firberblad Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 junior spilte minecraft, og plutselig så låste hele maskinen seg. så ble det blåskjerm og omstart melder om at bootmanager mangler. setter i w7 plate og finner ut at hele hardisken er borte. noe som også bekreftes i bios. har sjekket kabler og kontakter og tatt et par restart. Men disken er og blir borte. Disken har vært i bruk ca et år uten problemer før nå. Noen forslag til hva jeg kan gjøre for jeg kontakter komplett og reklamerer ? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Er dette sandforce basert SSD med eldre firmware? Da ville jeg nok prøvd en annen maskin, hvis det samme også er der er nok SSD disken defekt. Har du enten HDD eller SSD disk i reserve er det bare å prøve det. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Skal du reklamere så gjør det inne på dine sider hos komplett / RMA-knapp og ikke kontakt dem. Men før du gjør det så bytt sata-kabel og strømkontakt til en annen du vet fungerer. Se for eks at en annen harddisk spinner opp og bruk den kontakten. Flytt sataen litt rundt. Vises den ikke i bios da så har du gjort ditt og kan med god samvittighet søke om RMA. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Takker for gode råd. Skal prøve med kabel fra annen disk som fortsatt virker. Da får jeg jo eliminert flere feilkilder. Booter ubunutu fra usb for å redde savegames. Fillern, ser ut til at de fleste savegames ligger pa den disken som er borte. Endret 31. mars 2013 av firberblad Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 Da har jeg byttet kabler og provet de som er paa en annen disk som virker. Fortsatt dukker ikke disken opp. Noe sted. Anser den derfor som kaputt. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Med BSOD og ingen løse kabler så døde nok denne helt. På den positive siden får du nå en ny som ikke er slitt i cellene og får en ny start. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Ja, får se lyst på det. Heldigvis lenge siden jeg lærte å ta en back-up av viktige ting slik at bilder og dokumenter var trygge. update: Retursøknad godkjent av komplett. så får vi se. Endret 3. april 2013 av firberblad Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Da er ny disk på vei fra komplett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå