harveyspecter007 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Hei, jeg lurer på hvor mye det koster å rense en vifte på en bærbar? Dra til elkjøp, eller expert eller noe lignende.. Vil ikke gjøre det selv fordi jeg har en HP bærbar og for å rense vifta så må jeg demontere hele bærbaren og det tør jeg ikke Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Prøv å kjøp luft-på-boks spray fra Clas Ohlson el. og blås inn der. Burde gjøre susen. Hold gjerne støvsugeren på litt avstand ved siden av slik at du tar opp støvet som blåset ut. Lenke til kommentar
harveyspecter007 Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 Prøv å kjøp luft-på-boks spray fra Clas Ohlson el. og blås inn der. Burde gjøre susen. Hold gjerne støvsugeren på litt avstand ved siden av slik at du tar opp støvet som blåset ut. Hvis jeg gjør det, må jeg ikke skru opp bærbaren og holde vifta sånn at den ikke snurrer? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Ofte så er det temmelig enkelt å skru opp maskinene. Litt usikker på hvilken HP du har, men de jeg har vært borti, så er det et par skruer under for å løsne tastaturet, så noen klips, og du har full tillgang til vifta. Du kan jo bruke trykkluft som nevnt.. Vifta kan du holde i sjakk med et lite skrujern eller lignende. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 De gjør ikke så mye om vifta snurrer litt, bare pass på å ikke blåse for lenge slik at den får for stor hastighet, da kan den ta skade av det. Luft på boks pleier å hjelpe ganske mye. Om hele maskinen må demonteres så tviler jeg på at elkjøp/expert gjør det selv, de sender nok maskinen til eksternt verksted, og det blir fort dyrt. Hvor dyrt vet jeg ikke, men medregnet fraktkostnader til/fra serviceverksted kan jeg tippe det kan bli snakk om en tusenlapp. Lenke til kommentar
harveyspecter007 Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) . Endret 31. mars 2013 av nhutnamh Lenke til kommentar
harveyspecter007 Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 Ofte så er det temmelig enkelt å skru opp maskinene. Litt usikker på hvilken HP du har, men de jeg har vært borti, så er det et par skruer under for å løsne tastaturet, så noen klips, og du har full tillgang til vifta. Du kan jo bruke trykkluft som nevnt.. Vifta kan du holde i sjakk med et lite skrujern eller lignende. De gjør ikke så mye om vifta snurrer litt, bare pass på å ikke blåse for lenge slik at den får for stor hastighet, da kan den ta skade av det. Luft på boks pleier å hjelpe ganske mye. Om hele maskinen må demonteres så tviler jeg på at elkjøp/expert gjør det selv, de sender nok maskinen til eksternt verksted, og det blir fort dyrt. Hvor dyrt vet jeg ikke, men medregnet fraktkostnader til/fra serviceverksted kan jeg tippe det kan bli snakk om en tusenlapp. Jeg har en slik bærbar, og for å komme til vifta må jeg demontere hele bærbaren (step 26) :/ http://www.insidemylaptop.com/disassemble-hp-pavilion-dv6500-dv6600-dv6700-dv6800-notebooks/ Noen flere gode forslag? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Jeg har en slik bærbar, og for å komme til vifta må jeg demontere hele bærbaren (step 26) :/ http://www.insidemyl...6800-notebooks/ Noen flere gode forslag? Litt mer omstendig på den modellen ja ser jeg (mest kjent med Elitebook selv). Men du når jo tak i deler av vifta på step 10. Edit: Du ser jo vifta allerede litt på step 6. Nok å ta ut tastatur og det dekselet. Om du føler deg kompetent eller vågal nok til å få avdekt vifta så mye som der, så er det ofte nok. Hold igjen vifta, blås inn i utblåsen med komprimert luft (eller enkelt og greit med munnen). så tar du å roterer litt på vifta. Da kommer det ofte frem en liten hybelkanin eller 2. Endret 31. mars 2013 av Thombr86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå