Jentungen2 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Tenerife i solnedgang Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
se# Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Direkte motlys er alltid en utfordring, særlig når du får solen eller kraftige reflekser rett inn i linsen. Her synes jeg du har gjort et bra valg ved å skjule selve solen, men fordi kontrasten er så høy til områdene på stranden som ligger delvis i skygge får du fortsatt litt flare (usikker på hva norsk ord) fra himmelen og refleksen i vannkanten. Det blir dermed litt redusert kontrast i noen områder av bildet og det er ikke så lett å unngå det. Du kunne skjult ennå mer av det lyseste områdene når du tok bilet, men da ville det jo også blitt et annet bilde. Enklere objektiv-konstruksjoner tåler ofte mer direkte motlys, men det er ingen regel uten unntak og fortustetter at du har noe å velge i. Du kunne også brukt den innebygde blitsen for innfylling, men den effekten vil bli veldig svak på avstander du opererer mede her og det kan vøære vanskelig å unngå at man ser at det er brukt blits. 70-300 vil mulignes også skygge for blitsen (noe du kan teste hjemme mot en vegg f.eks). Etterbehandlingen er det ikke så lett å si noe om, det spørs jo hvordan du vil at bildet skal bli. Hadde du gått for et siluettbilde kunne du fått mørkere himmel og (sannsynligvis) litt rødere, men jeg synes det er fint med detaljer på stranden. Du kan også gjøre himmelen mørkere med en gradient, men med så mange parasoller blir det vanskelig. Mulig du har prøvd dette allerede, men du kan også teste med ulike hvitbalanser for å se om det gir farger du liker bedre. 1 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Flotters dette...og har selv vært akkurat på samme plass Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Til se#: Har allerede tenkt på ett par av de tingene som du nevner her, men med ett så utfyllende svar kommer det opp noen nye tanker og ting jeg ikke har vært helt bevisst, så da har jeg nye ledetråder jeg vil følge Tusen takk for svaret, det setter jeg pris på . Til Jan Erik: Takk for det, ett fint området dette, vennlige mennesker, godt vær og masse fotomotiver . Endret 1. april 2013 av Jentungen2 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Til se#: Har allerede tenkt på ett par av de tingene som du nevner her, men med ett så utfyllende svar kommer det opp noen nye tanker og ting jeg ikke har vært helt bevisst, så da har jeg nye ledetråder jeg vil følge Tusen takk for svaret, det setter jeg pris på .Til Jan Erik: Takk for det, ett fint området dette, vennlige mennesker, godt vær og masse fotomotiver . Og masse selgere som forstyrret i måltidet??..hehe;) Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Til se#: Har allerede tenkt på ett par av de tingene som du nevner her, men med ett så utfyllende svar kommer det opp noen nye tanker og ting jeg ikke har vært helt bevisst, så da har jeg nye ledetråder jeg vil følge Tusen takk for svaret, det setter jeg pris på .Til Jan Erik: Takk for det, ett fint området dette, vennlige mennesker, godt vær og masse fotomotiver .Og masse selgere som forstyrret i måltidet??..hehe;) . Det fulgte visst med på kjøpet ja, hehe ... :-) Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 så fint,ha en fin ferie i solen Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 så fint bilde,ønsker deg deilige dager i solen Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Tusen takk for det Jeanette, er nettopp kommet hjem etter en super ferie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg