magfa Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 lurer på om noen kan anbefale kurs, serfiseringer innen tcp/ip, nettverkadministrasjon og drift? å hva er mest brukt av os, samt hva kan man forhåndslære seg? (selvlæring) noen som har en slik jobb eller vet noe om det? takker for alle svar! magne <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: magfa på 2002-02-13 16:31 ]</font> <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: magfa på 2002-02-13 16:46 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: magfa på 2002-02-13 20:26 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Se på f.eks. http://www.it-akademiet.no De har sertifisering innen bl.a. Cisco, men dyre er de! Rundt 80000 for hvert kurs. Offentlig "gratis" kurs med sertifisering tror jeg du må se langt etter. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 bli lærling slik som meg :smile: hehe. lærer endel da! Vi kjører forresten kun WIN NT og WIN 2000 servere. -- Knut Lenke til kommentar
magfa Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 har bestilt endel kataloger sikkert fra http://www.it-akademiet.no også. kurs til 80+ blir litt mye..å det må først å fremst være kveldskurs. men hva jeg bør begynne på er litt vansklig. lurer på tcp/ip kurs som en starter....? lærling går ikke da jeg er avhengig av penger... Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Sjekk ut den artikkelen i Computerworld, om at driftsfolk er veldig enkle å skaffe. Kompetene generalister er verre. Lenke til kommentar
takeoff Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 sjekk http://www.noroff.no Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Sjekk disse: http://www.cert21.com/ http://www.3com.no/training/3comu/index.html Noen gratis og noen koster penger. Lærerikt er det hvertfall :smile: Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 lønner seg å ta Microsoft-sertifiseringer. det er jo mye brukt rundt om i bedrifter og koster 'bare' et par tusen pr. kurs. du bør jo lese endel tillegs-litteratur...så blir litt penger i bøker også... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Tror det vil lønne seg å ta sertifiseringer i microsoft. ms blir jo svært mye brukt på bedrifts-markedet og det finnes sertifiseringer for stort sett det meste.... kursene koster 'bare' et par tusen, men det bør lønne seg å lese extra-litteratur.... Lenke til kommentar
magfa Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 takker og bukker. mere folkens? Lenke til kommentar
magfa Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 har du noen direkt link? finnern ikke... magne Quote: On 2002-02-14 04:23, Ola PeK skrev:Sjekk ut den artikkelen i Computerworld, om at driftsfolk er veldig enkle å skaffe. Kompetene generalister er verre. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Nope, men gå inn på ms sine hjemmesider.....der finner du helt sikkert mer info.... Lenke til kommentar
DaGhost Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 GårIKT driftsfag nå, men trur folk som går/hargått det er veldig lurt å gå ut i lærling? Då tenke eg på ting som lønn, kjekt variert arbeid, mulighet for å komma seg opp i livet...? Lenke til kommentar
bizarre Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Du kan jo ta MCSE. Der er det en egen sertifisering for TCP/IP protokollen. :wink: Lenke til kommentar
magfa Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 60.000-95.000 kr jo...noen biligere? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Vet ikke hva du kan fra før, eller hvilken utdannelse du har, men vil egentlig anbefale deg å ta en bredest mulig generell IT-utdanning på et universitet/høyskole og deretter "spesialisere" deg videre innen f.eks. nettverk. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Jeg er enig i at det er en fordel med litt generell kompetanse. Ikke bare M$-kurs. Og heller ikke bare software, TCP/IP og sånn, men også en del hardware. Og generelt med oppsett av maskiner og sånn. Ikke vits i å være maks sertifisert på windows hvis du ikke greier å få satt en ekstra disk i en server som har gått full... Sertifiseringer hjelper til med å få en jobb, erfaring hjelper til med å beholde den... :wink: Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 ..Jeg går idag på Noroff i Kr.sand på Nettverk og System administrator, syntes det er fett. ...anyway, det jeg anbefaler, er å bestille bøker fra Amazon.com og lese på egenhånd, som oftest så er kursene som holdes av privat skoler ikke alltid de beste kursene, de beste plassene man kan lære er nok universitet eller selv-læring. Med det samme så ønsker jeg å nevne at jeg går på Noroff fordi at jeg syntes det er bra, og at jeg har muligheter til å gå på universitet seinere, jeg kommer til å studere videre i Singapore og avslutte utdannelsen min i Australia på Monash. ...Ja det var de bøkene ja, kjøpe deg følgende bøker. Novell - CNA Netware 5.1 Linux - LPIC 1 (sertefisering innen Linux) CISCO - CCNA (disse bøkene kommer uten Cisco simulator, det kan være lurt å kjøpe "boxed-book-set" med en simulator og boka i en pakke) Microsoft - MCSE core-kit, dette settet inneholder 4 bøker og litt software. Jeg vil anslå at bøkene ligge rpå ca 500,- her i Norge, utenom boxed og kit-sett`ene. (kjøp det fra Amazon det er best :smile: Som jeg nevnte mye kan leses på egenhånd, det som er fordelen med å lese på egenhånd er at du kan følge ditt eget tempo, jeg sliter litt med dette idag, noen ganger så føler jeg at jeg ikke får nok tid på skolen. Så når skolen er ferdig så må jeg nok lese litt igjen seinere :smile: Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
magfa Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 har prøvd litt selvstudier, men synes vel det blir litt kjedelig...skulle vært mere praktiske øvninger. med selvlæreing, så har man jo ikke noe å legge fram. står vel litt mye man kansje ikke trenger i mange bøker også..eller? så om man leser seg lei på ting som er uviktige blir det heller ingen eksamen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå