Gå til innhold

Aprilfest 2013 - Wraith - Lyssetting


Anbefalte innlegg

Synes du har fått til en bra lyssetting på bilde 1. Du skriver du har noe dårlig plass hjemme, så det er vel derfor du har mye luft over pga utsnittet? Skyggeparti under haka kunne kanskje vært løst med en reflektor under? Mener å ha lest at det er en god metode. Mareritt å ta selvportrett med tanke på fokus. Ganske greit med utvippbar skjerm da :)

 

Takker.

Lufta over hodet er vel bare at jeg valgte et dårlig utsnitt, har beskåret det annerledes i etterkant, og da så det bedre ut. En reflektor hadde nok funka, eventuelt en blitz til.

 

Vippbar skjerm hadde vært kjekt, men hvis jeg skal ta flere selvportretter så blir det nok at jeg kobler til en skjerm med HDMI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke brukt D700, så det vet jeg ikke, men på D90'n min dekket de et mye større område.

Jeg prøvde å få autofokus til å fungere med timeren, men den skulle absolutt fokusere på forskudd. Jeg får vel kanskje bare lete meg gjennom rotehaugen og finne frem fjernkontrollen igjen.

Lenke til kommentar

Bilde 5

Da klarte jeg 5 av 4 bilder som måtte leveres denne uka :w00t:

 

Prøvde meg med samme oppsett som forrige bilde, bare med lenger avstand fra objektet til bakgrunnen. Dette blir bedre, men er fortsatt ikke fornøyd med bakgrunnen. Lyset liker jeg bedre, objektet ser lyst ut der det skal være opplyst.

 

Samme utstyr og innstillinger.

 

130407_zenit_t.jpg

Gammelt Zenit EM 35mm filmkamera, tok noen fine bilder med det i fjor sommer :)

Endret av Wraith
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilde 6

 

I dag kommer enda en versjon av produktfoto, denne gangen brukte jeg en pulverlakkert plate som vanligvis dekker vaskemaskina som underlag, denne er halvblank, så det er litt refleksjoner på den, og den gir litt "sykehus-look". Jeg er mer fornøyd med resultatet her enn de andre dagene.

 

Utstyr:

  • D600
  • Nikkor 55-200 (craop-objektiv)
  • SB-400 og SB-700

Motivet:

  • Pulverlakkert stålplate
  • Sprøyte og blekk fra refillsett for blekkpatroner
  • Noen gamle helsekostpiller som har støva ned i skapet

Jeg har skarpet opp og kjørt på med hardere kontraster i Lightroom.

 

130408_sproyte_t.jpg

 

Jeg hadde do alternative titler for dette bildet, "Sterk medisin" eller "Klar for ny sesong" (Tenk tvilsomme idretter)

Endret av Wraith
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilde 7

 

Var en tur på studentkroa i dag, fikk tatt diverse bilder av folk på dansegulvet som ikke var i bruk.

 

Utstyr

  • D600
  • Sigma 24-70mm
  • Sterk lyskaster, 1000w eller noe sånt, uten fargefilter

Ikke så mye å si om bildet som ikke sier seg selv egentlig, relativt rask lukker og måtte opp litt på ISO for å fange lyset i ytterkanten av personen. I etterkant ser jeg at jeg skulle plassert henne litt nøyere, men det var vanskelig når hun slang på overkroppen.

 

Innstillinger

  • f5.0
  • 38mm
  • ISO 1250
  • 1/500 sec

120409_hair_t.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...