Gå til innhold

Galaxy s2 - problemer med sd-kortet.

Anbefalte innlegg

Etter at jeg skiftet til at kamerabilder skulle bli lagret på sd-kort i stedet for på telefonen, har jeg opplevd at bildene blir korrupte. Jeg får ingen feilmld, men bildene blir kuttet, og delt opp på en måte. Har også opplevd at noen blir helt sorte/ikke-eksisterende.

Undersøkte dette litt nærmere i dag, ved å bla gjennom alle bildene, men opplevde at hele telefonen gikk i stå noen sekunder før galleriet lukket seg selv.

Etter en omstart så finner ikke galleriet sd-kortet i det hele tatt! Kun de andre bildemappene som er lagret på tlf.

Tok da ut sd-kortet (løste ut først), og satt det inn. Finner fremdeles ikke bildene jeg hadde, men nå går det an å ta nye bilder og lagre på sd-kortet (det gikk ikke før jeg tok det ut).

Hvor er det blitt av alle bildene mine, hvordan fikser jeg dette?

Håper virkelig det er sd-kortet det er noe galt med, og ikke tlf.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok selve SD-kortet som har formatert seg selv, høres litt merkelig ut. Opplevd noen vannskader eller slått mobilen i gulvet eller noe annet lignende før du prøvde SD-kortet?

Observer litt nærmere og kom tilbake, ta gjerne bilder av feilmeldingene om det oppstår.

Håper det ordner seg for deg ;)

Lenke til kommentar

Jeg koblet opp sd-kortet til pc, fant ingen av bildene mine. Noen lydfiler og et par gamle nedlastede bilder lå der, så det er heller tvilsomt at den har formatert seg selv.

Har nå formatert det selv, så får håpe at det oppfører seg fremover :)

Lenke til kommentar

Har nå formatert det selv, så får håpe at det oppfører seg fremover :)

Jeg ville aldri tatt sjansen på det. Det er hovedsaklig to grunner som gjør at det oppstår feil på minnekort:

1-Enheten du har minnekortet i har skrevet feil data til kortet (korrupte filer, feil i FAT...)

2-Minnekortet er ustabilt/har feil på et eller flere områder på kortet.

Grunn nummer to er den vanligste, og det er en meget stor sjanse for at det skjer igjen, spesielt når du prøver å skrive til samme område på minnekortet som lagde krøll sist. Minnekort er så rimelige for tiden, at du bør kjøpe et nytt. Hva hvis du tar masse gode bilder, også er de slettet før du får overført de til PC? Det er verdt investeringen i et nytt kort.

Kjøp et minnekort av merket Sandisk eller Lexar, så har du de sikreste minnekortene på markedet. :-)

Lenke til kommentar

Var borti korrupte bilder på min forrige android telefon og, gjerne at halve bildet var ett helt annet bilde. Passelig stygg bug.

Stapp minnekortet i en pc og ta backup av det du får tak i. Finnes software som kan hente fram ting fra tidenes morgen.

Så formaterer du det å stapper det tilbake å ser om det fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...