Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en laptopp HP Pavilion dv5 Ati mobility HD 3400 Series, 3072 MB DDR2 Ram, 500 GB hdd, AMD Turin™ X2 Ultra Dual-Core Mobile ZM-80 2.2 GhZ. usikker på pc alder men gjetter på 6 år. OSet som fulgte med var Windows vista homepremium 64 bit.

Harddisken som fulgte med var defekt så jeg byttet den ut med en 500 gb fra en defekt laptopp (formatert selvfølgelig) jeg installerete windows 7 ultimate 64 bit pirat cd key. nå har jeg windows 8 64 bit Trial version og pcen min går utrolig sent, den stopper av og til opp fryster i 3 sekunder så kommer den tilbake igjen og det er kun når jeg er på facebook og ikke noe annet.

Jeg har kjørt CrapCleaner flere ganger, Disk defrag har jeg ikke prøvd, men orker ikke og la pcn stå på for lenge da den blir utrolig varm. Pga støv antar jeg.

Før så kjørte pcn Call of Duty Mw2 på fullt uten problemer, nå kan den ikke kjøre spill fra 1998 (cs 1.6) smoothly engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rengjør pcen for støv og du får en "ny" pc nesten :)

Anbefaler deg å installere Win 7 igjen da det sikkert ikke er kommet drivere og slikt for Win 8 til pcen din.

Kan også anbefale deg å kjøpe en SSD til pcen, da får du en superkvikk pc etter du har gjort det som jeg har skrevet oppforbi.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å installere Win 7 igjen da det sikkert ikke er kommet drivere og slikt for Win 8 til pcen din.

Kan også anbefale deg å kjøpe en SSD til pcen, da får du en superkvikk pc etter du har gjort det som jeg har skrevet oppforbi.

Alle driverne finnes til windows 8, og jeg tørr nesten ikke skru opp pcen da det er en HP og de er kjent for at du må skru opp hele driten og ikke bare ett deksel, og hvor kan jeg få kjøpt SSD til pcn?

Også ett spørsmål til jeg har 2 batterier som passer til HP pcen, og pcen min vil ikke reagere når jeg setter dem inn, det står at de er koblet i men 0% hele tiden. Normalt så pleier batterier som er ødelagt og komme opp til 100% i hvertfall?

Lenke til kommentar

Støvet er jo som regel på viften og "viftegrillen", jeg hadde også selv en HP og her var det stort lokk som jeg skrudde av å da kom jeg faktisk til alt.

Da trykkblåste jeg viften og kjøleribbene som ligger der (husk å hold på viften når du blåser) blåste også over resten av pcen for å være sikker på at det ikke var mer støv.

Men viss du ser at det ikke er noen luker under pcen som du kan skru opp så lar du vær heller.

Hos meg var luken nesten halve undersiden.

SSD er 10 ganger raskere en HDD, men koster en del mer, du får feks 120GB til 800kr.

Lenke til kommentar

Støvet er jo som regel på viften og "viftegrillen", jeg hadde også selv en HP og her var det stort lokk som jeg skrudde av å da kom jeg faktisk til alt.

Da trykkblåste jeg viften og kjøleribbene som ligger der (husk å hold på viften når du blåser) blåste også over resten av pcen for å være sikker på at det ikke var mer støv.

Men viss du ser at det ikke er noen luker under pcen som du kan skru opp så lar du vær heller.

Hos meg var luken nesten halve undersiden.

SSD er 10 ganger raskere en HDD, men koster en del mer, du får feks 120GB til 800kr.

Vet hva en SSD er, har bygd pcer med det før. Men vis jeg kjøper en vanlig SSD så passer den til laptopp å?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...