smort1 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Noen bilder av kommende ingredienser i får-i-kål. Fine får, men savner bilder av kålen.... 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Skulle bare teste noen innstillinger på kameraet i dag, og blomstene her hjemme kom i "skuddlinjen". Syntes de to her ble greie, særlig det første. Nikon D3200, Nikon 50mm (fast) F2.8 1/160 sek ISO200 Nikon D3200, Sigma 18-50mm F2.8, 1/15 sek, ISO 200 Lenke til kommentar
Populært innlegg twoeyes Skrevet 22. april 2013 Populært innlegg Del Skrevet 22. april 2013 Fortsatt godt skiføre i Lyngsalpene: Koppangsbreen by twoeye, on Flickr 11 Lenke til kommentar
Trøttingen Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 En liten rødstrupe på besøk..... rødstrupe by Megadrowsy, on Flickr Skal det være en rose? LItt prøving med makro, opplyst med ei leselampe og lommelykt.... Må vist skaffe meg større lommelykt. Rose2 by Megadrowsy, on Flickr 2 Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Endelig litt vårfølelse! Vår i fjæra! by Rune Mattsson 2011, on Flickr 5 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 To mörke bilder..: Open door by Helena Normark, on Flickr Havstein kirkegård by Helena Normark, on Flickr 7 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Likte døren veldig godt. Mye riktig i det bildet. Gravstøttene var ikke like bra. Syns lysene i bakgrunnen stjeler mye fokus, og horisonten er skjev. Ville tiltet toppdelen av bildet litt i PS for å rette opp, og kanskje fjerne den fjerde gravstøtten på høyre side. 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Likte døren veldig godt. Mye riktig i det bildet. Gravstøttene var ikke like bra. Syns lysene i bakgrunnen stjeler mye fokus, og horisonten er skjev. Ville tiltet toppdelen av bildet litt i PS for å rette opp, og kanskje fjerne den fjerde gravstøtten på høyre side. Tusen takk for tilbakemelding! Konstruktiv kritikk er alltid velkommen. Enig om horisonten. Jeg er mest opptatt av stemningen i bildene, så jeg glemmer ofte å sjekke slikt. Tror dessverre disse problemen blir vanskelige å fikse i Lightroom (har ikke PS - kun Elements som jeg ikke får til å funke selv etter lang tid med Adobe support), men jeg skal teste når jeg får tid. Endret 22. april 2013 av HelenaN Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg undres på hvordan dere klarer å se at horisonten er skjev i det siste bildet. Jeg ser ikke det. Synes egentlig ikke at de sterke lysene gjør noe; skulle jeg gjort noe anderledes med bildet, så hadde jeg heller vurdert å kutte toppen. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Synes ikke "horisont" skal rettes opp når det ikke er snakk om horisont og motivet er i vater. I Lightroom kan du rette opp bilder ved å bruke linjalen i beskjæringsverktøyet (R på tastaturet). Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Enig med Tomsi. Jeg forstår heller ikke hvordan dere kan se at horisonten er skjev der. Omgivelsene våre er jo ikke nødvendigvis vinkelrette. Ellers synes jeg bildet er litt urolig, noe som er viktig for stemningen (i hvert fall sånn jeg ser bildet), og rette vinkler hadde sannsynligvis ødelagt mye av det som gjør at jeg liker bildet. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Takk Tom, Keyzer28 og Frikky! Egentlig er den ikke skjev siden det er en bakke. Jeg er enig med psilocybe at den ser skjev ut i bildet, men synes egentlig ikke at det forstyrrer. Etter at ha tenkt litt har jeg bestemt meg for å la det väre som det er. Frikke, jeg tror ikke det går å rette opp "selektivt" i Lightroom, kun hele bildet. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 En kompis av meg driver med western skyting og jeg fikk maset meg med for å få testet ut en fotoide jeg hadde lenge grublet på. Fikk nesten lyst til å fotografere flere "scenarioer", f.eks et 1930 talls gangster shoot.. Bare å få tak i en hot rod og en tommy gun og knipse ivei 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 En liten serie fra sørligere strøk. cap_9 by MadNoggie, on Flickr cap_10 by MadNoggie, on Flickr capetown by MadNoggie, on Flickr capetown_6 by MadNoggie, on Flickr capetown_5 by MadNoggie, on Flickr capetown_3 by MadNoggie, on Flickr Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Mudringsfartøy som ligger i Gisundet. Gisundbrua. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg undres på hvordan dere klarer å se at horisonten er skjev i det siste bildet. Jeg ser ikke det. Synes egentlig ikke at de sterke lysene gjør noe; skulle jeg gjort noe anderledes med bildet, så hadde jeg heller vurdert å kutte toppen. Det blir gjerne feil å kalle det en horisont. La oss heller si "horisont", og den heller litt mot høyre. Jeg syns stramme linjer gjør seg godt i bilder, så jeg henger meg gjerne opp i det. Du har gjerne andre ting du syns er viktig. De sterke lysene trekker fokuset bort fra det jeg oppfatter som hovedmotivet, de tre gravstøttene (og at de gjentar seg lengre unna). Lys fra biler er ikke så interessant, og tilfører lite til bildet. I det andre bildet er hovedmotivet døren og lyset innenfra. At det lyseste punktet er i døråpningen er en god ting. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Takk igjen for feedback psilocybe! Lysen er dog ikke fra biler - det er Trondheim i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Sjøsprøyt! by Rune Mattsson 2011, on Flickr 6 Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 En liten serie fra sørligere strøk. cap_9 by MadNoggie, on Flickr cap_10 by MadNoggie, on Flickr capetown by MadNoggie, on Flickr capetown_6 by MadNoggie, on Flickr capetown_5 by MadNoggie, on Flickr capetown_3 by MadNoggie, on Flickr Gode minner fra Cape Town. Fantastisk by! En kompis av meg driver med western skyting og jeg fikk maset meg med for å få testet ut en fotoide jeg hadde lenge grublet på. Fikk nesten lyst til å fotografere flere "scenarioer", f.eks et 1930 talls gangster shoot.. Bare å få tak i en hot rod og en tommy gun og knipse ivei Stiilige bilder. Skjønner godt at du ønsket å fotografere dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå