assia Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hi alle sammen, Jeg har søkt om å studere industriell kjemi og bioteknologi ved NTNU. Det er 5 årig mastergrad. Jeg er bekymret fordi jeg er ikke god på norsk, jeg har tatt bare et år av norskkurset ved universitetet i Stavanger. Skal det bli veldig vanskelig å studere på NTNU? Er det mulig å ha vennene hvis jeg kan ikke forstå norsk veldig bra? Jeg er flink på matte og kjemi, men jeg har ikke prøvde å studere dem på norsk, bare engelsk. Hva må jeg gjore? Er det mulig å ha eksamen på engelsk eller svare på engelsk? kjenner du studenter som er som meg? har de gjøre det gjennom? Takk, Assia Lenke til kommentar
Mr. Krangle Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Når jeg gikk der foregikk mesteparten på engelsk, men det var selvsagt dataingeniør (siv.ing). Likevel fikk jeg inntrykk av at engelsk ble mye brukt i de fleste tekniske fag der (ihvertfall er det slik for lærebøkene som ble brukt). Det er derimot kanskje noe mer norsk når det kommer til forelesningene (det varierer tror jeg).. Uansett: Lykke til, det går nok bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå