TVDlover Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Hei! Jeg har et utrolig stort problem, og jeg sliter og sitter her og svetter bare ved tanken på at jeg har eksamen om ca 1 måned! Jeg meldte meg opp som privatist med psykologi, noe som tydelighvis er noe av det dummeste jeg har gjort! Men nok med det! Jeg trenger hjelp! Noen som har hatt eksamen i psykologi 1 eksamen enten som privatist eller som videregående elev som kan hjelpe meg? Jeg sliter for det første med motivasjonen til å lese, men hvis jeg hadde hatt noe å lest etter hadde det kanskje hjulpet! Noen som vet hvor jeg finner leselister? Jeg har altså ikke fått noe informasjon! Noe jeg synes begynner å bli tåpelig! Jeg har fått en bok i hendene og blitt fortalt; "les denne"! (Er det evt. mulig å avbestille privatist eksamen? evt. hvor lenge før må dette skje?) Jeg skal selvfølgelig prøve så hart jeg kan, men slik som det ser ut nå, med mangel på motivasjon og informasjon blir jeg rett og slett redd! Jeg får lyst til å gråte! HJELP, Vær så snill! Bare seriøse svar! Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Les her, så vet du i alle fall hva du må kunne: http://www.udir.no/kl06/PSY1-01/Kompetansemaal/?tbm=Psykologi_1%2BPsykologi_1 Gå gjennom kompetansemål og lær det de snakker om, stort verre er det ikke. Så er det bare å lese i læreboka og pugge det du skal. Du burde kanskje ha begynt litt før, dog, men det kan jo gå om du henger i nå. Lenke til kommentar
frilufta Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Hei! Jeg har tatt mange privatisteksamener, deriblant psykologi 1. Det er et veldig greit fag. Eksamensoppgaver jeg vet har blitt gitt er "læringsteorier", "kriser" og "utviklingspsykologi". Disse temaene er godt dekt av begge lærebøkene som finnes på markedet. For å motivere deg kan jeg bare si at psykologi 1 er et veldig interessant fag, som gir oversikt over hvordan og hvorfor mennesket tenker, føler og handler etter bestemte mønstre, og hvordan tanker, følelser og handlinger oppstår. Jeg kan også anbefale NRKs serie "Hjernevask", som tar for seg en viktig problemstilling innenfor psykologi, nemlig debatten rundt arv vs. miljø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå