Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bildeler på ebay?

Anbefalte innlegg

Er nødt til å bytte ut forstillinga mi (og muligens dempere fremme), og lurer litt på om det kan lønne seg å kjøpe deler fra ebay? Skal uansett skru selv. Men er litt usikker på kvalitet, hvor vidt delene fra ebay passer osv. Noen som har erfaring eller tips?

Kan informere om at det gjelder en BMW 528ia 2000mod. Sedan. Har søkt litt og har funnet forstillings kit og lignende på ebay, men er som sagt litt skeptisk. Utenom ebay har jeg kun sjekket GS Bildeler. Er det evt. noen som vet hvor det er billigere deler å få tak i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min spede erfaring: Kjøpte noen stabstag (klikkstag) på ebay.uk. De originale holder normalt rundt 50-60.000KM. De fra ebay har holdt 10 måneder, eller rundt 20.000KM. De var tilsvarende billigere (200,- for et par, latterlig billige), men om en regner med noen kroner for å bytte de så ble det et tapsprosjekt. De _ser_ helt lik ut som de originale, har samme vekt og utforming. Har og kjøpt noen bærebroer fra ebay.de. Har ikke montert de ennå, men ifølge en bekjent som har samme bilen som jeg så holder disse omtrent like lenge som de originale, rundt 150.000KM. Prisen er rundt 1/3-del, eller rundt 1.400,- for et sett.

Konklusjon? Alt for liten erfaring til å si noe sikkert, men jeg sitter med en liten tanke om at det kan være en anelse tryggere å handle fra Tyskland. Har handlet div andre deler til bla.a. en MC, fra tysk ebay, og det har vært fin-fin kvalitet til tildels svært hyggelige priser.

Lenke til kommentar

Enkelte deler, sånne som koster mer i arbeid enn komponenter, bør man kjøpe originalt.

Jeg erfarte at fremre støtdemper (original, 15 år gammel) knakk på Peugeoten min. Den har fremhjulsdrift.

Nærmeste verksted var ikke merkeverksted, men en bensinstasjon.

De gjorde jobben, men pakningen de hadde montert der hjulakslingen går inn i girkassa var uoriginal, og lakk et par år senere.

Pakningen koster sikkert en famtilapp. Jobben kostet flere tusen.

Da må man ta ut alt sammen for å bytte den fordømte gummiringen.

Hadde dette ikke vært oppdaget ved EU-kontroll noen år senere, vet jeg ikke hva som ville skjedd med girkassa...

Jeg holder meg til originaldeler fra merkeforhandler.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...