Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

gtx 680 ...2gb eller 4gb

larriss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare et lite tips før vi begynner her:

GTX 680 er et utmerket kort om det bare er én skjerm vi snakker om. Da kommer jeg alltid til å anbefale GTX 680(eller evt. GTX 670).

Men her snakker vi tre skjermer, og det er en oppgave skreddersydd for HD 7970. AMD sin toppmodell gjør det rett og slett bare bedre når det kommer til gaming på flere skjermer.

Bare et tips. GTX 680 kommer til å få jobben gjort det óg.

Uansett, 4GB vRAM har kun sine fordeler under spesielle omstendigheter. Både 2GB og 4GB-versjonene kommer til å ha nærmest identisk ytelse, selv under spilling med tre monitorer.

Lenke til kommentar

Bare et lite tips før vi begynner her:

GTX 680 er et utmerket kort om det bare er én skjerm vi snakker om. Da kommer jeg alltid til å anbefale GTX 680(eller evt. GTX 670).

Men her snakker vi tre skjermer, og det er en oppgave skreddersydd for HD 7970. AMD sin toppmodell gjør det rett og slett bare bedre når det kommer til gaming på flere skjermer.

Bare et tips. GTX 680 kommer til å få jobben gjort det óg.

Uansett, 4GB vRAM har kun sine fordeler under spesielle omstendigheter. Både 2GB og 4GB-versjonene kommer til å ha nærmest identisk ytelse, selv under spilling med tre monitorer.

du har nok rett ang 7970. men skal man spille på 3 skjermer i de nyeste spillene så trenger man nok 2 stk 7970 minst.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

kansje 7970 er et bedre kort for meg.... problemet er at hovedkortet mitt ikke støtter sli... men ser nå att den støtter crossfire http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3439 ... så er kansje bedre for meg da og skaffe 7970 og heller skaffe en til hvis jeg føler behovet er der.. takker for inspill... :-)

har til dags dato et 570 kort og 2 skjermer... har da tenk og kjøpe en skjerm til med nytt grafikkort.

Lenke til kommentar

Anbefaler at du selvsagt investerer i en rask og god skjerm (og som har høy oppløsning) , har sett noen kids som skryter utrolig mye av sitt 2 x 680 / 7970 men som har en helt udugelig skjerm...

Når det gjelder 670 / 680 så er det bortkasta penger å gå for 680 om du liker ytelse pr krone , faktisk så overklokker man ofte et 670 kort over ytelsen til 680 kortene , men selv om man ikke overklokker så er i mine øyne et 670 et bedre kjøp.

Personlig vil jeg ikke anbefale SLI / Crossfire enda, teknologien begynner å bli ganske moden nå men det er fortsatt en del Microstuttering (også på enkeltkort faktisk) og dette vil ikke bli løst før noen driveroppdateringer (eller hardwareoppdateringer ) fremover.

Personlig hadde jeg sannsynligvis kjøpt et 7950 Kort men det er også litt pga hva jeg bruker det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...