Gå til innhold

Hvor mye koster det å rense vifte til bærbar?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ofte så er det temmelig enkelt å skru opp maskinene.

Litt usikker på hvilken HP du har, men de jeg har vært borti, så er det et par skruer under for å løsne tastaturet, så noen klips, og du har full tillgang til vifta.

Du kan jo bruke trykkluft som nevnt.. Vifta kan du holde i sjakk med et lite skrujern eller lignende.

Lenke til kommentar

De gjør ikke så mye om vifta snurrer litt, bare pass på å ikke blåse for lenge slik at den får for stor hastighet, da kan den ta skade av det.

Luft på boks pleier å hjelpe ganske mye.

Om hele maskinen må demonteres så tviler jeg på at elkjøp/expert gjør det selv, de sender nok maskinen til eksternt verksted, og det blir fort dyrt. Hvor dyrt vet jeg ikke, men medregnet fraktkostnader til/fra serviceverksted kan jeg tippe det kan bli snakk om en tusenlapp.

Lenke til kommentar

Ofte så er det temmelig enkelt å skru opp maskinene.

Litt usikker på hvilken HP du har, men de jeg har vært borti, så er det et par skruer under for å løsne tastaturet, så noen klips, og du har full tillgang til vifta.

Du kan jo bruke trykkluft som nevnt.. Vifta kan du holde i sjakk med et lite skrujern eller lignende.

De gjør ikke så mye om vifta snurrer litt, bare pass på å ikke blåse for lenge slik at den får for stor hastighet, da kan den ta skade av det.

Luft på boks pleier å hjelpe ganske mye.

Om hele maskinen må demonteres så tviler jeg på at elkjøp/expert gjør det selv, de sender nok maskinen til eksternt verksted, og det blir fort dyrt. Hvor dyrt vet jeg ikke, men medregnet fraktkostnader til/fra serviceverksted kan jeg tippe det kan bli snakk om en tusenlapp.

Jeg har en slik bærbar, og for å komme til vifta må jeg demontere hele bærbaren (step 26) :/ http://www.insidemylaptop.com/disassemble-hp-pavilion-dv6500-dv6600-dv6700-dv6800-notebooks/

Noen flere gode forslag?

Lenke til kommentar

Jeg har en slik bærbar, og for å komme til vifta må jeg demontere hele bærbaren (step 26) :/ http://www.insidemyl...6800-notebooks/

Noen flere gode forslag?

Litt mer omstendig på den modellen ja ser jeg (mest kjent med Elitebook selv).

Men du når jo tak i deler av vifta på step 10.

Edit: Du ser jo vifta allerede litt på step 6.

Nok å ta ut tastatur og det dekselet.

Om du føler deg kompetent eller vågal nok til å få avdekt vifta så mye som der, så er det ofte nok.

Hold igjen vifta, blås inn i utblåsen med komprimert luft (eller enkelt og greit med munnen).

så tar du å roterer litt på vifta. Da kommer det ofte frem en liten hybelkanin eller 2.

Endret av Thombr86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...