Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en ivrig "gamer" og da jeg bygde forrige pcen min tilbake i februar installerte jeg Windows 7 på den, mye pga. fordommer jeg hadde imot windows 8. windows 8 + gamer = Usant, var tankegangen min da.

Nå har det seg slik at jeg sitter på en ubrukt windows 8 lisens og jeg har i det siste fundert på om jeg skal ta "spranget". Jeg henvender meg derfor til dere på forumet, kanskje noen som kjører windows 8 på gaming-riggen sin?

"Skal jeg oppgradere!?"

Mange takk for inspill! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bygde min PC med Windows 8 pro og Start8 med det samme. Fungerer som Windows 7 med mye bedre for meg.

Raskere, finere og oppdatert bedre enn Windows 7 :)

Også når det gjelder drivere er Windows 8 mye bedre og den har ikke krasjet noe i det hele tatt^^

Haters gonna hate:P

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme propblemstilling for en kanpp uke siden. Sitter på en to år gammel Windows 7 installasjon, og tenkte jeg skulle gjøre en clean install samtidig som jeg oppgraderte firmware på SSDen.

Endte opp med å beholde min nåværende Win7 installasjon, da jeg ikke har noe trouble med den pdd.

En case av "if it ain't broken, don't fix it" :)

Lenke til kommentar

For gaming har det lite å si om du ser vekk fra stabilitetsproblemer som fortsatt er et problem i enkelte spill.

Windows 8 er en nedgradering når det kommer til praktiske løsninger, men det er samtidig litt mer oversiktlig så snart du blir vant til det.

Drivere og instillinger er en annen sak. Ville anbefalt deg å deaktivere instillingene som har med rask oppstart å gjøre om du velger å gå over. Satt en stund og grublet over hvorfor systemet mitt var uresponsivt og tregt, og det var grunnen.

Om du allerede er førnøyd med Windows 7, vil jeg anbefale å forbli der.

Endret av MartN H
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er jo ikke kjent for å snakke veldig negativt om Microsoft produkter, men Windows 8 er virkelig ingen favoritt lengre.

Så og si alle jeg kjenner som har skaffet seg nye pcer med Windows 8 har hatt en rekke merkelige problemer som jeg har brukt mye tid på å fikse. Vi snakker i alle fall 5 stykker siden i fjor.

Greit at jeg har brukt Windows 8 på mine bærbare siden august i fjor og har opplevd veldig få problemer, men vurderer sterkt å ta meg tiden til å nedgradere pcene hos de neste som får problemer.

Windows 7 fungerer jo utmerket, så ser ingen grunn til å oppgradere til Windows 8 om man ikke må. Om du oppgraderer er det jo lurt å ta en skikkelig backup (Type Acronis True Image) for å lett kunne gå tilbake til Windows 7 om det blir mye problemer med Windows 8.

Lenke til kommentar

Jeg installerte også Windows 7 på riggen jeg bygde i februar. Mye på grunna av disse problemene Celeb0rn snakker om. Og det ble ikke noe bedre av at jeg fikk problemer med det på en bærbar PC jeg installerte Win 8 på. Men nå synes jeg bare Win 8 bare blir bedre og bedre nå som problemene er borte. Selv vurderer jeg litt å installere Win 8 på riggen (hvis jeg hadde hatt en lisens). Så hvis du har litt lyst til det så synes jeg du bør gjøre det. Jeg tror ihverfall ikke du kommer til å angre så veldig mye. Det er bare å bli vant til Win 8, så går det fint.

Lenke til kommentar

Så og si alle jeg kjenner som har skaffet seg nye pcer med Windows 8 har hatt en rekke merkelige problemer som jeg har brukt mye tid på å fikse. Vi snakker i alle fall 5 stykker siden i fjor.

Ikke bra.

Snakker vi om clean install av OS'et ?

Lenke til kommentar

Vi snakker helt nye pcer (både bærbare og stasjonære) som har kommet med Windows 8 ferdig installert.

F.eks to av fem pcer har kræsjet så at eneste alternativ som fungerer er enten refresh eller backup restore. Og det har skjedd to ganger på den ene pcen.

To av fem pcer er Acer, resten er ulike merker. Og alle pcene er uansett ulike modeller, også Acer pcene.

Har skapt masse ekstra arbeid i alle fall for meg. Og mye irritasjon for de som har kjøpt nye pcer.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at Windows 8 ikke er helt ferdig , ser det selv her på desktopen at det er et par problemer som Microsoft ikke har ordnet (min antagelse er at de har hatt hastverk med å få ut app store ) som for eksempel at selv om jeg er tilkoblet internet via ZTE modemet så kobler det ikke til min Microsoft konto, bruker jeg derimot en telefon og usb tilkobling fungerer det knirkefritt.

Stabilitets-messig har jeg hatt mindre problemer dog med Windows 8 enn med Windows 7 men det er enda tidlig å si hva som er best sånn sett.

Personlig hadde jeg anbefalt TS å legge inn Windows 8.

Lenke til kommentar

Jeg ser daglig problemer med Windows 7 på nyinnstallerte maskiner så det er langt ifra helt fritt for trøbbel.

Som jeg nevnte over og som andre også har påpekt så virker Windows 8 litt uferdig, om det derimot er uferdig eller om det er lagd slik med tanke på touchskjermer vites dog ikke.

Men jeg har kjørt Windows 8 i noen mnd nå privat og jeg har klådd på atskillige Win 8 maskiner hos kunder og må si at den initielle aversjonen jeg hadde mot Windows 8 var ubegrunnet.

Legg til en startmeny og tilpass desktoppen din så behøver du aldri ut i Metroguiet som så mange hater.

Personlig så synes jeg at Metro ikke er så dumt som mange vil ha det til, men det er helt klart lagd for touch.

Lenke til kommentar

Utifra hva jeg har plukket opp på nettet fra troverdige kilder så var Windows 8 ved lansering enda ikke finpusset 100% , MS hadde faktisk litt hastverk for å komme seg på markedet og stanse Apple og andre konkurrenter (Android enheter osv) fra å spise seg enda lengre inn på markedsandelene til selskapet.

Hadde man Sparket en viss sjef fra selskapet og sørget for å få inn noen med litt mer fornuft og forståelse for behovene til kundene sine hadde selskapet ikke vært i samme situasjon som det er i dag, det har rett og slett blitt alt for mange fiaskoer ( flere telefontyper , mp3 spillere osv osv )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...