JorunT Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Spennende isfigur, den blå bakgrunnen var perfekt. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Jo, fin blåfarge på bøtta, og siden det er snø rundt blir den jo også fint belyst vil jeg tro. Som jeg nevnte i går, nytt utstyr. En extender. EF 2.0x III. Når jeg kobler den på 300mm f/4.0 så mister jeg AF. Også blir det 600mm f/8.0. Skulle ut å teste, men det har regna hele dagen. Så da blir det snøskuter gjennom kjellervindu. To bilder. Hovedbildet er 7D med 600mm men i spoiler er det 5D på 400 mm vha EF70-200/2.8+EF2xIII. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Det er nok mye lengsel etter bedre vær i det siste innlegget (foretrakk hovedbildet, men begge var bra, skarpe og fine selv om de er tatt gjennom vindu), fin bakgrunn. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Det virker som den extenderen kan gi deg mye moro fremover Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Flotte detaljer med regndråper! Og imponert over både skarphet og kontrast med 2x extender. Er kjent med at du mister AF, men du kan vel bruke liveview og fokus der på stillestående motiver. Går ihvertfall fint på 5D. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Isfiguren er min favoritt i din aprilfest så langt Snøscooteren 8. april var også veldig godt komponert. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 19.april: detaljrikt, og spennende utsnitt. + for regndråpene... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Jo, takk.. en stund siden jeg oppdaterte her nå. En uke.. Et bilde fra i dag. Jpeg fra kameraet, litt croppet, forminsket og oppskarpet etter forminsking. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Det virker som om det er på tide med et strøk maling/beis her Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Blir nesten nostalgisk av slike bilder. Furet værbitt... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Jo, litt maling hadde nok gjort seg. Eller nytt gjerde. I dag har jeg planlagt dråpebilde. Har rigget opp med "dryppeanordning" alt i går kveld. Den består av en reim mellom en gulvlampe og paraplystativet. På den reima henger "bøtta" det drypper fra. Under der står det nå en beholder. Men jeg er enda ikke sikker på om jeg skal fylle den beholderen med vann eller lys. Må gruble litt på det. Sånn ellers.. så har jeg bestilt en reservedel fra Manfrottospares. En hurtigfesteplate, altså stativsiden, den kostet meg 170kr. Og den kom i posten i dag. Og den har jeg gjort noe lurt med, syns jeg sjøl iallefall. Det er mulig at heller det blir dagens bilde. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Det med dråper var ganske pirkete. Sliter med å få dråpene til å komme raskt nok. Siden det er søndag, og jeg må ha ett bilde til nå i uka så må jeg legge ut ett i dag. Jeg er ikke fornøyd med dråpebildene så langt. Må utforske mer. Så starter med spoilerbildene og oppaterer innlegget med hovedbildet når jeg tar det. Ett av de første. På dette stadiet sjekket jeg vel mest bakgrunnen. På kameraet bilde nr. 3241 Her er bakgrunnen blokket med en paraply. Bilde nr. 3531. Altså 290 bilder senere. Her jobber jeg med fokus, og lys Endret 28. april 2013 av pybalto Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Det siste dråpebildet var jo stiligt da og paraplyen i bakgrunnen ga en flott effekt. Om du kunne komponere bildet så du får inkorporert og utnyttet effekten av paraplyen bedre så tror jeg du er inne på noe. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Jo, begynte komme inn på noe med bakgrunnen der. Men dråpebildene ble avbrutt. Sånn så "riggen" ut. En kamerat skulle låne noe verktøy for å fikse på et luftfilter, så arbeidsbenken måtte ryddes. Han hadde med seg en kasse øl og 100 popnagler. Takk til alle som har fulgt med i løpet av måneden. Det har vært en fin måned. Endret 7. mai 2013 av pybalto Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Jeg syntes det siste dråpebildet var fint, fine farger og skarpt, dråpene i luften over gjorde seg godt. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Takk for det jorun. Jeg ble aldri feridig med de dråpebildene. Skal teste mer når jeg gidder rigge opp igjen. Testet forresten den "EKKO" dingsen fra Stenmark foto, vet det var flere som kjøpte den dingsen.. Den fungerer. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Synes også det siste dråpebildet ble flott, selv om du aldri kom så langt at du fikk tatt "hovedbildet". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå