TMB Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Hei Har en Netgear ReadyNAS Ultra 4 som jeg har 3 shares på, alle er mappet i Windows (CIFS) og jeg har huket av for å huske passord. Dette har fungert smertefritt og jeg har kommet rett inn på de når jeg har skrudd på maskinen. Men nå i den siste tiden er jeg nødt til å skrive inn brukernavn/passord hver gang jeg restarter maskinen, selv om jeg huker av for å huske credentials. Må også prøve flere ganger før jeg kommer inn, den tar ikke bruker-/passordkombinasjonen på første forsøk. Dette skjedde helt ut av det blå, ingen endring i konfig. på hverken NAS, PC eller router er gjort. Nettverket er det ingenting i veien med, gigabit og cat6. Og når jeg først kommer meg inn på den er alle hastigheter som de skal og den detter ikke ut. Noen som vet hva som kan være feil? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Lag en batfil istedenfor Windows mapping som suger. Åpne et txt dokument og legg inn noe ala: net use t: \\192.168.1.10\media /user:nasbruker passord Lagre dokumentet som f.eks mapping.bat. Hvis du vil at det skal kjøres ved boot så legg det i Oppstartmappa di. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Jeg prøvde akkurat det etter jeg lagde tråden og det funker perfekt Lurer dog fremdeles på hvorfor det ut av det blå skulle slutte å funke. Endret 31. mars 2013 av TMB Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Ser du fant en workaround. FYI, Windows har et kommandolinjeverktøy for å håndtere security credentials, CMDKEY http://technet.micro...3(v=ws.10).aspx -Med verktøyet kan du adde/liste/fjerne ++ bruker&passord for en nettverksressurs. Husk å kjøre CMDKEY fra et vanlig, ikke-admin command prompt. Examples To display a list of all user names and credentials that are stored, type: cmdkey /list To add a user name and password for user Mikedan to access computer Server01 with the password Kleo, type: cmdkey /add:server01 /user:mikedan /pass:Kleo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå