BjørnÅgeS Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Flott løst belysning. Falsker er vanskelige å få til gode produktbilder på. Dette ble lekkert. 1 Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Skal jeg ta bilde av noe gele i morgen? Gulp! Helst ikke.... 1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 Gulp! Helst ikke.... Det har da aldri kommet noe negativt ut av litt spritgele? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Bilde 9 - 11. april I kveld var jeg fotograf på 90-tallskro Studenthuset Elverhøy i Porsgrunn. På forhånd hadde jeg bestemt meg for å prøve å få tatt et bilde av noen som danset med lang lukkertid, og det fikk jeg også til. Jeg mener dette passer til utfordringen da jeg tar bilde av farget lys og bevegelsen av dette, det blir omtrent som lysmaling, bare med en person i steden for en lommelykt. Lyssettingen blir gjort av en haug fargede 1000w spotlights på scenen. Utstyr: Nikon D90 (Festkamera) Nikkor 18-105mm Lyskastere som var der fra før Innstillinger: f/4.2 30mm 1/3 sec ISO 800 Endret 12. april 2013 av Wraith 1 Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Nytt spennende bilde dette! Kreativt! Ingen tvil om at du er godt innenfor utfordringen du har satt deg. Synes dette fungerer som bare det. Skikkelig rock'n roll bilde. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Flasken er jo veldig bra. Og det siste er spennende. Hair og. Det er morsomt å se hvor mye lyset har å si. Skal prøve blits selv i kveld. Har tenkt prøve på et nattbilde, men har sovna av hver kveld de siste tre nettene og våknet grytidlig når det er lyst igjen. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Flasken er jo veldig bra. Og det siste er spennende. Hair og. Det er morsomt å se hvor mye lyset har å si. Skal prøve blits selv i kveld. Har tenkt prøve på et nattbilde, men har sovna av hver kveld de siste tre nettene og våknet grytidlig når det er lyst igjen. Takk for det, og lykke til med nattbildene. Jeg vet ikke hvor langt sør du bor, men her er det ikke sånn veldig lenge igjen som du kan ta skikkelige nattbilder Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Bilde 10 - 12. april En lang dag med masse skolearbeid i dag, så det ble ikke tid til noe spenstig fotografering. Motivet er en gammel Märklin DB Kranwagen 6804 som er ute på arbeid langs skinnene. Som bakgrunn brukte jeg en akvariebakgrunn som skal se ut som et fjell, noen trær og gardina helt bakerst. Jeg brukte de to arbeidslampene igjen, en bak og en foran, samt en blitz som kastet lys til siden og ble reflektert av en hvit isoporkasse der. Utstyr: D600 SB-700 med grønt fargefilter 2 arbeidslamper Tripod Bildet: Oppsettet Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Godt løst igjen synes jeg. En liten glippe i "fjellet" bak der på venstre siden. Flott at du viser oss oppsett! Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Godt løst igjen synes jeg. En liten glippe i "fjellet" bak der på venstre siden. Flott at du viser oss oppsett! Takker Glipen er vel egentlig at jeg bommet med bakgrunnsgardina, selve fjellet tror jeg at jeg har fått med alt av. Jeg ville ikke beskjære bort noe av selve vogna, så da valgte jeg å bare la feilen i bakgrunnen være der. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Ingen feil da egentlig, enig i at beskjæring av vogna ikke er noe alternativ. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Kunne sånn sett flytta kameraet, men da jeg så feilen hadde jeg rigga ned alt allerede. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Bilde 11 - 13. april I dag ble en litt annerledesdag igjen, ei i nærheten lurte på om jeg kunne ta bilder av hestene hennes, så da ble det utendørsfotografering i flott vårsol. Lyset var skarpt, så det var en del utfordringer med å stille eksponering (manuelt selvfølgelig). Jeg har ikke fått sjekket alle bildene ennå, men dette bildet av en veldig rampete dvergshetlandsponni som rakk tunge ble jeg ganske godt fornøyd med. Utstyr: D600 Sigma 24-70mm 1stk varm vårsol Stor pose med bestikkelser (gulrøtter/epler) Fant forresten ut at det er veldig lurt å holde styr på hvor strømgjerdene er, jeg reiste meg opp og ble zappa fra skulder til skulder Har litt mer medfølelse for hestene nå. Endret 13. april 2013 av Wraith Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Hmm. Zenit fra OL i Moskva i 1980, har ikke sett noe sånt i levende live. Flott kamera og flott uført. Skal jeg pirke på noe, må det hovedsaklig være dårlig støvtørking. Sprøyta i bilde 6 er kanskje det beste "produktfotografiet" så langt, selv om det ikke nødvendigvis var så innbydende (men det var vel heller ikke meningen). Vel teknisk utført og godt komponert. Ikke noe å si på utførelsen i bilde 7 heller, snarere tvert i mot. Lys og eksponering sitter skikkelig i mine øyne. Zenit og Kirow, aner man et tema her? Ikke det aller mest spennende motivet til nå kanskje, men det tekniske sitter jo. Dønn skarpt på riktig sted. Bilde 9: Endelig slapp du deg løs litt, dvs. ingen "fokus" på det perfekt skarpe bilde (etc.). Fargesprakende og festlig. Likte dette. Ikke like lett å ta produktbilde av miniatyrer, men synes du løste det relativt bra. Vet ikke om jeg skal le eller synes synd på deg, vet av erfaring at strømgjerder kan være ubehaglige uansett om man heter Bjarne eller Frank Zappa. Her var jeg ikke like happy med komposisjonen, kanskje et tettere utsnitt hadde vært bedre. Teknisk er det jo bra. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Takk for masse bra feedback k.n.b Zenit'en har jeg vokst opp med, så det er masse gode minner der. Jeg ville ikke gå over det med en våt klut for å ta bort patinaen som er så viktig på sånne gamle ting Tok en del bilder med det i fjor, blant annet dette. Kirow'en er vel teknisk sett polsk, selv om det er en klar kobling. Kanskje jeg bør dra fram AK'n fra under senga til i morra Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Likte bilde 7 veldig godt. Gløden i håret og tegningen av konturene Flotte farger, liv og røre i bilde 9. 1 Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Dansebildet var skikkelig fint - abstrakt og fargene fint fordelt. Ponnien med tunge og øra godt bakover er morsom - godt fanget. 1 Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Ønsker å dra frem dansebildet igjen jeg også. Det kan nok gjøre seg også i stort format! Morsomt og godt fanget i dag også av en småmorsk hest. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Takk for det, morsomt å ta bilder av dyr Er nok en mulighet for at det dansebildet blir printa ut etter hvert Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Bilde 12 - 14. april Jeg har ikke prøvd lysmaling på lenge, så jeg tenkte det ville være morsomt å prøve det igjen. Det ble ikke veldig seriøst eller lenge, får prøve igjen en kveld det ikke regner ute Utstyr D600 Sigma 24-70 LED-lommelykt på mobil Stativ Innstillinger: f/22 24mm ISO200 8 sec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå