Gå til innhold

Trenger råd om kompakte fiskestenger.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå finnes det veldig mange gode stenger fra Shimano til en rimelig pris. Jeg kan med handa på hjerte fortelle at ''Beastmaster'' serien er veldig sterk og bra kvalitet på. Jeg hadde en liten fjellstang som var 4-delt og kom med en meget praktisk tube. Jeg hang den utfor sekken eller la den inni. Denne stanga kunne korte ned fra 210 til 180 med en forkorter. Stanga i seg selv var råsterk og det eneste som tok knekken på den var bildøra. Klarte faktisk å kjøre en sint sjøørret på 1.5 kg på den stanga som ikke var beregnet for slik fiske.

 

Har fått ny del og stanga er enda i bruk etter utallige turer på 2 år nå.

Det var en Beastmaster STC BX spinning 180/210 3-14 grams. Men som sagt, anbefaler den serien. Anbefaler en Shimano Exage snelle i mindre type til en slik stang. Jeg brukte en Shimano Exage 1000 RC (Dobbel sveiv).

 

Jeg har også en Norwegian Lawson 3-14g med en 500FD Sahara snelle. Bruker denne også på fjellet med en nylon på 0.13mm. Ultralett fiske her du har 100% kontakt med fisken i fingertuppene. Utrolig gøy! Men denne kom ikke i en slik tube bx stanga ble levert i.

 

4afc1791-1111-11e2-a4b9-0015f2071b8d_8c64d7ab-12c5-11e2-a4bb-0015f2071b8d.resize1.jpeg

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar

Hvis du vet hvilket fabrikat du er ute etter så ville jeg startet på www.prisjakt.no

 

Jeg liker å gå i butikk og kjenne på varen, men kan anbefale skittfiske.no (ofte knalltilbud) og grejonline.dk (rimelig på frakt) - har brukt begge. Agdars.no kan også være verdt p svitsje innom + mange flere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...