Gå til innhold

[Løst] App som tar bilder (time laps) og sender


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en camera app til android som tar bilder hvert X minutt, f.eks. eit bilde pr. døgn, og sender/laster opp dette bilde videre automatisk, f.eks med epost, dropbox, e.l.

 

Jeg har funnet flere "Time-laps" apper, men ingen med automatisk opplasting av bilde.

 

Telefonen med denne appen skal brukes til overvåking av været/snømengden på en hytte, så appen skal startes og siden skal alt gå automatisk..

 

Finnes dette???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok et lite søk mellom flere apper. Ser ikke ut som det er noen slike apper på markedet, da det ikke er så mange som faktisk bruker telefonen sin som hyttekamera... :hmm:

 

Uansett, du kan vel egentlig bruke hvem som helst app som planlegger bilde-knips og sette automatisk synkronisering med. facebook.

 

Prøvde ut denne appen og når den knipset bildet ble den oppdatert til facebook uten at jeg har klikket på noe. Alt rett i boks!

 

206ohzb.jpg

 

Ikke bekymre deg over at hyttebildene dine vil legges ut offentlig, da disse telefonsynkronisering fungerer privat satt som default!

 

 

t673aq.jpg

 

Fungerer også på dropbox, måtte bare sjekke det ut! :)

 

 

Håper dette hjelper og lykke til med snø i vinter! Trenger du hjelp for å

 

sette dette opp er det bare å skrike :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan f.eks si hva appen heter :-P

 

Dropbox & Facebook(?)

 

Så lenge en eller annen app klarer å ta et bilde, så har det ikke noe å si for synkroniseringen.

Som OP skriver, så har han allerede funnet en slik app, men for å gjøre formålet slik han vil ha det la jeg det opp på en bra måte :)

Lenke til kommentar

 

 

Dropbox & Facebook(?)

 

Så lenge en eller annen app klarer å ta et bilde, så har det ikke noe å si for synkroniseringen.

Som OP skriver, så har han allerede funnet en slik app, men for å gjøre formålet slik han vil ha det la jeg det opp på en bra måte :)

 

Åja, men hvordan setter man opp automatisk opplasting til en dropbox-mappe?

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter en camera app til android som tar bilder hvert X minutt, f.eks. eit bilde pr. døgn, og sender/laster opp dette bilde videre automatisk, f.eks med epost, dropbox, e.l.

 

Jeg har funnet flere "Time-laps" apper, men ingen med automatisk opplasting av bilde.

 

Telefonen med denne appen skal brukes til overvåking av været/snømengden på en hytte, så appen skal startes og siden skal alt gå automatisk..

 

Finnes dette???

 

Fikk du sett på forslaget?

Lenke til kommentar

Fikk du sett på forslaget?

 

Hei, ja. Det var jo egentlig genialt. Takk for tips!

 

Men jeg får det kun til å laste opp automatisk om jeg tar bilde med kamera, manuelt. Når jeg setter opp "time-laps" appene, så laster den ikke opp, men tror det skyldes at disse appene ikke lagrer bilder i "default" cam mappe..

Lenke til kommentar

Hei, ja. Det var jo egentlig genialt. Takk for tips!

 

Men jeg får det kun til å laste opp automatisk om jeg tar bilde med kamera, manuelt. Når jeg setter opp "time-laps" appene, så laster den ikke opp, men tror det skyldes at disse appene ikke lagrer bilder i "default" cam mappe..

 

Har du sjekket folderen de laster opp i?

Lenke til kommentar

Har du sjekket folderen de laster opp i?

Finner folderen på telefonen ja og testet med Dropbox. Bildene burde havne i "Camera Uploads". Der kommer ingen bilder fra appen, men som sagt om jeg knippser eit vanlig bilde med kamera, vips så ligger det i Dropbox.

 

Testet "Tina Time-laps", der kan eg endre hvor bildene lagres. Som standard lagres bildene i: /storage/sdcard0/TinaTime-lapse/

 

Hva er den nøyaktige stien kamera på Galaxy S3 lagrer bildene? (Tester med S3, men skal bruke en S2, satser på det er likt)

 

EDIT:

Jeg testet med: /storage/sdcard0/Camera/. Om jeg da bruker ES File Explorer, finner jeg samme bildene kamera tar og bildene "Tina" tar i mappen, men ikke under Galleriet (og ingen opplastet)

Endret av FiDoen
Lenke til kommentar

Finner folderen på telefonen ja og testet med Dropbox. Bildene burde havne i "Camera Uploads". Der kommer ingen bilder fra appen, men som sagt om jeg knippser eit vanlig bilde med kamera, vips så ligger det i Dropbox.

 

Testet "Tina Time-laps", der kan eg endre hvor bildene lagres. Som standard lagres bildene i: /storage/sdcard0/TinaTime-lapse/

 

Hva er den nøyaktige stien kamera på Galaxy S3 lagrer bildene? (Tester med S3, men skal bruke en S2, satser på det er likt)

 

Default er /storage/sdcard0/DCIM [altså, ikke på minnekortet]

Har du minnekort så er det /storage/extSdcard/DCIM/camera

Skal sjekke det ut for deg nå

Lenke til kommentar

Default er /storage/sdcard0/DCIM [altså, ikke på minnekortet]

Har du minnekort så er det /storage/extSdcard/DCIM/camera

 

Bruker minnekort og lagrer på minnekort. Testet med /storage/extSdcard/DCIM/camera, i går, men "Tina" gir feilmelding om at bilde ikke kan lagres der..

Endret av FiDoen
Lenke til kommentar

Bruker minnekort og lagrer på minnekort. Testet med /storage/extSdcard/DCIM/camera, i går, men "Tina" gir feilmelding om at bilde ikke kan lagres der..

 

Stemmer, da kan vi gjøre en twist :)

 

Last ned appen som heter Dropsync og whoala (Da kan du legge til en ny folder den skal synce fra)

 

Edit: la til noen brukbare snapshots for å illustrere

2ly27fm.jpg

 

Det var for å vise at sync med annen folder fungerte, her har vi bilde av appen der jeg faktisk skifter default

 

2meza0h.jpg

Endret av Slemdorull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...