Gå til innhold

Aprilfest 2013 - pybalto - kanskje litt lei av snø


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, fin blåfarge på bøtta, og siden det er snø rundt blir den jo også fint belyst vil jeg tro.

 

Som jeg nevnte i går, nytt utstyr. En extender. EF 2.0x III.

 

Når jeg kobler den på 300mm f/4.0 så mister jeg AF. Også blir det 600mm f/8.0.

Skulle ut å teste, men det har regna hele dagen. Så da blir det snøskuter gjennom kjellervindu. To bilder. Hovedbildet er 7D med 600mm men i spoiler er det 5D på 400 mm vha EF70-200/2.8+EF2xIII.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jo, litt maling hadde nok gjort seg. Eller nytt gjerde.

 

I dag har jeg planlagt dråpebilde. Har rigget opp med "dryppeanordning" alt i går kveld.

Den består av en reim mellom en gulvlampe og paraplystativet. På den reima henger "bøtta" det drypper fra. Under der står det nå en beholder. Men jeg er enda ikke sikker på om jeg skal fylle den beholderen med vann eller lys. Må gruble litt på det. :hmm:

 

Sånn ellers.. så har jeg bestilt en reservedel fra Manfrottospares. En hurtigfesteplate, altså stativsiden, den kostet meg 170kr. Og den kom i posten i dag. Og den har jeg gjort noe lurt med, syns jeg sjøl iallefall. Det er mulig at heller det blir dagens bilde. :green:

Lenke til kommentar

Det med dråper var ganske pirkete. Sliter med å få dråpene til å komme raskt nok. :confused:

Siden det er søndag, og jeg må ha ett bilde til nå i uka så må jeg legge ut ett i dag.

 

Jeg er ikke fornøyd med dråpebildene så langt. Må utforske mer. Så starter med spoilerbildene og oppaterer innlegget med hovedbildet når jeg tar det. :rofl:

 

 

Ett av de første. På dette stadiet sjekket jeg vel mest bakgrunnen. På kameraet bilde nr. 3241

Her er bakgrunnen blokket med en paraply. Bilde nr. 3531. Altså 290 bilder senere. Her jobber jeg med fokus, og lys

 

 

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Jo, begynte komme inn på noe med bakgrunnen der. Men dråpebildene ble avbrutt. Sånn så "riggen" ut.

 

 

 

 

En kamerat skulle låne noe verktøy for å fikse på et luftfilter, så arbeidsbenken måtte ryddes.

 

Han hadde med seg en kasse øl og 100 popnagler.

 

 

 

 

 

Takk til alle som har fulgt med i løpet av måneden. Det har vært en fin måned.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...