Gå til innhold

Aprilfest 2013 - Wraith - Lyssetting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker :)

Det var faktisk overraskende lett, man må bare ta bilder til man klarer å treffe riktig øyeblikk, og så må man ha merka av hvor du har fokusert. Hos meg var det lett, for det går en avstiver midt på under akvariet, så da var det bare å låse fokus der. Skulle gjerne hatt litt mer lys så jeg kunne kjørt ned ISO og lukkertid, men kan jo ikke få til alt ;)

Lenke til kommentar

Bilde 20 - 24. april

Rakk dessverre ikke å ta noe bilde i går. I dag tenkte jeg at jeg fikk prøve meg på noe jeg ikke har gjort på lenge, nemlig IR-fotografering.

Jeg har ikke modifisert kameraet, så jeg brukte et IR-filter foran linsa. I tillegg ble det litt latskap, så det ble et bilde av matlaginga i IR, og jeg fikk testa ut WU-1b'en litt mer. Det er utrolig deilig å kunne sitte ved pc'n i stua og overvåke komfyren trådløst via nettbrettet. Dessverre suger greia absurde mengder strøm, så her må jeg til med batterigrep snart :eek:

 

Utstyr:

  • D600
  • Nikon 18-105mm 3.5 DX
  • 850nm IR-filter
  • WU-1b trådløs sender
  • Appen DsrlDashboard på nettbrettet

Innstillinger

  • f/3.5
  • 18mm
  • ISO 200
  • 295 sekunder (4 min 55 sekunder) lukkertid

130424_ir_t.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilde 21 - 25. april

All hail the master chef!

Halo 3 collectors edition kom i denne lille, anonyme boksen :wee:

Det var ganske tricky å ta bilder av han her siden det er en stor, reflekterende flate. Til slutt endte jeg opp med å plassere blitzen omtrent i øyehøyde og litt til side for hjelmen. I tillegg hadde jeg en arbeidslampe som lyste opp bakgrunnen.

Jeg brukte nettbrettet og WU-1b'en til å ta bildene, det funker veldig greit, men jeg gleder meg til jeg en gang kan bruke tethered capture fra Lightroom..

 

Utstyr

  • Nikon D600
  • Samyang 85mm 1.4
  • SB-700
  • TTL-kabel
  • Arbeidslampe
  • WU-1b og nettbrett

Innstillinger

  • f/4.0
  • 1/100 sec
  • ISO 200

130425_masterchief_t.jpg

 

Oppsett

 

 

130425_masterchief_f.jpg

 

 

Endret av Wraith
Lenke til kommentar

Bilde 22 - 26. april - Through the lens

Dette motivet dukka egentlig bare opp rett foran ansiktet på meg mens jeg satt og rensa UV-filteret på Zenit'en før fototuren i morra.

La ikke så mye arbeid i det, syns bare det var fin belysning på blenderlamellene inni. Konverterte til BW i Lightroom og justerte litt der.

 

Utstyr

  • D600
  • Sigma 24-70

Innstillinger

  • f/2.8
  • 70mm
  • ISO 500
  • 1/100 sec

130426_zenit_t.jpg

Lenke til kommentar

Bilde 23 - 27. april

I dag var jeg på fototur, så da ble det ikke tid til noe aktiv lyssetting. Det nærmeste jeg kom med bilder fra turen er dette, med sol inn fra siden på rota til et bøketre.

 

Utstyr

  • D600
  • Sigma 150-500

Innstillinger

  • f/7.1
  • 500mm
  • 1/1000 sec
  • ISO 1000
  • IS nivå 1, håndholdt

 

130427_tre_t.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...