Gå til innhold

The Gathering 2014 - Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker? Når jeg fulgte med i fjor, så var det rundt 6-700 billetter stabilt en stund (de timene når de ble refundert)

TG14: Vi minner om at det vanligvis kommer flere billetter tilbake i salg i januar, enten i form av refunderinger (noen hundre billetter) eller at TG sluttfører nøyaktig antall billetter som skal selges. Når/om sistnevnte skjer er ikke noe vi vet eller kan svare på.

TG13: I perioden januar-februar blir det normalt refundert 150-300 billetter som da legges ut for salg.

Begge sitater tatt fra GE på facebook.

Lenke til kommentar

Er ute etter en billett til TG, ble for sein til kø lotteriet så har ingen sjanse til å få kjøpt en der selv nå (plass 4k). Om det er noen som har en til overs, ikke skal likevel eller har muligheten til å kjøpe en ekstra så hadde jeg satt pris på om jeg kunne få kjøpt en av deg. Dette blir mitt første år på TG, og har veldig lyst siden 10+ fra klanen skal dit også :)

Lenke til kommentar

Jeg er 26 år og vil gjerne spille på TG neste år. Blir det for dumt, med tanke på alderen min?

neida , går helt fint

De hyllene folk har med seg...... Regelverk?

Jeg hadde blitt noe passe sur om en sånn raste over meg og knuste utstyr for kanskje 2 millioner.

Og bar gråter 5 stk 11åringer som neppe blar opp 2 mill på flekken.

Hvorfor har folk med seg høyttaler?

La oss si man tar bussen, man er ikke en idiot som har på musikk uten øretelefoner/propper....

Just saying.

Hva med felles musikk , iallefall en sang av gangen...

sec har godkjenning av hyller og regleverk finnes på tg sine sider

Går prisen opp til 5000,- så tror jeg at det er en god del som kommer til å droppe det, inkludert meg selv.

med tanke på svartebørs prisene så er det nokk rom for betraktilig dyrer billetter og enda utolgt skip .

Lenke til kommentar

Er noe jeg lurer på angående Creative-billetten til TG. Er det sånn at hvis man sitter her, så må man kun holde på med kreative ting hele tiden? Jeg er jo kreativ av meg og driver med både litt programmering, musikk og grafisk. Hadde vært gøy å drive litt med dette på TG også, men jeg vil ikke bare holde på med det. Er jo på TG for å game også :p Det jeg tenkte, siden jeg er på plass 400 i køen med 10 billitter igjen, er å søke om en Creative billett for å komme på TG, men jeg vet ikke reglene rundt denne billetten.

Lenke til kommentar

Du må ikke holde på med kreativitet hele tiden - du gjør hva du vil. Det hadde blitt for dumt dersom crewet skulle kontrollere hva man til en hver tid bruker maskinen sin til. Men jeg tror det er et krav om at du må delta i minst en av de kreative konkuransene for å få creative billett- det skrev du kanskje i søknaden (hvis du har søkt om creative, that is)?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hmm... Denne var ny, verken jeg, kjæresten eller kompisen ser ut til å få billetter via "vanlig vis". Alle har havnet helt absurd langt bak i lotteriet. Hvordan går man best frem for å klare å snike til seg tre billetter som skal plasseres ved siden av hverandre da?

Lenke til kommentar

For å være sikker på å plassene ved siden av hverandre må du skaffe billetter før seatingen opner for alle. For å få billett nå må du enten få noen som er lengre frem i køa til å kjøpe for deg (jeg tror de legger ut flere billetter for salg etterhvert), eller så må du kjøpe via forumet til the gathering, som de opner for etter at billettsalget hos geekevents er slutt (rundt en måned før tg starter). Hvis du må benytte deg av det siste alternativet kan det bli tøft å få billett tidlig nok - i fjor fikk jeg kjøpt billett gjennom forumet under en uke før tg starta, og jeg fikk ikke sitte på den rekka jeg helst ville (HW-rekka), da alle plassene på den raden var tatt. Det var også veldig mye kamp om de billettene - det var mange flere kjøpere enn selgere i fjor. Jeg har ikke sett så mye på dette de tidligere årene jeg har vært på tg (siden 2008), da jeg alltid har fått billett på vanlig måte i god tid, men jeg har hørt flere rykter om at etterspørselen etter tg-billetter var mye større i fjor (og i år) enn de siste årene. Mener jeg leste et sted at det var rundt 1000 flere som meldte seg på i kø-lotteriet for tg i fjor enn for tg 2012.

Så kort oppsummert: dere har vært veldig uheldige med kø-lotteriet i år, og det kan bli vanskelig å få billett, men ikke umulig. Og det er sansynligvis på grunn av at etterspørselen etter tg-billetter har blitt en god del større.

Lenke til kommentar

På høy tid at vi får gjort noe med populasjonveksten altså, for sånn det fremstår nå så tar Vikingskipet minst et par tusen for få mennesker i forhold til etterspørselen og det er jo litt absurd å tenke på for det er jo ikke mange år siden det var null problem å skaffe billetter selv om du klarte å ignorere hele lotteriet fullstendig.

Er vell ingen grunn til å tro at denne interessen vil avta eller minke med årene heller så jeg er veldig spent på hvordan arrangøren ser på denne problematikken og hvilke planer de eventuelt har rundt det å klare å møte etterspørselen. Dette forklarer vell mye av økningen i pris vi har sett de siste årene, om de vet at etterspørselen er for stor iforhold til tilgangen så er det jo bare å fortsette å skru opp prisene til det balanserer seg for alt annet er jo tapt inntekt.

Lenke til kommentar

På høy tid at vi får gjort noe med populasjonveksten altså, for sånn det fremstår nå så tar Vikingskipet minst et par tusen for få mennesker i forhold til etterspørselen og det er jo litt absurd å tenke på for det er jo ikke mange år siden det var null problem å skaffe billetter selv om du klarte å ignorere hele lotteriet fullstendig.

Er vell ingen grunn til å tro at denne interessen vil avta eller minke med årene heller så jeg er veldig spent på hvordan arrangøren ser på denne problematikken og hvilke planer de eventuelt har rundt det å klare å møte etterspørselen. Dette forklarer vell mye av økningen i pris vi har sett de siste årene, om de vet at etterspørselen er for stor iforhold til tilgangen så er det jo bare å fortsette å skru opp prisene til det balanserer seg for alt annet er jo tapt inntekt.

prisen er vell heller justert i forhold til økte utgifter , på kandu sine sider finnes det mest av dokumenter til kandu og tg

på side 8 finner du regnskapet til tg 2012 http://www.kandu.no/dokumenter/genfors/2013/KANDUGenfors_2013-Samleblekke.pdf

som du ser er det ikke noe svære overskudd eller intekter ute og går på og drive med dette ,

Endret av Mato
Lenke til kommentar

Sykt kjipt i år. Av 12-13 stykk så var det bare to som kom gjennom lotteriet og kjøpe billett. Så da blir det ikke nok til alle, og ikke plass til hylla, og garantert problemer med strøm. :(

Merkverdig, for med syv år på TG, så har det aldri vært i nærheten av problematisk.

Får prøve å få plass nærmest trafo-stasjonene og trekke fra litt forskjellige kurser.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...