Christer Sev Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Nikon-reparatører bruker kreative metoder for å reparere objektivene.Reddet objektiv ved å koke det Lenke til kommentar
Euphoria Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Det funker! Har fiksa alt fra objektiv til ødelagte lyspærer med å koke dem 2 Lenke til kommentar
Euphoria Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Det funker! Har fiksa alt fra objektiv til ødelagte lyspærer med å koke dem ...HAHA! Trodde det var aprilspøk :O Lenke til kommentar
Populært innlegg Rivers Skrevet 1. april 2013 Populært innlegg Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Endret 1. april 2013 av Rivers 21 Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Onkelen min har reddet flere mobiler ved å vaske dem i oppvaskmaskinen uten såpe (ikke aprilspøk). Ta ut batteriet og tørk den godt Lenke til kommentar
hestepose Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 True story- Fattern redda en gang en telefon som hadde blitt utsatt for vann ved å steke den lett i ovnen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Er jo bra de greier å redde et objektiv på denne måten, men er det bare meg eller som lurer på økonomien i dett? Må jo være billigere å kjøpe et nytt enn å la teamet fra Nikon Repair Center bruke tre dager på å fikse det opp igjen... Må jo ha vært et markedsførings stunt fra Nikon, mer enn at en kunde har bestilt et slik oppdrag... Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Er jo bra de greier å redde et objektiv på denne måten, men er det bare meg eller som lurer på økonomien i dett? Må jo være billigere å kjøpe et nytt enn å la teamet fra Nikon Repair Center bruke tre dager på å fikse det opp igjen... Må jo ha vært et markedsførings stunt fra Nikon, mer enn at en kunde har bestilt et slik oppdrag... Det er utført av en uoffisiell reperatør. Sjekk kommentarene i kildeartikkelen for mer informasjon. Lenke til kommentar
skrivefeil Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Jeg lot mine to Asus ROG Ares II Radeon HD 7970 trekke på svak varme i 45 minutter for å herde de før jeg overklokket. En klype salt og en spiseskje margarin i vannet skader ikke. Anbefaler alle som eier disse kortene å gjøre det samme for best mulig resultat. 2 Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Jeg lot mine to Asus ROG Ares II Radeon HD 7970 trekke på svak varme i 45 minutter for å herde de før jeg overklokket. En klype salt og en spiseskje margarin i vannet skader ikke. Anbefaler alle som eier disse kortene å gjøre det samme for best mulig resultat. Du kokte grafikkortene dine? Nice Hvor lenge måtte de tørke etterpå? og hvor stor forskjell utgjorde det under overklokking? Du tok vel av kjøleren først? Hvordan smakte vannet etterpå? Endret 1. april 2013 av oddsmurf Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Jeg forsøkte en gang å rette ut et bøyd kredittkort ved å legge det i varmluftsovn. 20 minutter på 240 grader var visst litt for mye. Men nå fikk jeg heldigvis en perfekt kode! Lenke til kommentar
Guybrush LeChuck Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Jeg forsøkte en gang å rense laptoppen for virus ved å legge den i dampkokeren. 25 minutter på 120 grader var visst litt for mye. Men nå fikk jeg heldigvis defragmentert harddisken! 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Er jo bra de greier å redde et objektiv på denne måten, men er det bare meg eller som lurer på økonomien i dett? Hadde det skjedd i Norge, så er det i hvertfall ikke økonomi i det. Men i et lavkostland, så kan det fort hende at det fortsatt er verdt å bruke tid på å reparere noe. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Sant nok. Her i Norge snakker vi jo minst 4000 kroner kun i timelønn (3x dager x 7.5), om vi sier at teknikeren får 180 kroner timen (som vel ikke er noe høy lønn akkurat). Så skulle nok Nikon hatt mer enn det dobbelte, for de skal jo tjene noen kroner også. Realistisk snakker vi nok tre ganger mer. Så det blir fort 12.000 kroner. Og føler fortsatt det er lite for 3 dagers arbeid med noe slikt... Men kan du betale arbeideren 10 kroner timen, så snakker vi andre tilstander ja. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Det er ikke gitt at 3 dager i dette tilfellet er 3 dager som kan faktureres som timearbeid. Det kan være at den kjemiske prosessen tok såpass tid at man ikke stod å så på den. Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 True story- Jeg fikset en gang komfyren min ved å forsiktig varme den over lavaen på Mt. Etna Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 jojo, mye som kan kokes 1.april. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 jojo, mye som kan kokes 1.april. Dette er nok ikke en aprilspøk; jeg leste om denne saken på internasjonale sider for et par uker siden. 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 jojo, mye som kan kokes 1.april. Og enda mer som kan kokes tidligere i mars, og bare tilfeldigvis linkes til 1. april - selv om ikke alle kommentarene i tråden er like seriøse.. Vel - selv om "koking i kjemikalier" nok er en riktigere beskrivelse.. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Og enda mer som kan kokes tidligere i mars, og bare tilfeldigvis linkes til 1. april - selv om ikke alle kommentarene i tråden er like seriøse.. Vel - selv om "koking i kjemikalier" nok er en riktigere beskrivelse.. Vel som sagt, jeg skrev bare at det er mye som kan kokes 1. april - så får en tolke som en vil. Tor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg