AnonymDiskusjon Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hallo! Jeg har en liten ting jeg vil gjerne høre tilbakemeldinger på, da det er noe jeg anser som et problem. Det er dyr. Jeg har hatt flere hunder, og et par katter, men er det noe som har skjedd i de siste årene hvor jeg har eventuelt passet hunder osv, så er det dèt at jeg får litt dårlig samvittighet ovenfor dem. Jeg er en person som omgåes mye på et rom, hvor ikke det helst må dyr inn mtp kabler, o.l. (Det er bare en precaution jeg tar.) I og med at jeg sitter her mange timer om dagen, så får jeg litt dårlig samvittighet ovenfor hunder og katter som eventuelt er her, mtp at jeg ikke bruker så mye tid på dem, og at dem kanskje er ensomme. Dette også om jeg er ute å leker med hunden, og jeg finner ut at etter XX antall minutter vil jeg inn, så får jeg dårlig samvittighet ovenfor at den har det så gøy, også må tilbake inn i "kjedsomheten", om dere forstår. Hvordan burde jeg tenke ovenfor dette? En jeg kjenner fortalte meg at hunder for det meste sover om de ikke gjør noe spesielt, og jeg vet jo at det er rart å tenke sånn, men samtidig så er jeg jo klar over at dyr har følelser dem også, og at.. Ja, jeg føler meg slem om jeg ikke bruker masse tid på dem om de er rundt meg. (Jeg bruker jo den tiden som er nødvendig til å gå turer, så klart.) Hva mener dere? Er dette noe jeg burde bare legge fra meg, eller kjeder dyr seg såpass? Anonym poster: 7fec7fcbbb4abbcc7cf95228e7644e63 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Dyr kan så absolutt kjede seg de og, derfor har jeg tre katter og ikke en! Når jeg er borte, sover, osv. så holder de hverandre med selskap. Det er viktig å huske på at dyr også trenger både mental og fysisk stimulering, så man burde helst bruke noe tid med dem, men dette avhenger også av hva slags rase du har. En Husky har f.eks ett mye større behov for oppmerksomhet, trening, dressur, osv enn det en Golden Retriver har. Endret 30. mars 2013 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Tid på et rom får du egentlig når du blir gammel. Du lever her og nå... dyrene dine lever her og nå! Bruk omsorgen din til noe. Anonym poster: 9de15126c54fcc611ced20d26ca94651 Lenke til kommentar
notsohard4get Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) ... har jeg tre katter og ikke en! Beklager men dette var det første som falt meg inn. 3 katter er akkurat nok til at du høres litt småcrazy ut [/offtopic] Endret 1. april 2013 av fuglecassa 4 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Tror nok den eneste måten du kommer til å slutte med dette ville vært å kvitte seg med dyrene, ellers er det jo heller vanskelig med en slik mental omlegging.. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Beklager men dette var det første som falt meg inn. 3 katter er akkurat nok til at du høres litt småcrazy ut [/offtopic] Haha, ikke noe å beklage for Heldigvis av den type crazy catperson som sørger for at kattene har alt de trenger og enda mer.. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Jeg tror folk missforstår litt! Jeg eier ingen dyr atm, men det er mtp når jeg har passet katt/hund. Jeg bruker såklart tid på dem, jeg går turer med hunder, koser og omgåes dem som helt normalt ellers folk ville gjort. Det som er greia, er at jeg foreksempel leker med hunden da, og jeg tenker at jeg ikke gidder mer, så får jeg på en måte litt dårlig samvittighet for at hunden ikke kan leke med meg mer, også ender det med at jeg tenker litt i den banen av at "Burde jeg kanskje bruke ENDA MER tid på å leke med den?" Se på det litt som at jeg bruker mer tid enn kanskje nødvendig, eller bruker krefter på å føle meg slem fordi at jeg ikke er med det eventuelle dyret nok. Som nevnt ovenfor, så sa noen til meg at forex hunder og katter sover VELDIG mye, og at de ikke ville "brydd" seg om jeg ikke bruker mange timer med dem hver dag liksom, da de sover eller surrer med noe annet. Det høres sikkert litt rart ut, men det er ikke så ekstremt som kanskje dere tror, er bare det at jeg kan noen ganger føle meg litt slem fordi at dem kanskje må bruke mye av dagen demmes på å sove eller.. Slappe av. Anonym poster: 7fec7fcbbb4abbcc7cf95228e7644e63 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 TS igjen: Se på det som at for eksempel hunden er kjempeglad for at jeg leker med den, så ønsker jeg å ikke leke mer, også er det da en tanke jeg får om at da kan jo hunden kanskje bli "lei seg" eller i bad mood, om jeg skal sette det på spissen. Og takk for svar, forresten. Anonym poster: 7fec7fcbbb4abbcc7cf95228e7644e63 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå