Gå til innhold

hvilke kurs anbefales for jobb innen drift?


Anbefalte innlegg

lurer på om noen kan anbefale kurs, serfiseringer innen tcp/ip, nettverkadministrasjon og drift?

 

å hva er mest brukt av os, samt hva kan man forhåndslære seg? (selvlæring)

 

noen som har en slik jobb eller vet noe om det?

 

takker for alle svar!

 

magne

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: magfa på 2002-02-13 16:31 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: magfa på 2002-02-13 16:46 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: magfa på 2002-02-13 20:26 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at det er en fordel med litt generell kompetanse. Ikke bare M$-kurs. Og heller ikke bare software, TCP/IP og sånn, men også en del hardware. Og generelt med oppsett av maskiner og sånn. Ikke vits i å være maks sertifisert på windows hvis du ikke greier å få satt en ekstra disk i en server som har gått full...

Sertifiseringer hjelper til med å få en jobb, erfaring hjelper til med å beholde den... :wink:

Lenke til kommentar

..Jeg går idag på Noroff i Kr.sand på Nettverk og System administrator, syntes det er fett.

 

...anyway, det jeg anbefaler, er å bestille bøker fra Amazon.com og lese på egenhånd, som oftest så er kursene som holdes av privat skoler ikke alltid de beste kursene, de beste plassene man kan lære er nok universitet eller selv-læring.

 

Med det samme så ønsker jeg å nevne at jeg går på Noroff fordi at jeg syntes det er bra, og at jeg har muligheter til å gå på universitet seinere, jeg kommer til å studere videre i Singapore og avslutte utdannelsen min i Australia på Monash.

 

...Ja det var de bøkene ja, kjøpe deg følgende bøker.

 

Novell - CNA Netware 5.1

Linux - LPIC 1 (sertefisering innen Linux)

CISCO - CCNA (disse bøkene kommer uten Cisco simulator, det kan være lurt å kjøpe "boxed-book-set" med en simulator og boka i en pakke)

Microsoft - MCSE core-kit, dette settet inneholder 4 bøker og litt software.

 

Jeg vil anslå at bøkene ligge rpå ca 500,- her i Norge, utenom boxed og kit-sett`ene. (kjøp det fra Amazon det er best :smile:

 

Som jeg nevnte mye kan leses på egenhånd, det som er fordelen med å lese på egenhånd er at du kan følge ditt eget tempo, jeg sliter litt med dette idag, noen ganger så føler jeg at jeg ikke får nok tid på skolen. Så når skolen er ferdig så må jeg nok lese litt igjen seinere :smile:

 

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

har prøvd litt selvstudier, men synes vel det blir litt kjedelig...skulle vært mere praktiske øvninger.

 

med selvlæreing, så har man jo ikke noe å legge fram.

står vel litt mye man kansje ikke trenger i mange bøker også..eller? så om man leser seg lei på ting som er uviktige blir det heller ingen eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...