Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Sabertooth Z77 - infinite restart

Anbefalte innlegg

Den serialen jeg fikk for BF3 var for full versjonen, men klart dette avhenger av hvilke spill det er snakk om og hva du kjøper.

Har ikke prøvd World of Tanks enda, så no have fuc... ide. De andre spillene, om det er DLC eller full versjon, som vi sier i Spania, ni puta idea.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det står "in-game content", og da med en varierende pris om man kjøper GTX 660 (<>), så gjetter jeg på DLC. Vel, jeg får finne noen som vil ha det til en billig penge (best før-dato ~juni).

Må forøvrig si meg meget fornøyd GPUen: Crysis 1 @ 1920x1200 & 16xQ AA, all smooth - StarCraft II @ 1920x1200 & Ultra Settings, all smooth. :)

Men DAMN å ting tar plass!! :omg: Tror det bare var fornuftig å bruke den større Samsung SSDen til spill, for jeg er allerede oppe i ~80GB (av ~176GB), og jeg ennå ikke lagt inn Far Cry 3 (+ Blood Dragon), Tomb Raider, Crysis 3, pluss hva annet jeg måtte finne på (Legacy of The Void er vel kanskje for langt frem til å tenke på nå). Vurderte Rage, men jeg vet ikke ennå...

*sjekker prisen på en 500/512GB SSD*

Men man kan aldri få fred: nå er det en mus som driver å kødder (nei, hverken med fire bein, på boks eller fra Russland)...en Razer Deathadder Respawn gir nå fra seg feilkode 43 (skjedde etter at jeg tok den ut av en USB-hub og satte den inn i en annen), og jeg har prøvd å restarte maskinen, prøvd på en annen maskin, prøvd flere porter (både USB2 og 3), reinnstallere driverne (har kun brukt Windows-drivere)... I am at a loss: er denne musen nå død?

Dæven *Diablo* (var det ikke spansk vi skiftet til?) :realmad: Nå er jeg drita lei dette opplegget å refreshe siden hver jævla gang jeg poster. :wallbash: :wallbash:

^ What he said!

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Ja, spill tar mye plass, det er sikkert. Det er defor jeg har alle spillene mine på 2,7 TB RAID6 volum. Eneste du vinner med SSD kontra "snurre" disk er at de laster litt raskere.

WTF??????? Kun 3409 kr for en 840 Pro 512 GB. :eek: Det var ikke dyrt nei.

Nei, hva som er galt med den musen er ikke lett å si, kan hende den er død. Lurte selv på en Razer mus, men hvis din bare døde begynner jeg å tvile litt her altså. Prøvde å bruke vår gode venn Goggle, men fant ikke noe om den feilen i farten.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Vel, jeg tenkte nå mer i retning av en 840 non-pro (det er ikke skrivehastighet jeg trenger)... Men det hele er i praksis uaktuelt, for nå er PC-budsjettet ~maxet - det støtter ihvertfall ikke 2000-3000kr. akkurat nå.

Det var med google jeg fant noen av de overnevnte tingene å prøve for å teste musen, men ingenting hjalp. Vel, jeg har sendt en mail til Dustinhome, så får vi se. Thanks anyway. :)

Jeg tror ikke en slik feil er typisk for Razer, for jeg har aldri før opplevd dette problemet. Men jeg må si de eldre musene fra Razer er bedre enn mye av det som er på markedet nå, uansett produsent: jeg har flere Razer Diamondbacks liggendes (har flere bare fordi jeg likte dem og ville ha et lager), og ingen av dem har noen gang gitt fra seg så mye som et hikk med hverken dobbelt-klikk når enkelt-klikker (noe som har vært et problem med flere mus i huset den siste tiden), eller noen andre issues.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

TLC synes å være akkurat hva jeg trenger:

http://www.computerw...s-going-to.html

...mine spillmapper (særlig ikke nå når jeg har en dedikert disk) endres aldri særlig mye, så har noe først gått inn, så blir det der (i.e. sterkt begrenset antall writes). :)

Antar du holder hus i Spania for tiden (tyder på det med overstående ordvalg :D ), siden du linket til en spansk side og ikke f.eks. denne:

http://www.spaceworl...=0&prodid=52660

...personlig synes jeg det meste fra Mad Catz ser helt grusomt ut, but hey; whatever works, right? :dremel:

Tror forøvrig jeg forstår meningen til din bedre halvdel:

http://www.arecadire...rc18188024.html

$1,179.00... Smiley-Faint.gif

Jeg har en Highpoint RocketRaid 2320 til ~1500kr. liggendes - dvs. stående (eller blir det liggendes likevel?) i serveren - og jeg syntes den var mer enn dyr nok (til mitt bruk, såklart, men behov er forskjellige).

Jeg for min del har fått spørsmål om hva jeg skal med (ikke fra noen bedre halvdel, though: jeg har fortsatt friheten i behold :green: ):

http://www.amazon.co...t/dp/B0041NE8TG

2x http://www.amazon.co...t/dp/B003URQEBO

http://www.amazon.co...p/dp/B002RX2QLY

4x http://www.amazon.co...w/dp/B002P44SDY

2x http://www.amazon.co...0/dp/B0009JVQE6

3x http://www.amazon.co...r/dp/B000IXDR54

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Har bodd i Spania siden 1999, liker meg godt der. Men for tiden er jeg ikke i Spania, sitter ombord i en 176 m lang båt på vei til Singapore, vi sklir fordi Madagaskar i øyeblikket.

Nei, min bedre halvdel likte IKKE prisen på det kortet Areca nei, og etter 2 stk GTX Titan, så er det vel innkjøpsstopp en stund framover.

Det holder nok lenge med en 840 til spill disk, som du sier blir det ikke så mye skriving til de mappene når spillene først er installert.

Helt enig at den Mad Catz musen ser, ... eh, litt spesiell ut. Madamen påstår hardnakket at det er en Transformer. :huh:

Likte de lyktene, skulle gjerne ha hatt noen av dem, men får nøye meg med de jeg har.

Lenke til kommentar
Helt enig at den Mad Catz musen ser, ... eh, litt spesiell ut. Madamen påstår hardnakket at det er en Transformer. :huh:

Likte de lyktene, skulle gjerne ha hatt noen av dem, men får nøye meg med de jeg har.

Du får kjøpe deg en 2010 Chevrolet Camaro SS, så har hun et poeng. :green:

Skulle såklart hatt med alle lyktene på bildet, men de er spredt rundomkring i hele huset + 1 gul lykt i hver av hustandens to biler (kjekt å ha hvis noe skulle skje og det er mørkt ute).

Har kjøpt hver lykt tiltenkt en spesifikk bruk (og jeg liker ikke jalla billig-greier), så derfor har det blitt så mange.

Fra venstre:

- 2 UV-lykter fra tiden jeg drev å lekte meg med UV-reaktive greier til PCen (casemodding).

- Fenix E21, tiltenkt hobbybruk nede i kjelleren (PC-rommet); noen ganger har jeg bare så savnet en liten portabel lykt der taklyset ikke trenger til, eller jeg vil ha mer lys f.eks. for å lete etter noe.

- 4stk. Streamlight Polytac, 1 i hver bil + 1 hver i den jakken man bruker mest når man går ut (vi er 2stk. og har 2 biler i husstanden).

- 2stk. Fenix TK45, portable lykter i tilfelle strømbrudd/annet (kan stå på høykant begge veier).

- En linjal...

- 3stk. Maglite 3D, veggmontert rundtom i huset i tilfelle strømbrudd.

- Fenix HP10 + diffuser, hodelykt til når man går på tur i mørket.

Samtlige lykter er kjøpt fra USA (er så kjekt når man har "forretningsforbindelser" i utlandet som kan ordne frakt og ditto papirer). :green:

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Du får kjøpe deg en 2010 Chevrolet Camaro SS, så har hun et poeng. :green:

- 3stk. Maglite 3D, veggmontert rundtom i huset i tilfelle strømbrudd.

Camaro SS, nei, nei, vi skal ha en Infiniti G37 cabrio. Må ha litt luft i håret ser du. Tror ikke den selges i Norge. Håper linken virker da jeg sitter på en helv.... treg linje. :realmad:

Maglite 3D? Hva er nå det da? Har Maglite, men 3D???

Back to topic. Jeg lurer på å kaste ut den gamle Intel X25-M SSd'en pluss en 500 GB Samsung Spinpoint F og slenge inn 4 Seagate Barracuda 1 TB disker for å ha i det RAID6 oppsettet. Skal ha plass i HAF X kabinettet hvis jeg røsker ut det hersens hot swap opplegget.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Sikkert denne du mener (fikk 404 på den du la ut):

http://upload.wikime..._2012_-_003.jpg <- 13 572,56 KB

Sweet ride! You and the missus cruising down the coast line... :cool:

Personlig, hvis penger hadde vært en non-issue, hadde jeg nok handlet meg en slik: Porsche 911 Carrera 4S (pluss kanskje en Hummer H1 til vinteren - hvis du fortsatt husker det, du vet sånne hvite greier som kommer ned fra himmelen).

:green: Ja, jeg stusset på det "3D"-navnet en stund jeg også, men det betyr altså bare at lykten bruker 3stk. D-celle batterier.

But here's what you want: http://www.amazon.co...t/dp/B003CT5GOG / http://www.amazon.co...uct/B002C8R6P0/ <- jeg var nær ved å bestille den Led Lenser-lykten...men etter en god natts søvn hadde fornuften igjen fått overtaket.

Jeg skulle til å spørre på om du isåfall er villig til å selge den X25-M-disken (har hatt 120GBen selv), men hvis den er i Spania så vil vel frakten kunne bli et problem (mange £$€). :ermm:

Nå det kommer til disker, så begynner jeg å lure på om jeg har gjort kablingen motsatt av slik det er tiltenkt: mitt kabinett er et Lian Li V1020A, og slik du ser av bildet:

http://www.diskusjon...ttach_id=520661

...så har jeg koblet til strøm-/SATA-kabler i bakkant, men særlig for 2,5"-disker (SSDene) er det knapt plass å komme til med ledningene; dem kommer borti oppstivere i kabinettkonstruksjonen, og så får jeg ikke festet dem sikkert - det er i orden, teknisk sett, nå, men spesielt pent er det ikke... :mellow:

Btw. tenkte jeg bare skulle komme med en oppdatering:

MSI Afterburner funker fett...

Nå har jeg opprettet en minimum 60% GPU-fan auto-profil, og ved gaming (SC II, alt på max), så er nå max temp på GPUen gått ned fra 70C (som var max før jeg fikk lagt mine svette fingre på Afterburner) til 52C.

Jeg vet ikke hvilket spill det var som forårsaket 70C, om det var Crysis eller SC II, men jeg skal prøve en Crysis-session igjen for å se om det går over 52C da.

Men sålangt +1 til MSI Afterburner! :thumbup:

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Selge X25-M disken? Har faktisk ikke tenkt på det, har Windows XP på den nå da. Jeg har en del spill som ikke funker i Winodws 8, bla Heroes of Pacific, og Metro 2033, Prototype 2 nekter også å funke i Windows 8. Det rare er jo at begge de to siste funker konge på laptopen (2 x AMD HD 5870) som også har Winodws 8, men sist jeg prøvde dem på den stasjonære (2 x GTX 580) ble det hel crash til skrivebordet. Kanskje de ikke liker Nvidia og Windows 8. :hmm:

Bra jeg ikke kan legge ut bilde av kabinettet mitt nå, det er jo stappa av hard disker, skjermkort pluss, pluss. Det kabinettet ditt ser jo tomt ut sammenlignet med mitt. :rofl:

Jeg vil gjette på at det var Crysis 3 som fikk temperaturen på skjermkortet til å komme opp i 70 grader, det er jo en spill som krever mye av GPU.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

"Kaste ut" tolket jeg som "kvitter seg med".

Og folk sier det ikke er noen vits med XP, og at alle som fortsatt driver med XP bare er kverulanter? :D

Jeg kunne tenke meg XP 32-bit selv til eldre spill (har en mod til StarCraft som jeg aldri har fått til å virke med annet en Win 98) - og Asus lister også drivere til XP 32-bit til Sabertooth Z77... :roll:

Finne en kurrant disk, en cracked Windows XP Pro 32-bit SP3 fra TPB, nekte innstallasjonen nettverk, så kanskje.

Jeg har ikke Crysis 3 (ennå), kun Crysis 1. ;) Men skulle jo tro Crysis 1 fortsatt er rimelig heavy på resursbruken - FPS på ~35 (Fraps) er ikke mye skryte av, men jeg oppfatter ingen lagg overhodet - men etter en Crysis-session i går kveld med nåværende vifteprofil, så stod max temp fortsatt på 52C.

CPU-temp på ~51C og en GPU-temp på 52C synes sålangt å være det høyeste jeg får under spilling...nå kan jeg faktisk ikke kommentere om dette er bra eller dårlig med nåværende hardware og tilhørende produksjonsprosess, men en educated guess vil være "ganske bra".

Lenke til kommentar

Crysis 1 krever fortsatt mye av hardware, ingen tvil om det, så tusler GPU'en din på 52 grader med Crysis i gang, da er det meget bra vil jeg si.

Får se hvordan de nye "små" skjermkortene mine klarer Crysis spillene. :hmm:

I mitt kabinett har jeg 5 HDD, 2 SSD, Blu-ray brenner, DVD spiller, for øyeblikket.

Lenke til kommentar

"Meget bra" også, ja - ja, da har jeg grunn til å være fornøyd. :p Særlig med tanke på at vifteoppsettet gir overtrykk.

Termodynamikk er et komplisert tema, men det er jo i bunn og grunn ikke verre en annen fysikk - og med det i tankene så gjorde jeg et par taktiske valg under monteringen: det ene er valget om å kjøre med overtrykk (var ikke satt opp slik fra fabrikk), det andre var at jeg skiftet ut de ventilerte PCI-brakettene med eldre, hele braketter for at GPUen lettere skulle få tak i luften fra innsugsviftene i front.

GPUen er i praksis den eneste utblåsningsviften i PCI-området, så all kald luft i det området av kabinettet, må igjennom GPUen for å slippe ut - og slikt blir det lave temperaturer av.

CPUen har inn (vifte® i front), push (CPU-vifte nr. 1), [kjøleribbe], pull (CPU-vifte nr. 2), ut (vifte i bakkant).

Jeg har i tillegg en Lian Li PCI-vifte, men den er pr. nå bare i esken sin...klarer ikke å helt se hvilken nytte den vil ha med nåværende oppsett uten å forstyrre luftstrømmen. Eneste jeg nok burde endre er å bytte ut PCI-bracketen under lydkortet med en ventilert, så det får fri luftflyt både over og under (er nå stengt i underkant).

Jeg har 2stk. HDD, 3 SSD (1 av dem er kommende og ikke med på bildet) + blu-ray brenner.

Tårnet mitt har bare 3stk. 5-1/4"-brønner, så jeg har desverre ikke plass til ekstra DVD-brenner. Var enten ekstra brenner eller viftestyring, og da NoiseBlocker Blacksilent Pro PK3 140mm-viftene var vel støyende, så måtte det bli viftestyring. Den siste brønnen går til USB3-porter (+ denne) - noe av det første jeg gjorde var å hive ut det medfølgende "frontpanelet"...en drøss med kabler igjennom kabinettet, ut på baksiden og inn til HK? Nei takk!

Søren at jeg ikke kjøpte PK2-viftene @ ~20dB istedet...jeg tenkte på kjøpe tidspunktet at det ikke er så stor forskjell på PL2 120mm-viftene @ ~20dB og PK3 @ ~27dB. :wallbash:

Men jeg kommer antageligvis ikke til å skifte: jeg skal ha med boksen på flere lokale LAN-parties, og der er det et større temperaturproblem enn hjemme (~5/~40/~70 bokser som pumper ut varme - og nå går det mot sommer), og så det er bare greit å ha litt ekstra å gi på (den økte støyen merkes forøvrig ikke i det hele tatt i en større, bråkete sal uansett).

Lenke til kommentar

Eeeeh, er ikke så sikker på at den GPU spyr luft ut av kabinettet. Referansekjøleren gjør det, men DirectCU kjøleren tror jeg ikke gjør det, for det er et Asus GTX 670 DirectCU II du har ikke sant? Svært få kjølere blåser ut luft med mindre det er referansekjøler. Mine GTX 580 blåser ikke ut luften.

Jeg skiftet ut de originale viftene på H80 radiatoren fordi de hørtes ut som en 747 som tok av. Satte inn 2 x Notuca vifter, husker ikke hvilke i farten, og det er mye stillere nå.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har Asus GTX 670 DirectCU II (2GB), og ja, viftene blåser innover i kortet...men kortet har jo perforering i bakkant, så hvis luften ikke ledes dit og ut av, hvilken retning går den da? Kortet er da tett ellers? Det kan uansett ikke være noe veldig galt jeg har gjort med oppsettet, siden temperaturen er så lav som den er.

Det synes å være mye luft som går ut igjennom perforeringen ved siden av PCI-sporene i kabinettet , men om dette kun er fra viftene i front, eller om også luften fra GPUen blir dratt med her - hvis det er slik at den spys ut i kabinettet - det vet jeg ikke.

http://lian-li.com/v...20/v1020-12.jpg

*update* Jeg sjekket ved å slå av alle innsugsvifter (thank you Sunbeam Rheobus Extreme-which-is-complete-overkill) og guffet opp GPU-viften (thank you MSI Afterburner)...og du har rett Chavalito: det var ingen luft som kom ut av GPUen i det hele tatt (DAMN!).

Vel, det betyr at skal man få utnyttet en GPU-kjøler som spyr den varme luften ut i kabinettet, så må man ha skikkelig kabinett-kjøling - da gjerne noe bedre enn det som kommer montert fra fabrikken (hvilket jeg har, så da er jeg trygg uansett).

Say, nå skal jeg komme med et veldig rart spørsmål: finnes det PCI-E til PS/2-adapterkort? Asus Sabertooth Z77 har ikke noen PS/2-port, og det er faktisk den jeg foretrekker å bruke til tastaturet.

Og da mener jeg "real PS/2", og ikke bare en PS/2-emulering over USB (dette er forøvrig PCI og er heller ikke noe som Sabertooth Z77 har).

Sabertooth Z77 synes å ha eksepsjonell legacy USB-støtte, men likevel så er det noe som henger igjen hos meg med at tastaturet skal/bør ha en PS/2-port for å fungere optimalt...eller gjelder ikke dette lenger (full NKRO osv.)?

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Normalt så skal tastatur funke helt fint via USB porter, eneste tastatur jeg har hatt problemer med var et Logitech G510, det endte opp i, eeeh, kremt, masse små biter da det ikke ville virke slik jeg mente det burde virke.

Men tror ikke det skal være behov for PS/2 tastatur i dag.

Lenke til kommentar

Joda, han har rett (med internett er det plutselig ikke så fancy å kunne si noen ord på et språk de fleste ikke forstår :p ), og stort sett har man ikke bruk for full NKRO - men med USB er man begrenset til 6-NKRO: for å få full NKRO man ha PS/2, hence my question.

Ikke at jeg tror jeg noen gang vil møte på den limiten som USB gir (har møtt på piping når den 4. tasten skulle trykkes ned, though).

Jeg har googlet etter PS/2 plugin-kort, men alt jeg finner er PCI-kort (og det i temmelig jalla utgaver også, med USB-emulering) - så er ikke produktet rimelig enkelt å finne, så er det nok ikke marked for det (og da er det sikkert gjerne en god grunn til det). OK, USB it is. :)

Har hørt den diskusjonen før om mus på USB vs. PS/2...kanskje pro-gamere (mener dem) får mer ut av musen over USB, men jeg som et medlem av menigmannshopen har ikke merket noen forskjell (sist jeg plugget en mus i PS/2-porten hadde den fortsatt en kule i seg)...

Lenke til kommentar

Snodig nok så har både jeg og Chavalito noe felles, vi har begge bodd / bor i Spania.

Malvado = Ondsinnet.

Og ja, i løpet av 13 år så lærte jeg meg språket flytende ( 10-23 ) .

Når det gjelder USB kontra PS/2 diskusjonen er jeg ganske så sikker på at med nye revisjoner av USB protokollene og så videre utvikling til USB 2.0 og 3.x så forsvant problemene så og si av seg selv. Men kan ikke huske heller at jeg merket forskjell når vi gikk fra PS2 til USB tilkobling på mus / tastatur.

Samme gjelder forsåvidt lydkort , husker godt hvordan Creative påstod at Pci-e ikke var noe å satse på og etter hvert måtte de bare innse at de tapte en god del på å ikke implementere det til Pci-e. Creative gjorde også en god del rare ting som så og tok livet av markedsdominansen de hadde på et tidspunkt ( Fra 386 Eraen til det ble standard med integrerte lydkort for hvermansen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...