Gå til innhold

Bibelens opphav, innhold og historie

Anbefalte innlegg

Hva skremte deg ?

Oppførselen din rundt hele diskusjonen.

Du spurte, så jeg velger å svare ærlig uten å overdrive eller underdrive men rett fra leveren.

Mitt bilde av deg har jeg dannet meg gjennom å lese hele denne tråden. Og jeg syntes ikke du virker som en normal person. LiamH som derimot virker som en normal person med et stort intellekt og en veldig respektfull måte å diskutere på, det har ikke du.

Du unnlater å svare på intellektuelle spørsmål som sår tvil i dine ugjennomtenkte argumenter og sannheter. Du unnlater å svare fordi du ikke vet hvordan du skal svare på det. Du vet rett og slett ikke nok om religion, du vet bare hvor du finner vers og kapitteler som sier ett eller annet sprøyt om ting som skjedde for mange hundre år siden da mennesker hadde en annen oppfatning av ALT enn det de har nå. Og Bibelen og ALLE skrifter rundt religion er menneskeskrevet. Det er et fint verktøy å kontrollere massene på, religion altså.

Jeg syntes du oppfører deg merkelig og du virker svært trangsynt. Du syntes kanskje jeg er en drittsekk som sier disse tingene, og kanskje er jeg det fordi jeg er så direkte og ærlig nå, men du spurte.

Problemet her er at du sannsynligvis ikke ser hvordan andre mennesker oppfatter deg av måten du uttrykker deg på. Du klarer ikke å se en direkte konsekvens av en ytring, slik jeg og andre mennesker kan. Derav min selvutnevnelse som drittsekk i dette tilfellet. Jeg skjønner at dersom jeg sier dette vil du eller andre mennesker kunne tenke at jeg er en dust og ikke snill. Jeg ser den direkte konsekvensen dette innlegget får, men det virker ikke som om du gjør det for dine innlegg. Og derfor oppfatter jeg deg ikke som en person med normal oppførsel.

Og mennesker som ikke virker normale eller som gjør merkelige ting som ikke andre klarer å forstå skremmer ofte folk. Og derfor er du en elendig ambassadør for din tro, hvertfall i denne tråden.

Jeg beklager fra mitt hjerte (ja jeg har et selv om jeg ikke er kristen) om du tar dette personlig og hvis du føler deg støtt av det jeg sier. Jeg ønsker IKKE at du skal bli lei deg eller såret, jeg svarer kun veldig direkte på ditt spørsmål.

Hvis du klarer å se direkte konsekvenser av hva du har skrever som får deg til å virke rar eller sprø kommer du IKKE til å spørre om hva du skrev som fikk deg til å virke rar.

Dersom du ikke klarer å se hvordan andre oppfatter dine uttrykk hadde du kanskje vurdert å spørre om jeg kunne utdypet det dersom jeg ikke skrev dette. Og der har man forskjellen.

Igjen, så MÅ jeg understreke at min intensjon ikke er å være en dust eller stygg med deg eller noen andre, det er kun et direkte svar på et direkte spørsmål jeg har gitt deg. Jeg kjenner deg ikke så jeg har ingen grunn til å tro at du er en person som blir pekt på i samfunnet fordi du har rar oppførsel i real life. Men her inne, og spesielt i denne tråden virker du slik.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....du vet bare hvor du finner vers og kapitteler som sier ett eller annet sprøyt om ting som skjedde for mange hundre år siden da mennesker hadde en annen oppfatning av ALT enn det de har nå....

for 2000 år siden i det første århundre

Lenke til kommentar

Da er du jaggu lettskremt :)

Ser du?

Exactly my point. Du oppfører deg som en unormal person.

Etter et så langt og direkte innlegg svarer du bare med at det er jeg som er lettskremt.

Det er altså JEG som er problemet her og ikke du....

Men det er greit, du får bare ha det så godt. Så kan du råtne alene og ensom sammen med dine sannheter og vers og se hvor lite de egentlig ender opp med å gi deg i det lange løp...

Omg.... Tragisk

• Liker 2
Lenke til kommentar

....du vet bare hvor du finner vers og kapitteler som sier ett eller annet sprøyt om ting som skjedde for mange hundre år siden da mennesker hadde en annen oppfatning av ALT enn det de har nå....

Omg.... Tragisk

Mener du bare dagens oppfatning bør diskuteres ?

Lenke til kommentar

Nei, du trodde oppfatelsen om at "de syv englene i Åpenbaringsboken er syv menighetsledere" var hentet fra fra Biskop Augustins bøker.

Jeg trodde hva? Hvor har du dette fra?!? Den som kommer med den ene "informasjonen" om dette etter det andre er du! Jeg bryr meg ikke om hvilke tolkninger du følger og hvor de kommer fra!

Det jeg spurte deg om, og fortsatt spør deg, om er:

Hvorfor du følger blindt andres (hvem enn de måtte være) tolkninger og legger dem frem som dine egne, og som en absolutt sannhet?! Hva gjør at disse "mentorene" dine har rett? Hvorfor får de troverdighet hos deg når du overhodet ikke kjenner dem eller har møtt dem?

Få dette inn i hodet ditt og svar, eller hopp over spørsmålet slik som du bruker når du ikke kan gjøre rede for deg! Du sporer nok en gang av i din religionsgjørme og mister derfor helt oversikten over hva som faktisk diskuteres!

Skjønner du fortsatt ikke spørsmålet, så les over diskusjonen vår i denne tråden en gang til! Det står der svart på hvit!

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Nei, du trodde oppfatelsen om at "de syv englene i Åpenbaringsboken er syv menighetsledere" var hentet fra fra Biskop Augustins bøker.

Jeg trodde hva? Hvor har du dette fra?!? .....

Du sa det her

Hjelpe meg... Du sier deg enig i en annens tolkning, så det betyr at du kopierer den tolkningen og akspterer den som om det skulle vært din egen. Jeg er dog ikke overrasket over at noen andre, nok en gang, har fortalt deg hva du skal tenke og mene på forhånd.....

og her

.... Du sier deg uansett enig i andres tolkning, kopierer den tolkningen og akspterer den som om det skulle vært din egen.

nb: vel, du sier kopiert fra

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vet du, IHS, nå begynner jeg å lure på om du driver med trolling. Les diskusjonen i sin helhet mellom meg og deg her inn.

La meg vise deg hva du sa:

Nei dette er Biskop Augustins oppfatelse

"Augustine of Hippo's reason for interpreting angels of the churches as the prelates of the church"

Han har som vanlig helt rett.

Det jeg spurte deg om, og fortsatt spør deg, om er:

Hvorfor du følger blindt andres (hvem enn de måtte være) tolkninger og legger dem frem som dine egne, og som en absolutt sannhet?! Hva gjør at disse "mentorene" dine har rett? Hvorfor får de troverdighet hos deg når du overhodet ikke kjenner dem eller har møtt dem?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Vet du, IHS, nå begynner jeg å lure på om du driver med trolling. Les diskusjonen i sin helhet mellom meg og deg her inn.

La meg vise deg hva du sa: .....

Nja, det ble endret til "Nei, dette er også Biskop Augustins oppfatelse" i post 72

Derfor blir spørsmålet,

Hvorfor du følger blindt andres (hvem enn de måtte være) tolkninger og legger dem frem som dine egne, ...

fullstendig menigsløst, LiamH

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvorfor har den allmektige Gud tillatt sin største motstander og alle den ondes tjenere å leve og fortsette med sin ondskap helt til sluttkampen ved Harmageddon.

Jehova forklarte det i korthet for Egypts hardhjertete Farao: For å lære deg at jeg ikke har min like i hele verden. Ellers ville jeg ha brukt min styrke og slått deg og ditt folk med pest, til du ble feid vekk fra jorden, men dette er grunnen til at jeg har holdt deg i live. For å la deg se min makt og kunngjøre mitt ry overalt i verden. ( 2.Mos 9: 14-16 ) Her åpenbarer Jehova at han han har til hensikt å oppreise sine vitner som skal forkynne hans ry eller navn ut over hele jorden før alle fiendene blir ødelagt. Hans hovedvitne er den som han gjør til sin Messias eller salvede konge i sin teokratiske regjering. (himmelriket)

Lenke til kommentar

Hvorfor har den allmektige Gud tillatt sin største motstander og alle den ondes tjenere å leve og fortsette med sin ondskap ....

Fordi han er rettferdig

Åp 22:11 "La den som gjør urett, fortsatt gjøre urett, og den urene fortsette i sin urenhet! La den rettferdige fortsatt gjøre det som er rett, og den hellige fortsette i helliggjørelse."

Og slik vil det alltid være, lenge5

Matt 5:45 "Slik kan dere være barn av deres Far i himmelen. For han lar sin sol gå opp over onde og gode og lar det regne over rettferdige og urettferdige."

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Men for å forstyrre dets vekst benyttet satan djevelen seg av en gradvis infiltrasjon av forskjellige elementer som var fremmede for den sanne kristendommen - falske kristne. I fjerde århundre foretok satan en omfattende manøver ved hjelp av Romerrikets fremste politiker, Konstantin den store. I 312 hevdet denne blodbesudlede hærføreren at han var blitt omvendt til kristendommen. Men den kristendom han var blitt omvendt til, var datidens frafalne kristendom, som soldatene i hans hær bekjente seg til. Den ærgjerrige mannen beseiret sine politiske rivaler og ble keiser i det romerske rike. Som romersk keiser tjente han som Pontifex Maximus eller yppersteprest for den hedenske romerske religion. Han beholdt denne hedenske religiøse tittel og stilling til tross for at han hevdet at han var en kristen.

Som Pontifex Maximus handlet keiser Konstantin som om han var den kristne kirkes synlige overhode og sammen kalte de såkalte biskopene, de presiderende tilsynsmennene i de såkalte kristne menigheter til et kirkemøte i Nikea i Lilleasia i 325 e.kr. Ved dette kirkemøtet satte Pontifex Maximus Konstantin den store en stopper for biskopene krangling om hvem og hva Gud er, ved å ta standpunkt for treenighetslæren og erklære at Gud er en treenig Gud, en Gud som består av tre udelelige personer, nemlig Gud fader, Guds Sønn og Gud den hellige ånd. Den dag i dag er den ubibelske læren om treenigheten grunnleggende lære i kristenhetens sekteriske kirkesamfunn.

Lenke til kommentar

Men for å forstyrre dets vekst benyttet satan djevelen seg av en gradvis infiltrasjon av forskjellige elementer som var fremmede for den sanne kristendommen - falske kristne....

Og i dag kalles disse falske kristne bla. Jehovas vitner.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

...I fjerde århundre foretok satan en omfattende manøver ved hjelp av Romerrikets fremste politiker, Konstantin den store. I 312 hevdet denne blodbesudlede hærføreren at han var blitt omvendt til kristendommen. Men den kristendom han var blitt omvendt til, var datidens frafalne kristendom, som soldatene i hans hær bekjente seg til. Den ærgjerrige mannen beseiret sine politiske rivaler og ble keiser i det romerske rike. Som romersk keiser tjente han som Pontifex Maximus eller yppersteprest for den hedenske romerske religion. Han beholdt denne hedenske religiøse tittel og stilling til tross for at han hevdet at han var en kristen.

Både Romerikets Keiser og Romerikets Høyesteprest (Pontifex Maximus) ble kristne og dermed ble kristendommen Romerikets og senere den vestlige verdens religion. Det var en stor seier for Jesus Kristus og hans rike, lenge5

Endret av IHS
Lenke til kommentar

.... kalte de såkalte biskopene, de presiderende tilsynsmennene i de såkalte kristne menigheter til et kirkemøte i Nikea i Lilleasia i 325 e.kr. Ved dette kirkemøtet satte Pontifex Maximus Konstantin den store en stopper for biskopene krangling om hvem og hva Gud er, ved å ta standpunkt for treenighetslæren og erklære at Gud er en treenig Gud, en Gud som består av tre udelelige personer, nemlig Gud fader, Guds Sønn og Gud den hellige ånd....

treenighet eller noe lignende, ble ikke nevnt med et eneste ord av noen som helst under kirkemøte i Nikea i 325 e.kr Hovedtemaet for møtet var arianismen (presten Arius' lære)

http://no.wikipedia....onsilet_i_Nikea

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...