Fragletrollet Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 vil arctic silver 3 gjøre noe særli forskjell på temperatur på min cpu? har brukt goopen som fulgte med min aero 7+ ligger på 50 max ved load med vifta på minimum Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 ved bruk av AS3 pleier tempen å gå ned et par grader. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Ikke mer enn 2-3 grader maksimalt. Selv om du skulle ha en skikkelig dårlig goop. Det kan jo være at du bare ikke fikk festet goopen skikkelig, at den skled ut, at du tok på feil mengde eller noe... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 hva, er det noe geerent? har goopen slkidd ut? er det noe jeg ikke har fått med meg? 50 grader m full load er vel ikke mye med minimumshastighet på vifta? Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg gikk Fra "Arctic Silver III" til "Titan Silver grease" og tempen gikk ned en grad! Og "Titan Silver grease" koster forresten bare 25 kroner sprøyta!! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 hva, er det noe geerent? har goopen slkidd ut? er det noe jeg ikke har fått med meg? 50 grader m full load er vel ikke mye med minimumshastighet på vifta? Ah, minimumshastighet ja. Så jeg ikke Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 HOH! ble letta men burde jeg skifgte goop? hvordan kan jeg få veldig riktige målinger av temperatur? Mange sier at bios og andre programmer sier feil bruker Asus Probe nå, den nyeste utgaven Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 HOH!ble letta men burde jeg skifgte goop? hvordan kan jeg få veldig riktige målinger av temperatur? Mange sier at bios og andre programmer sier feil bruker Asus Probe nå, den nyeste utgaven Hvis du skal overklokke max så er det vits. Det er ofte et par grader å vinne på skikkelig kjølepasta. Er kjøleribba helt glatt under, så kan det være greit med artic silver 3. Er kjøleribba litt mindre glatt er Shin Etsu et bedre valg. Begge er å få tak i hos microplex, 3dfxcool eller netconnection. Bios, motherboard monitor og lignende programmer gir ikke nødvendigvis riktig temperatur. Det man kan bruke det til er å finne ut om prosessoren blir kaldere etter å ha byttet kjøler, satt i en ekstra vifte, byttet goop osv. Det er altså greit å bruke for sammenligning. Ikke stol blindt på temperaturen hverken bios eller programmene gir. Veldig riktige målinger er vanskelig å oppnå. Det er som regel inni prosessorkjerna at temperaturen er høyest. Man kan få en anslagsvis temperatur ved å legge en temp-probe nærme kjerna på prosessoren, men helt korrekt blir vanskelig. DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå