NiceManiac Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) okei, så jeg bygget en pc rett etter sommerferien 2012, og alle delene er kjøpt hos Dustin, men jeg har etter det kjøpt en H100 vannkjølingsenhet og bedre rambrikker fra komplett. mine spces er som følger: MOBO: Asus p8z77-v PRO (dustinhome) CPU: Intel core i7 2500K 3.3Ghz [testet OC 4.2Ghz og stock] (dustinhome) SKJERMKORT: Asus Radeon HD7850 2Gb DirectCU II (dustinhome) RAM: Corsair Vengeance 8Gb Kit 2x4Gb 1600Mhz (komplett) CPU KJØLER: Corsair H100 Standard fans (komplett) KABINETT: Corsair Carbide 500R White (dustinhome) PSU: OCZ ZT series 550W modular (dustinhome) HARDDISK: Intel 330 series 60Gb SSD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm altså: jeg har da strevd i flere måneder med min pc, som for tiden kun fungerer 30% av tiden. jeg har testet ram, med mulig ram feil(dette ble bortbevist ved test på et annet hovedkort). jeg har fått et nytt hovedkort en gang, pga at det ikke funket som det skulle. jeg har sendt inn hovedkortet en gang til, fordi den ikke funket, og fikk stadig vekk BSOD. jeg fikk den da tilbake med beskjeden om at ingenting var feil. da jeg monterte det inn i kabinette mitt igjen var det første som skjedde BSOD. jeg håper nå på at en telefon til dustin vil løse problemet mitt, og at jeg forhåpentligvis kan få muligheten til å få refundert pc'en da den fortsatt er defekt etter å ha prøvd å bytte ut alt unntatt skjermkort og PSU. skjermkortet kan bare brukes av og til, pga av at den øverste pci-e porten er defekt, og den andre bare fungerer av og til. Dustins service er forferdelig etter min mening. det virker litt som om de bare vil få saken ut av verden så fort som overhodet mulig. dette irriterer med svært, og det er helt garantert at jeg aldri noensinne kommer til å kjøpe noe fra dustin igjen. så det jeg egentlig lurer på er: hva har jeg av rettigheter i denne saken? dustin er veldig lite hjelpsom siden det virker som at eneste måten jeg kan få fikset pcen min på er å fysisk knuse absolutt alt av komponenter. mvh, Sebastian Endret 1. april 2013 av NiceManiac Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Fortell hva slags OS du kjører og legg ut bilde av BSOD så får du kanskje hjelp til å feilsøke Lenke til kommentar
AvaloN - TLW Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Så, problemene oppstod når du kjøpte vannkjøling og RAM? Om så, så er kanskje ikke RAM'en 100% kompatibel med hovedkortet? Og, som oyoygard skriver, last opp ett bilde av BSOD'en. Den har som regel svaret. Og, ett siste tips: Installer en høytaler på hovedkortet, slik at du kan finne ut om hovedkortet prøver å fortelle deg om eventuelle feil. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Pussige feil kan skyldes ustabil PSU og det kan være avsindig vrient å finne ut av. Vi hadde en sak her inne som gikk over flere mnd hvor ts tilslutt fikk konkludert med at alle feilene skyldtes ustabilt powersupply. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå