Gå til innhold

Ivy-Bridre og Sandy-Bridge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sandy brigde er forrige genrasjon prossesoren, og er produsert på 32 NM. Ivy bridge er samme arkitekturen men basert på 22(?) NM transistorer istedenfor. Ivy Bridge er nyere og yter bedre.

CPUen du har plukket ut er Sandy Bridge-E, altså en 32NM prossesor for LGA 2011. LGA 2011 er enda ikke blitt oppdatert med Ivy Bridge. Jeg ville heller gått for en 3770K og socket 1155, med mindre du absulutt trenger 8 dimm slott og den ekstra PCIe båndbredden.

Lenke til kommentar

Sandy brigde er forrige genrasjon prossesoren, og er produsert på 32 NM. Ivy bridge er samme arkitekturen men basert på 22(?) NM transistorer istedenfor. Ivy Bridge er nyere og yter bedre.

CPUen du har plukket ut er Sandy Bridge-E, altså en 32NM prossesor for LGA 2011. LGA 2011 er enda ikke blitt oppdatert med Ivy Bridge. Jeg ville heller gått for en 3770K og socket 1155, med mindre du absulutt trenger 8 dimm slott og den ekstra PCIe båndbredden.

er enda usikker på hvilen cpu og hk eg skal ha. allt eg veit er att eg skal ha ett GTX Titan, og vil ha cpu og hk som støtter det best mulig, blei fortalt av ein kompis att eg måtte a sokkel 2011, ellers va titan bare waste :/

Lenke til kommentar

En 3770K yter bedre en en 3820, og siden du ikke kjører Crossfire/SLI gir ikke 2011 noen fordeler over 1155. Så kompisen din tar feil. Jeg skjønner hva han mener, men til gaming er faktisk 1155 et bedre valg en 2011 pga Ivy Bridge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En 3770K yter bedre en en 3820, og siden du ikke kjører Crossfire/SLI gir ikke 2011 noen fordeler over 1155. Så kompisen din tar feil. Jeg skjønner hva han mener, men til gaming er faktisk 1155 et bedre valg en 2011 pga Ivy Bridge.

Han tuller. Du behøver ikke socket 2011. LGA1155-hovedkort driver det kortet helt fint, det er bare å se på tester der de anvender slike systemer.

Takk for svar :D då blir det socket 1155 :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Socket 1155 helt klart. Hvis du ikke skal kjøre CFX/SLi som jeg gjør, så får du ingen fordel.

Send gjerne bilde/link av oppsettet ditt om gidder. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...