Victorino Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Hei, Er det noen som har jobbet med denne oppgaven? Sitter fast på oppgave 5/6 og 7 og kunne tenkt meg tips på hvor jeg skal se i boka? evt. annen pensum? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Kan du ikke lime inn oppgaven her så vi får se? Lenke til kommentar
Supermannz Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Hei, Er det noen som har jobbet med denne oppgaven? Sitter fast på oppgave 5/6 og 7 og kunne tenkt meg tips på hvor jeg skal se i boka? evt. annen pensum? Hvor finner man linken til oppgaven? Finner den ikke! Lenke til kommentar
Evertonfan Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Hei. Dette er oppgaven. Kunne noen hjulpet meg med oppgave 4? sliter veldig med akkurat den oppgaven, (selv om det sikkert er veldig enkelt:) met29101_020413kon.pdf Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Er dette matten dere driver med på BI? Og så lang frist? Det der ser ut som en typisk 3 timer prøve i S1 Lenke til kommentar
Neckrick Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Er dette matten dere driver med på BI? Og så lang frist? Det der ser ut som en typisk 3 timer prøve i S1 Må si meg enig i det. Mye av det har vi I 1T. Er det så enkelt å bli økonom? Lenke til kommentar
Evertonfan Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hei sann. Ja dette er kontrollprøven i første del av matte faget. Er det noen som kunne hjulpet meg med oppgave 4? Sliter veldig med akkurat denne:( Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Så du sliter med oppgave 1, 2, 3, 4, 5, 6, og 7? Bruker du bare oss for å gjøre leksene dine? Jeg kan love deg at det ikke er særlig mye lurere enn å pisse i buksa. Gjør andre leksene dine så lærer du ingenting, stryker på eksamen og må ta året på BI på nytt. Lenke til kommentar
Define Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Dette er kontrollprøva til grunnleggende tema. Stoff fra VGS. Det holder ikke å kunne dette, så blir man økonom nei. Lenke til kommentar
Evertonfan Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hei sann. Tror det er blitt en liten misfoståelse her:) jeg har kun spurt om noen kunne hjelpe meg med oppgave 4, ingen av de andre oppgavene. Skrev bare 1,2 og 3 for å skille mellom oppgavene:) Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Hvilken del av oppgave 4? Hvis vi starter med a: Husk at , og at når du eksempelvis har så kan det skrives som Endret 1. april 2013 av Webmaster Esso 1 Lenke til kommentar
ohyeahhhhh Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hei er det noen som kan legge ut svarene og utregningen på de oppgavene de har gjort, har fått til det meste bortsett fra oppgave 4,5,6 og 7 tusen takk for hjelp på forhånd! Lenke til kommentar
Evertonfan Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hei sann. Jeg mente 4a,4b og 4c. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Så du tipset mitt? Kommer du i gang med oppgaven, hvor stopper det opp for deg? Lenke til kommentar
Evertonfan Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hei sann. Takk for tipset. Men jeg sliter veldig med å forstå dette:( kan jeg gjøre det slik at istedenfor å ha (3xy)^3, så kan jeg ha 9 x^3 y^3? Hvordan går jeg eventuelt videre etter dette? Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Riktig! Så kan du se over brøkstreken; hva kan gjøres med det? Som sagt er . Det lille saken der kan der altså være kjekt å få vekk på en eller annen måte (les: gange med et eller annet). Videre kan du f.eks. stryke vekk noen av de y-ene der. Endret 1. april 2013 av Webmaster Esso 1 Lenke til kommentar
Evertonfan Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Kan jeg gjøre det slik at jeg tar å stryker fra 3 fra begge Yene slik at jeg kun sitter igjen y^2 over brøkstreken? For å få vekk x-3 over brødstreken, kan jeg gange +3 over og under brøkstreken? Lenke til kommentar
Evertonfan Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hei. På oppgave 3 er jeg litt usikker på om jeg har riktig svar. På 3a har jeg =(x-1) (x-3). På 3b har jeg (x-1) (x+5) og på 3c har jeg (x-2) (x+2). Noen andre som har det samme? Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Kan jeg gjøre det slik at jeg tar å stryker fra 3 fra begge Yene slik at jeg kun sitter igjen y^2 over brøkstreken? For å få vekk x-3 over brødstreken, kan jeg gange +3 over og under brøkstreken? Jepp! Du kan videre få vekk 3-tallet nede ved å gange med noe oppe og nede. Det vil føre til at det tallet over også blir mindre. Hei. På oppgave 3 er jeg litt usikker på om jeg har riktig svar. På 3a har jeg =(x-1) (x-3). På 3b har jeg (x-1) (x+5) og på 3c har jeg (x-2) (x+2). Noen andre som har det samme? Disse kan du få sjekket ved hjelp av f.eks. WolframAlpha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå