Manatwork Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hei. Planen er å begynne på NHH sitt masterstudium til høsten. Til dere som går der/har gått der/eller andre med erfaring: Er det noe som jeg bør gjøre nå før jeg begynner der? F.eks begynne med noe slags forbredelse? På forhånd takk. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Nå vet ikke jeg hvor mye matte du har, men å repetere/ lære seg litt matte kommer veldig godt med. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Noe du bør gjøre faglig? Starten er veldig myk, så det er ingenting som er nødvendig å forberede seg på. Men det skader jo ikke å ha et godt grunnlag i matte og bruk av excel og holde språkkunnskaper ved like hvis du har tenkt å ta språkfag. Dette gjelder altså hvis du skal begynne på bachelor først. Ut over det faglige så er det nok ikke så dumt å orientere seg litt i leiemarkedet allerede nå. Lenke til kommentar
Manatwork Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Skal begynne på masterstudiet. Gamle eksamensoppgaver og forelesningsnotater fra fjoråret, ville de ha vært relevante å se på i sommerferien? Endret 31. mars 2013 av Manatwork Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Nei, egentlig ikke noe du burde forbrede deg på. Hvis du går siste året på vgs, burde du først og fremst ha fokus der. Hvis du ikke er så god i matte, kunne det lønnet seg å se på det. Faget første semester heter Matematikk for økonomer (met020) Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Skal begynne på masterstudiet. Gamle eksamensoppgaver og forelesningsnotater fra fjoråret, ville de ha vært relevante å se på i sommerferien? Begynner du på førsteåret? (bacheloren). eller begynner du på fjerde året? (masteren) Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Nå har han skrevet at han begynner på masterstudiet to ganger. På tide å lese før man svarer. Det er aldri dumt å begynne på noe som helst. Gitt at man har lyst. Hvilken hoved- og støtteprofil sikter du deg inn på? Hvis du tenker FIE, SAM eller ECO ville jeg ha frisket opp matten. Vil tro det er en stor fordel å ha roen på matematikken i typiske regnefag. Ellers kan du som du selv nevner se på forelesningsnotater og gjøre tidligere eksamensoppgaver. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Det er aldri dumt å begynne på noe som helst. Gitt at man har lyst. Hvilken hoved- og støtteprofil sikter du deg inn på? Hvis du tenker FIE, SAM eller ECO ville jeg ha frisket opp matten. Vil tro det er en stor fordel å ha roen på matematikken i typiske regnefag. Hvor mye av studiet handler om ren matte? Dvs. i hvor mange av fagene kan man gjøre utregninger, sette strek under svaret og få rett eller galt basert på regningen, og ikke obskur drøfting der karakteren handler om skriveferdigheter og hvem som retter? Jeg er ganske dårlig på sistnevnte. Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hvor mye av studiet handler om ren matte? Dvs. i hvor mange av fagene kan man gjøre utregninger, sette strek under svaret og få rett eller galt basert på regningen, og ikke obskur drøfting der karakteren handler om skriveferdigheter og hvem som retter? Jeg er ganske dårlig på sistnevnte. Vel! Det kommer selvsagt an på hvilke fag du velger og hvem som foreleser. Enkelte fag er nesten bare utregninger og to streker under svaret, mens andre vektlegger drøfting og forståelse. Foreleserne spiller også inn på hvordan eksamen ser ut. Jeg er akkurat slik som deg, og jeg har klart meg hittil. I grunn er det vel bare å velge fag man liker (master). Lenke til kommentar
Manatwork Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Begynner du på førsteåret? (bacheloren). eller begynner du på fjerde året? (masteren) Begynner på finansmasteren. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Nå har han skrevet at han begynner på masterstudiet to ganger. På tide å lese før man svarer. Det er aldri dumt å begynne på noe som helst. Gitt at man har lyst. Hvilken hoved- og støtteprofil sikter du deg inn på? Hvis du tenker FIE, SAM eller ECO ville jeg ha frisket opp matten. Vil tro det er en stor fordel å ha roen på matematikken i typiske regnefag. Ellers kan du som du selv nevner se på forelesningsnotater og gjøre tidligere eksamensoppgaver. Det er veldig mange som sier at de skal begynne på masterstudiet på NHH, selv om de skal begynne på første året av "bacheloren". Ettersom du begynner på et femårig løp, som du selv ser er det flere som var usikre på om han begynte på 1 eller 4 året. Har du kommet inn på masteren er det ingen grunn till å begynne å bruke tid og krefter på "forberedelser", såfremt du ikke er ekstremt svak i visse emner. dersom du jobber jevnt med fagene er de overkommelige alle sammen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå