Manatwork Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Hei. Hvis man leser sensorveiledningene til diverse fag på høyskoler og universiteter så nevnes kravene til en A nesten alltid som «studenten viser faglig modenhet, selvstendighet, kreativitet osv.» I tillegg til at det enkelte steder også står at man bør «ha det lille ekstra» for å oppnå en A besvarelse. Hva mener man egentlig med dette? Mao er det f.eks en artikkel, en bok eller noe hvor man kan få mer informasjon om dette? I selve kursene så snakker man jo om selve pensumet, ikke hvordan man skriver til en A. Tusen takk for svar:) Lenke til kommentar
Flin Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Der hvor jeg er fra, 90% rett på eksamen. Klart det blir vanskeligere å definere 90% rett når man beveger seg vek fra realfagene. Hvis du får en A burde du klare å tenke litt selv, ikke bare gjengi det som har blitt gjort i kurset. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 I "skrivefag" er min erfaring at jeg gjerne kreves at du er innom de områdene av pensum som er relevant for oppgaven, men at du også trekker paralleller til andre deler av stoffet samtidig som du har en godt tekst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå