Gå til innhold

Aprilfest 2013 - Wraith - Lyssetting

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde 8

Dagens bilde er nok et produktfoto, denne gangen en vodkaflaske. For å ta bildet brukte jeg et lite akvarium som "bord". Dette sto oppå en kvadratisk arbeidslampe fra Jula som var dekket med bakepapir som diffusor. Bakgrunnen er noen fine tykke gardiner som jeg helt glemte at jeg hadde. De kommer jo med feste, så de løser jo alle problemene mine med bakgrunner. Bakgrunnen var også opplyst av samme type arbeidslampe.

Utstyr:

• D600
  • Sigma 24-70
  • 2x arbeidslamper (2600 lumen)
  • Matpapir
  • Akvarium

Innstillinger

• f/6.3
  • 1/80 sec
  • 70mm
  • ISO 800

120410_kirow_t.jpg

Oppsettet

120410_kirow_f.jpg

Edit: glemte innstillinger

Endret av Wraith
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk igjen. Nå må jeg snart prøve å finne på noe annet enn produktfoto igjen. I morra skal jeg på 90-tallsfest på studentkroa, så jeg skal se om jeg får tatt noen bevegelsesbilder med masse lys på dansegulvet der, bør bli greit ;)

Og så til det store spørsmålet, hvordan klarer jeg å legge ut et bilde av oppsettet når kameraet står på stativet i bildet? :hmm:

Lenke til kommentar

Uten å ha mye peiling på eksternt lys, så synes jeg produktfotoene ser teknisk bra ut. Men bildet av jenta på dansegulvet er jo mye mer spennende å se på rent fotomessig (også)!

Takk for det :) Grunnen til at det blir mange produktfotoer er at dette er ting jeg har liggende rundt i skap hjemme, da blir det litt lettere å få tatt bilder enn noe man må ut å finne :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...