Wraith Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Synes du har fått til en bra lyssetting på bilde 1. Du skriver du har noe dårlig plass hjemme, så det er vel derfor du har mye luft over pga utsnittet? Skyggeparti under haka kunne kanskje vært løst med en reflektor under? Mener å ha lest at det er en god metode. Mareritt å ta selvportrett med tanke på fokus. Ganske greit med utvippbar skjerm da Takker. Lufta over hodet er vel bare at jeg valgte et dårlig utsnitt, har beskåret det annerledes i etterkant, og da så det bedre ut. En reflektor hadde nok funka, eventuelt en blitz til. Vippbar skjerm hadde vært kjekt, men hvis jeg skal ta flere selvportretter så blir det nok at jeg kobler til en skjerm med HDMI. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Ja, det går jo selvfølgelig an. Har selv funnet ut at det må bli liveview / ansiktsgjenkjenning på bilder med portrettet langt til siden, altså utenfor det knøttlille feltet med fokuspunkter Fokuspunktene dekker kanskje et større område på D700? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Jeg har ikke brukt D700, så det vet jeg ikke, men på D90'n min dekket de et mye større område. Jeg prøvde å få autofokus til å fungere med timeren, men den skulle absolutt fokusere på forskudd. Jeg får vel kanskje bare lete meg gjennom rotehaugen og finne frem fjernkontrollen igjen. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Aiai, jeg så på utstyret her om dagen:Nikon D600, SB-700 blits.. Blandet nok D600 med SB-700 der.. Ja, fjernkontroll er gull å ha til selvportrett Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Forvirrende med så mye tall ja ;-) Selvportretter er ikke akkurat noe jeg tar hele tia, så har ikke hatt det store behovet for å bruke fjernkontrollen Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Fant endelig fjernkontrollen nå, logisk plassert i kjøkkenskapet, under en oBoy-boks og bak en pakke med ananasskiver Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Hvor kunne den ellers vært 1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Nei, godt spørsmål det der. Fatter ikke hvorfor jeg ikke lette der først. 2 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Enig i vurderingen rundt bakveggen i lysteltet, men hovedmotivet kom jo godt frem da. Noe godt kom da med her, nå har du lært hvordan du skal lete. 1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Noe godt kom da med her, nå har du lært hvordan du skal lete. Ja, man bør aldri begynne de sannsynlige stedene :nei2: Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Bilde 5 Da klarte jeg 5 av 4 bilder som måtte leveres denne uka Prøvde meg med samme oppsett som forrige bilde, bare med lenger avstand fra objektet til bakgrunnen. Dette blir bedre, men er fortsatt ikke fornøyd med bakgrunnen. Lyset liker jeg bedre, objektet ser lyst ut der det skal være opplyst. Samme utstyr og innstillinger. Gammelt Zenit EM 35mm filmkamera, tok noen fine bilder med det i fjor sommer Endret 7. april 2013 av Wraith 1 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Personlig glad for at kameraer ser annerledes ut i dag Veldig bra lyssetting og vinkling. Synes du har valgt en god bakgrunn. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Personlig glad for at kameraer ser annerledes ut i dag Veldig bra lyssetting og vinkling. Synes du har valgt en god bakgrunn. Syns det kameraet her er flott jeg, er fullt mulig jeg tar med det på Mølen-turen Takk for det 1 Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Produktfotografering er vanskelig, men jeg synes du har løst det bra. Synes faktisk bakgrunnen kler kameraet godt, og kameraet er jo et smykke! Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Bilde 6 I dag kommer enda en versjon av produktfoto, denne gangen brukte jeg en pulverlakkert plate som vanligvis dekker vaskemaskina som underlag, denne er halvblank, så det er litt refleksjoner på den, og den gir litt "sykehus-look". Jeg er mer fornøyd med resultatet her enn de andre dagene. Utstyr: D600 Nikkor 55-200 (craop-objektiv) SB-400 og SB-700 Motivet: Pulverlakkert stålplate Sprøyte og blekk fra refillsett for blekkpatroner Noen gamle helsekostpiller som har støva ned i skapet Jeg har skarpet opp og kjørt på med hardere kontraster i Lightroom. Jeg hadde do alternative titler for dette bildet, "Sterk medisin" eller "Klar for ny sesong" (Tenk tvilsomme idretter) Endret 8. april 2013 av Wraith 1 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Oppfinnsomt Igjen fin vinkel og lyssetting. Synes du får til dette bra. 1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Takk igjen I morra får jeg prøve meg på noe annet, har blitt litt mye produktfoto de siste dagene. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Blir spennende å se hva du finner på da Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Det blir nok noe kaferelatert, skal ned på studentkroa igjen da Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 Bilde 7 Var en tur på studentkroa i dag, fikk tatt diverse bilder av folk på dansegulvet som ikke var i bruk. Utstyr D600 Sigma 24-70mm Sterk lyskaster, 1000w eller noe sånt, uten fargefilter Ikke så mye å si om bildet som ikke sier seg selv egentlig, relativt rask lukker og måtte opp litt på ISO for å fange lyset i ytterkanten av personen. I etterkant ser jeg at jeg skulle plassert henne litt nøyere, men det var vanskelig når hun slang på overkroppen. Innstillinger f5.0 38mm ISO 1250 1/500 sec 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå