Niqābninja Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Er det noen her som skal bruke mer enn en plass på TG iår? 1.5, 2, 3 eller noe?Tror ikke man får satt seg som bruker av mer enn to billetter i år. Jo, det får man, kjenner 1, kanskje 2 som skal ha 2 plasser Leste du hva jeg skrev? Det er vel uansett ikke det vanskeligste å komme rundt, dersom man ønsker. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Vel, nå var ikke det relevant til spørsmålet mitt heller da. Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 skal på TG for første gang og har bygd en hylle og lurer på om det er noen grense for hvor mye den kan veie? Tipper min veier bortimot 50-60kg. Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 skal på TG for første gang og har bygd en hylle og lurer på om det er noen grense for hvor mye den kan veie? Tipper min veier bortimot 50-60kg. Så lenge den er sikker så har det ikke noe å si. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Det som vil ha boe å si er hvor vekten blir plassert. Du ønsker å sentrere vekten fra hylla på "bordbena" (pallene). Å ha 60KG et stykke ut fra nærmeste pall er nok svært lite optimalt. Gjorde første gang tabben å designe hylla etter hvor stor plass man har. (80cm) men siden distansen mellom pallene var noe ala 130cm så ville en del av vekta til hylla stå uttpå bordplata. Dette førte til at bordet nesten knakk (bøyde seg under vekten etter en dag) og ble nødt å sette opp støttepilarer. (Hadde heldigvis med snekkerutstyr) De neste årene ble det hylle med 120cm mellom hyllebene, og hver person som var med på hylla fikk 120cm å boltre seg på. (Altså 1 og en halv billet per pers) Da var man dikker på å få hele plasden mellom to paller for seg selv. :-) Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Det som vil ha boe å si er hvor vekten blir plassert. Du ønsker å sentrere vekten fra hylla på "bordbena" (pallene). Å ha 60KG et stykke ut fra nærmeste pall er nok svært lite optimalt. Gjorde første gang tabben å designe hylla etter hvor stor plass man har. (80cm) men siden distansen mellom pallene var noe ala 130cm så ville en del av vekta til hylla stå uttpå bordplata. Dette førte til at bordet nesten knakk (bøyde seg under vekten etter en dag) og ble nødt å sette opp støttepilarer. (Hadde heldigvis med snekkerutstyr) De neste årene ble det hylle med 120cm mellom hyllebene, og hver person som var med på hylla fikk 120cm å boltre seg på. (Altså 1 og en halv billet per pers) Da var man dikker på å få hele plasden mellom to paller for seg selv. :-) hmmm... Min er nemlig en "singel" hylle, altså kun 75cm bred om "støttepilarer" skulle være nødvendig, har de det der? og hvilket verktøy ville vært nødvendig. (første gang jeg drar så vil gjerne være så sikker som mulig) Endret 20. mars 2014 av Kaptein-Snorkel Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Det som vil ha boe å si er hvor vekten blir plassert. Du ønsker å sentrere vekten fra hylla på "bordbena" (pallene). Å ha 60KG et stykke ut fra nærmeste pall er nok svært lite optimalt. Gjorde første gang tabben å designe hylla etter hvor stor plass man har. (80cm) men siden distansen mellom pallene var noe ala 130cm så ville en del av vekta til hylla stå uttpå bordplata. Dette førte til at bordet nesten knakk (bøyde seg under vekten etter en dag) og ble nødt å sette opp støttepilarer. (Hadde heldigvis med snekkerutstyr) De neste årene ble det hylle med 120cm mellom hyllebene, og hver person som var med på hylla fikk 120cm å boltre seg på. (Altså 1 og en halv billet per pers) Da var man dikker på å få hele plasden mellom to paller for seg selv. :-) hmmm... Min er nemlig en "singel" hylle, altså kun 75cm bred om "støttepilarer" skulle være nødvendig, har de det der? og hvilket verktøy ville vært nødvendig. (første gang jeg drar så vil gjerne være så sikker som mulig) Nei, de har ikke noe slikt. Snek oss ut for å kappe opp noen stokker/tykke greiner som lå i "skogen" utenfor. Sag var da nødvendig. Fant etterhvert en ødelagt pall som funket bedre, hvor et av plankene til den ble hamret av og sagt til å passe. Men nå som du vet det, så er det jo selvsagt bare å ta med seg noe. Problemet ditt, med singelhylle er at du risikerer at noen havner sammen med deg i mellom to paller. Da vil også støttepilarene og selve hyllebenene komme mellom deg og han andre duden. Ikke optimalt når man blir presset sammen. Det er litt random om man får en slik plass eller ei, så du får nå se hva du ender opp med. Det beste er å være flere andre slik at man kan "dele plassen" litt mer brodelig. Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Det som vil ha boe å si er hvor vekten blir plassert. Du ønsker å sentrere vekten fra hylla på "bordbena" (pallene). Å ha 60KG et stykke ut fra nærmeste pall er nok svært lite optimalt. Gjorde første gang tabben å designe hylla etter hvor stor plass man har. (80cm) men siden distansen mellom pallene var noe ala 130cm så ville en del av vekta til hylla stå uttpå bordplata. Dette førte til at bordet nesten knakk (bøyde seg under vekten etter en dag) og ble nødt å sette opp støttepilarer. (Hadde heldigvis med snekkerutstyr) De neste årene ble det hylle med 120cm mellom hyllebene, og hver person som var med på hylla fikk 120cm å boltre seg på. (Altså 1 og en halv billet per pers) Da var man dikker på å få hele plasden mellom to paller for seg selv. :-) hmmm... Min er nemlig en "singel" hylle, altså kun 75cm bred om "støttepilarer" skulle være nødvendig, har de det der? og hvilket verktøy ville vært nødvendig. (første gang jeg drar så vil gjerne være så sikker som mulig) Nei, de har ikke noe slikt. Snek oss ut for å kappe opp noen stokker/tykke greiner som lå i "skogen" utenfor. Sag var da nødvendig. Fant etterhvert en ødelagt pall som funket bedre, hvor et av plankene til den ble hamret av og sagt til å passe. Men nå som du vet det, så er det jo selvsagt bare å ta med seg noe. Problemet ditt, med singelhylle er at du risikerer at noen havner sammen med deg i mellom to paller. Da vil også støttepilarene og selve hyllebenene komme mellom deg og han andre duden. Ikke optimalt når man blir presset sammen. Det er litt random om man får en slik plass eller ei, så du får nå se hva du ender opp med. Det beste er å være flere andre slik at man kan "dele plassen" litt mer brodelig. Vi er ca 16 stk som sitter på samme rekke har lagd samme hylle med en kompis, grunne til singelhylle er fordi bilen ikke ha plass til en dobbel. Men tar vel med meg noe småting just incase, så får jeg håpe det går bra Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 hylle reglene http://www.gathering.org/tg14/no/information/construction-rules/ Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Og her er datoene og tidspunktene for når seatingen åpner: 40+ billetter 26. mars kl 17:00 20+ billetter 26. mars kl 20:00 10+ billetter 27. mars kl 17:00 5+ billetter 28. mars kl 17:00 Plassreservering for alle fra 29. mars kl 17:00 Er glad for de endret tallet for de største gruppene, i fjor var grensen 30+ billetter. For de største gruppene har det ikke så mye å si på antallet, men heller at det blir noe færre grupper som skal seate. Jeg skal selve seate en gruppe på 70billetter, så det å ha færre inne fra starten gjør det lettere. Tror de største gruppene er på opp mot 140billetter. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) snip Tja, jeg synes ikke det har vært noe problem med antallet i de forrige årene. Har ikke vært noe problem for meg å få en god plass selv om grensa lå på 30. Jeg seater for en gruppe på ca ca 50 stykk nå i år. Hvor er det du har planer om å seate deg og ditt selskap? _____________________________________________________________________ Moderatormelding Vil bare også minne om at kjøp og salg ikke er tillatt. Et par poster har blitt fjernet i denne sammenheng. Endret 21. mars 2014 av Munty Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Vi kommer til å sitte i sone 2, inn mot sone 4. Vi pleier å sitte på rad 62-63 (eller om det er 63-64) rygg-i-rygg, dere da? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Satser på det samme som i fjor. Rad 26 og 27. Det er den store midtgangen mellom sektor 7 og 5. Forsåvidt så er mellom sone 5 og 3 også en mulighet! Vil holde meg unna scenen og stillesonen, har med et par bokser med høyttalere, så da blir det fort partysonen! Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Godt å se at det endelig begynner å bli liv i tråden Gleder meg som bare det nå og hylla er ferdig bygd, så nå mangler det et strøk med maling og da er man klar! Lenke til kommentar
Munty Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Godt å se at det endelig begynner å bli liv i tråden Gleder meg som bare det nå og hylla er ferdig bygd, så nå mangler det et strøk med maling og da er man klar! Sleng opp et bilde eller to! Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Gjør det når jeg får tid Er veldig enkel hylle da med tanke på at den skal flatpakkes slik at jeg kan få den med på bussen nedover. Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 er bare litt nyskjerrig, hvor mange plasser er det på 1 rad? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Er det mulig å komme på besøk uten datamaskin på TG i år? Altså betale dagspass eller.no Jeg skal på TG, men lurer alikevel Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Nizzen: Ja. Hvor mye koster det, og hvor står den infoen. Fant det ikkje på TG siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå