Skismøring Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Har en sykkel i garasjen som har stått et par år. Den har skjevt bakhjul, og må ellers ha en service. Problemet er at nøkkelklippet mitt har vært borte vekk i et års tid. Det er en flat leddlås. En slik man kan folde sammen. Er det mulig å skjære over den? Kan man bore opp låsen? På forhånd takk. Endret 30. mars 2013 av Skismøring Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Ja, man kan kutte den med en baufil. http://www.biltema.n...-300-mm-199520/ Jeg måtte sage over låsen til mopeden en gang. Jeg hadde ikke mistet nøklene. Men låsen virket plutselig ikke. Det gikk ikke an å vri rundt nøkkelen. Trikset er å skjære vekk noe av plasten som beskytter mot vann, og deretter bøye to ledd fra hverandre, så vaieren blottlegges. Vaieren kutter du raskt med baufila. Endret 30. mars 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Takk for svar. Tar det lang tid å skjære den over? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Latterlig raskt, faktisk. Men det var en billig jalla-lås. Mulig du har bedre kvalitet, da er det hardere stål, og vanskeligere å kutte. I mitt tilfelle var det jo en lås for en moped. Mye tykkere wire enn i en lett sykkellås. Om ikke du har hardere stål, tipper jeg det tar 10 minutter. Endret 30. mars 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Kostet ca. 300-400 den jeg har. Er ikke wire, men flatt stål. Får ta tiden til hjelp. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg er ikke sikker på hva slags lås du mener. Men tipper ei baufil får has på den. Lykke til. Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Takk Er en sånn: Min er helt sort. Endret 30. mars 2013 av Skismøring Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Aldri sett sånn før. Mulig den har hardere stål enn en wire, og blir vanskeligere å sage over. Du har ikke vinkelsliper? Prøv baufila først, og se om det går. Endret 30. mars 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Takk. Har ikke baufil, så jeg får endelig bruk for vinkelsliperen. Endret 30. mars 2013 av Skismøring Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Husk å beskytte både hørsel og syn. Det bråker noe vanvittig, og spruter gnister over alt. Bruk også hansker og heldekkende arbeidstøy. Vinkelsliper er ikke noe du bør bruke alene uten erfaring. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 se også til at låsen er spent solid fast. Bruk aldri en vinkelsliper på et arbeidssstykke som er løst. 1 Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå