Gå til innhold

Bibelens opphav, innhold og historie


Anbefalte innlegg

Nja, det ble endret til "Nei, dette er også Biskop Augustins oppfatelse" i post 72

 

Derfor blir spørsmålet,

 

Har du ikke vett til å forstå at det er EN person som har kommet opp med denne tolkningen først? Tror du lyset plutselig gikk opp for flere personer samtidig? At andre har sagt seg enig er helt irrelevant for denne diskusjonen! Du må fortsatt redegjøre for hvorfor du velger å følge denne teorien som du kaller en "sannhet" og som "helt korrekt", selv om andre har sagt seg enig for flere hundre år siden.

 

fullstendig menigsløst, LiamH

 

Det var dråpen! Nå holder jeg ikke tilbake lenger!

 

Ja, dette er fullstendig meningsløst. Legg merke til at du mottar massiv kritikk for din fremgangsmåte og manglende forståelse for den minste ting her inne. Jeg er forbi å behandle deg med respekt nå. Du fortjener det ikke.

 

Tro eller ikke, du er fullstendig ute av stand til å fungere i dialog med folk som er uenig med deg og du forstår minimalt av det som foregår utenfor din lille, kunnskapsløse verden. Jeg har kastet bort så mye tid på å prøve å møte deg med respekt, så langt det har vært mulig, til tross for alt tullet og svada'et du presenterer om og om igjen, samt at du ikke evner å forstå en brøkdel av de diskusjoner du er med på eller de spørsmål du får.

 

Du er og blir en patetisk "lost case" som gjemmer seg bak religionen sin i mangel på noe annet å tilby. Det er ikke en gang usaklig å gå løs på deg som person, rett og slett fordi din defekte personlighet og manglende evne til å forstå og ta innover det andre sier til deg, styrer og ødelegger diskusjoner her inne så til de grader.

 

Bare det at du insinuerer at IceBlitz er "redd" når han, på en finere måte, forteller deg at han synes du er en komplett idiot, illustrerer at du ikke en gang har vett til å vise at du forstår at du nok en gang har tråkket i salaten. Neida, du peiser på og fremstiller deg som et enda større nek enn du allerede har prestert. Vet du ikke at alle kan lese hva du har skrevet frem til det punktet at noen kaller deg en idiot? Tror du at du kamuflerer noe ved å være ytterligere uintelligent, mens du forsøker å overføre din tåpskap på motparten på en så stakkarslig og svak måte? Er du så stokk dum og blottet for sosial intelligens?

 

Ord kan ikke lenger beskrive hvor langt utenfor din liga du er her inne. Du er som en tolv-åring på et horehus. Komplett clueless og uten anelse om hva som egentlig foregår der du befinner deg. Du er rett og slett for lite intelligent på alle måter til å både diskutere, forkynne, belære, formidle kunnskap... ja, til å i det hele tatt bedrive kommunikasjon i noen form. Du fornærmer religiøse hver gang du åpner kjeften.

 

Du tror du har Jesus "inni deg" og at han gjør deg bedre enn ikke-troende? Jeg kan garantere deg at du ikke er forenelig med den bibelske Jesus på noen som helst måte. Tvert imot! Det eneste du har inni deg er svada, arroganse, storhetstanker, indoktrinert tull og en illusjonen om at du er noe bedre enn du er. Du lever en løgn. Tenk litt over det neste gang du åler deg unna nok et spørsmål i mangel på både forståelse for, og refleksjon rundt, det du tror du forkynner.

 

Jeg håper for din del at du bare driver med trolling. Det er ikke mulig at du er seriøs med det du skriver her inne på forumet. Ingen er så uten evne til å tenke, samtidig som de er i stand til å formulere ord i skriftlig form. Du er det perfekte eksemplet på at "Hvis du vet at du er idiot, er du ingen ekte idiot". Du har ingen anelse...

 

Denne diskusjonen er over.

 

(Ja, jeg er langt over streken i dette innlegget, men jeg er ferdig med å gå rundt grøten i forhold til din manglende refleksjonsevne, forståelse og intelligens. På tide å kalle en spade for en spade).

Endret av LiamH
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ignorerte brukere-funksjonen er til for en grunn, LiamH

 

Jeg vet og har brukt den før på denne brukeren. Den blir brukt 100% fremover, tro meg. Jeg gikk på limpinnen av ren nysgjerrighet da jeg fikk en varsling om at han hadde "sitert meg" og dermed startet diskusjonen igjen.

 

Problemet er at han var tragi-komisk opp til i kveld, men nå er komisk borte. Det er bare tragisk igjen... Beklager mitt utbrudd! Det rant fullstendig over til slutt. :confused:

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt i orden, du skrev bare det alle vi andre opplyste har tenkt selv en stund.... :)

 

For han er ikke her for å lære, han er her for å forkynne (tror han) samt å smekke andre "ikke ekte" kristne over lankene fordi de ikke har hans lære og det oppsummerer vel aktivitetene hans her inne de siste årene...

 

Har hatt ham på ignorer i omtrent et og et halvt år jeg og når jeg gidder å svare ham er det stort sett bare i en stavelses ord... Det er hva jeg verdsetter folk som aldri evner å lære noe nytt eller som klarer å la fakta og ikke dogmer tale for seg selv....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du ikke vett til å forstå at det er EN person som har kommet opp med denne tolkningen først? Tror du lyset plutselig gikk opp for flere personer samtidig? ....

Når post 49 ble skrevet (8. april 2013 - 11:39) var det fullstendig ukjent at Biskop Augustin (354 - 430) hadde den samme oppfatelsen for 1700 år siden.

 

Hva kommer det av at du ikke tror forskjellige personer kan oppfattet åpenbaringsboken likt, helt uavhengig av hverandre ?

Lenke til kommentar

Jeg vet og har brukt den før på denne brukeren. Den blir brukt 100% fremover, tro meg. Jeg gikk på limpinnen av ren nysgjerrighet da jeg fikk en varsling om at han hadde "sitert meg" og dermed startet diskusjonen igjen.

 

Problemet er at han var tragi-komisk opp til i kveld, men nå er komisk borte. Det er bare tragisk igjen... Beklager mitt utbrudd! Det rant fullstendig over til slutt. :confused:

 

Tusen takk for "utbruddet" ditt.

 

Du fikk forklart på en intelligent og meget velformulert måte hvor dum IHS er.

That made my day, er så pisslei av det tullet til IHS selv, noe sikkert ALLE er her inne, så var deilig å se at du tok stafettpinnen etter meg :)

 

IHS har 7510 innlegg med svada og idioti. Jeg skjønner ikke at det er mulig engang.

Hva er det egentlig som skjer med mennesker og psyken dems rent psykologisk sett når de blir hjernevasket så lett av ord i en bok, slik IHS har blitt?

 

Og hvorfor er det slik at alle idiot-kristne tror de er bedre enn alle andre mennesker og derfor ikke tar noen form for kritikk personlig? Det er jo så dumt for det er mennesker som aldri vil forandre seg og som alltid vil bli sett ned på av andre pga deres oppførsel. I tillegg gjør de bare vondt verre for all type religion når normale folk ser hvor sprøe disse virkelig religiøse folkene kan være.

 

Mennesker som IHS ødelegger sånn sett for en vanvittig stor gruppe mennesker (kristne/religiøse) ved å så tvil i om det i det hele tatt finnes fornuftige religiøse mennesker.

Heldigvis kjenner jeg et par virkelig religiøse mennesker som er stikk motsatt av IHS og vet derfor at det er mulig å være praktiserende kristen uten å være en idiot og drittsekk. Og det er jeg glad for, til tross for at jeg ikke er kristen. Hvis religion kan gi mennesker en følelse av trygghet, varme og kjærlighet er religion bare fint. Men idioter som IHS ødelegger dette konseptet for mange.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde han fått et slikt tak på verden som han har, dersom han ikke hadde den makt han sa og viste at han har ? ;)

Har Jesus tak på verden? Hvordan måler du det?

Antall kristne over to milliarder

Men dette er jo et "argumentum ad populum" - et feilresonnement. Opp igjennom tiden har mange mennesker ment mye rart som har vist seg å verken stemme eller bringe noe positivt til verden.

Den vestlige (kristne) verden er positiv

Den vestlige (sekulære) verden er positiv

Det er fordi den er en spin-off av den kristne verden

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du blander kausalitet og korreleasjon. Det er svært mange høyutviklede, sekulære land i verden som ikke har vært kristne tidligere. Og samtidig er det svært mange u-land hvor kristendommen står svært sterkt.

 

Videre ser en at det er en negativ sammenheng mellom utdannelsesnivået i en befolkning og andelen troende. Ikke så rart i grunnen da at bibelen faktisk advarer mot kunnskap!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den vestlige (kristne) verden er positiv

Den vestlige (sekulære) verden er positiv

Det er fordi den er en spin-off av den kristne verden

Du blander kausalitet og korreleasjon. Det er svært mange høyutviklede, sekulære land i verden som ikke har vært kristne tidligere. Og samtidig er det svært mange u-land hvor kristendommen står svært sterkt.

Hvilket land i den vestlige verden er ikke kristent ? u-land hvor kristendommen står svært sterkt er i ferd med å bli som den vestlige verden

Lenke til kommentar

Nå utvilket i land seg PÅ TROSS av kristendommen da, ikke på grunn av som du ser ut til å tro...

 

At kristendommen har hatt innflytelse er ikke å stikke under en stol, men den var like mye megativ, om ikke mer til og med, som positiv, da kunnskap var noe som hørte gud til og som folk helst ikke skulle rote for mye med..

 

Og hvorfor er norge, et meget sekulært land, det beste landet å bo i? Tror du at det hadde vært sånn om slike religiøse biggoter fikk bestemme her i landet? Det vet jeg at det ikke hadde, nettopp fordi religiøse ALLTID har trykket guden sin opp i ræva til folk så fort de får litt makt. Det ligger i de religiøses forvrengte natur å holde på sånn, for har man vekk kritikerne så er man jo enige da, ikke sant? Som om ikke religiøse VET at de aldri kan vinne noen logisk og rasjonell diskusjon når de kommer trekkende med løgnene og påstandene sine...Bare å se hvordan det gikk her i landet det når folk ikke lenger er villige til å bruke indoktrinering og tvang for å beholde religiøs overtro, da slutter folk å tro da nettopp fordi de kan tenke selv, presteskapet har ikke lenger noen makt til å bestemme hva folk skal tro og godt er det, for ellers hadde landet igjen vært full av intoleranse og hat, noe alle religioner i bunn og grunn sprer om seg med hele tiden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket land i den vestlige verden er ikke kristent ? u-land hvor kristendommen står svært sterkt er i ferd med å bli som den vestlige verden

Jeg skrev ikke vestlige. Din påstand var at den vestlige sekulære verden er positiv fordi den bygger ut fra den kristne verden. Da påpekte jeg at det er svært mange sekulære, høyutviklede land som ikke har kristen kulturhistorie. Ergo er ikke en kristen kulturhistorie noe nødvendig steg på veien mot en høyutviklet, sekulær kultur.

 

Disse u-landene du snakker om er i vekst takket være investorer fra sekulære i-land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den vestlige (kristne) verden er positiv

Den vestlige (sekulære) verden er positiv

Det er fordi den er en spin-off av den kristne verden

Du blander kausalitet og korreleasjon. Det er svært mange høyutviklede, sekulære land i verden som ikke har vært kristne tidligere. Og samtidig er det svært mange u-land hvor kristendommen står svært sterkt.

Hvilket land i den vestlige verden er ikke kristent ? u-land hvor kristendommen står svært sterkt er i ferd med å bli som den vestlige verden

Jeg skrev ikke vestlige. Din påstand var at den vestlige sekulære verden er positiv fordi den bygger ut fra den kristne verden. Da påpekte jeg at det er svært mange sekulære, høyutviklede land som ikke har kristen kulturhistorie....

Ja, du beveget deg bort fra sakens kjerne, den vestlige verden er positiv pga. sin kristne kulturarv

Lenke til kommentar

Dine historie kunskaper er en vits, RWS

 

Da bør du nok ta en titt på historien en gang til IHS, og ta av deg jesus brillene, de ødelegger for ærligheten i synet ditt...

 

Norge har ikke blitt det Norge er på grunn av overtro på jesus IHS, tvert i mot er det fordi vi har lagt overtro på hylla som har ført oss dit vi er i dag... På godt og ondt såklart, som alt annet.

 

Saken er at det hadde ikke blitt slik om vi hadde beholdt kristendommen som en kald svøpe rundt oss her i landet, da kristendom i bunn og grunn ikke er annet enn bakstrebersk, intolerant og hatefull og lite å bygge et land på. For ikke å snakke om moral, da den kristne versjonen av moral, som gudskjelov ingen kristen i dag lever etter, er forkastelig. Selv jesus var for slaver og selv du må jo se hvor det ender om vi skal følge slikt visvas... (Glem det siste, kommer ikke til å skje når jeg tenker meg om...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvilket land i den vestlige verden er ikke kristent ? u-land hvor kristendommen står svært sterkt er i ferd med å bli som den vestlige verden

Nå utvilket i land seg PÅ TROSS av kristendommen da, ikke på grunn av som du ser ut til å tro...

Dine historie kunskaper er en vits, RWS

Da bør du nok ta en titt på historien en gang til IHS, og ta av deg jesus brillene, de ødelegger for ærligheten i synet ditt...

 

Norge har ikke blitt det Norge er på grunn av overtro på jesus IHS, tvert i mot er det fordi vi har lagt overtro på hylla som har ført oss dit vi er i dag...

Hva som skjer eller ikke skjer i lille Norge, har ingen betydning for hva som har skjedd med hele den vestlige verden pga. kristendommen, RWS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...