egen9 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hei, noen av dere som vet om noe godt og sterkt noe som kan blandes i te? Tenkte da noe earl grey, eller søt fruktte. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Bare å kjøle ned teen først, så kan du vel ha mye rart oppi. Rom eller vodka funker vel til fruktte. Bruk den kalde teen som du ville brukt juice eller brus i cocktailen. Endret 30. mars 2013 av ahpadt Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Bare å kjøle ned teen først, så kan du vel ha mye rart oppi. Rom eller vodka funker vel til fruktte. Bruk den kalde teen som du ville brukt juice eller brus i cocktailen. Ahh, selvfølgelig, men lurte på om det er noe man kan blande i varm te, og ikke miste futten. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Ahh, selvfølgelig, men lurte på om det er noe man kan blande i varm te, og ikke miste futten. Bare å passe på at den ikke koker, så fordamper ikke alkoholen. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 En kamerat trakk te på 60% en gang. Det anbefales ikke, bare så det er nevnt... Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 En kamerat trakk te på 60% en gang. Det anbefales ikke, bare så det er nevnt... Haha, hvordan ble det? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Alkohol koker på 78 grader, så så lenge du ikke drikker det varmere enn det så kan du blande i hva du vil Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Haha, hvordan ble det? Vel, det smakte te, men kraftig smak av det though. Han brukte rikelige mengder av en te han hadde liggende og som måtte brukes opp, samt brennevin han aldri fikk brukt. Phoenix Oolong om jeg ikke husker helt feil. Lot det stå kaldt i noen timer ved trekking. Vi er glad i te, men det der ble heller rart egentlig. Fin farge though. Det er selvfølgelig fritt frem å prøve med 5-10 cl vodka og skikkelig te om tanken frister. Edit: Jeg kan tenke meg at dette har en helt annen smak avhengig av menge de og ikke minst type te som blir brukt. Om man bruker en type grønn eller hvit te ser jeg for meg en mye mer avrundet smak. Endret 31. mars 2013 av Zetheus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå