å spille bare av den grunn. Det eneste ressursen du får levert på døra i AOE er woods. GOLD, STONE OG FOOD MÅ man lete etter. Mappen er ikke visible. Du starter med et lite punkt og må utforske den svarte kartet. Jeg vil også si at AOE 3 suger og AOE online suger også. AOE 1 og 2 var det beste. Warcraft og starcraft er greit å spille iblant når man kjeder seg. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Å lete etter ressurser gjør jo ikke et spill vanskeligere det bare gjør spillet mer basert på flaks. Starcraft2 og Warcraft3 er i såfall basert på hvor god du er til å saturere mineraler og mineralforbruk. Økonomi/upgrades/tech/army er alle ting som må balanseres i Wc3 og Sc2 iforhold til ressurser du har. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hvem i alle dager anbefaler StarCraft 2 til en som ønsker et RTS som man IKKE trenger å gjøre ting ekstremt fort på og som man trenger gode reflekser på? :omg: Kan ikke tenke meg et mer rushy gameplay på noen spill enn det StarCraft 2 krever. 4 sekunders inaktivitet på en bygge-enhet kan koste deg seieren. Absolutt ALLE RTS spill som foregår online "krever" raske\gode reflekser om man ville, starcraft 2 er ikke et unntak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå