Chavalito Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Prøvde jo vår gode venn Google, men det hoppet jo opp 2 millioner svar (eller no slikt) og det giddet jeg ikke å lese gjennom. Kanskje du kan prøve Mr Fixit og se om det finner ut av noe? Tviler på at steam har rotet til noe, men man skal aldri si aldri. Du kan jo prøve å hente fram den skjulte administrator kontoen som er i WIndows. Da skriver du i cmd (som må kjøres som admin) net users administrator /active:yes Logg så ut og du bør da ha den "virkelige" admin kontoen som du kan logge inn i. Prøv så å installere printerne igjen. Om det funker eller ikke, vet jeg ikke men det er verdt et forsøk. Etter å ha prøvd, uansett ufall, logg ut admin og logg inn som din vanlige bruker og fjern admin kontoen ved hjelp av: net users administrator /active:no Jeg blir faen meg gal av dette. Må refreshe siden hver jæv... gang for å se posten min. Endret 19. april 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Steam-delen var sarkastisk. Bare en liten personlig ting hvor jeg har lyst til å kald-kvele alle som står bak spill som krever internett enten til aktivering eller for å spille. Jeg har prøvd å google (ganske mye faktisk), men jeg finner ingen som har akkurat de samme feilene som jeg har. Litt rart at det gjelder kun (sålangt) skrivere...mus, tastatur, eksterne harddisker og minnepenner går helt fint. Update: Jeg gav maskinen en reboot (og ikke annet)...og nå virker plutselig alt! Begge skriverne er inne, nettverks-troubleshooteren virker, skriver-troubleshooteren virker - ikke at jeg klager på det, men jeg forstår virkelig ikke hvordan det skjedde. Jeg prøvde Fixit-fixen, men den fant ingen problemer - jeg kjørte sjekken etter restarten, men før jeg prøvde å innstallere skriverne på nytt, og hvis alt da i utgangspunktet virket, så er jo ikke det rart. Endret 19. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Mye rart som skjer med den PC'en din gitt. Men hvis alt funker nå, så er det bare velstand vel. Kan jeg si good luck? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Mye rart som skjer med den PC'en din gitt. Men hvis alt funker nå, så er det bare velstand vel. Kan jeg si good luck? Tror good luck gjelder i 5 minutter, men jeg tar imot og takker. Alt er ikke vel ennå: nå er det SC II HoTS-installeren som krangler (kan ikke koble til nett, finner ikke filer, problemer med gjeldende innstallasjon osv.). På 4. forsøk ser det nå ut som det tar i veien igjen (startet med innstallasjonen bare i går kveld)...hvorfor kom i det hele tatt HoTS med en DVD? Den brukes jo ikke. Bare 1.94GB igjen å laste ned nå... Endret 19. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
musis Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 heisann, så at du sleit med ramen osv , ville fortelle at jeg har hatt 3 sett av de vegance rammene, måtte sende inn alle settene, da dem taklet rett og slett ikke å kjøre på sin normale clock hastighet, 3 av rambrikkene var døde når jeg fikk dem, kompis kjøpte også sånt sett uten å spøre meg om dem er bra, hans ram, ble svidd mens han skrudde på pcen så sier bare at du burde heller gå for annen corsair ram eller andre merker, da vegance har sykt mye problemer, som døde, klare ikke å kjøre normal clock og mye mer overcloking på det type bios sleit jeg også med, man er så vant til den gode gamle biosen, men når du er på ai tweaker i biosen advance, så blar du helt ned trur jeg, så ser du ram volt og ram clock men pcen så utrolig bra ut skal ta å se om jeg for min ram til 1600 mhz som den skal kjøre på, står på 1333 mhz, er så fint at alle data folk er så hjelpsomme med hverandre, vis noen slit med noe Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Ja, jeg er noe usikker på RAMen, dvs. nåværende oppsett på den (tall på papiret): DIMM 0 - Vengeance 8GB 1600MHz, CL10, Rev. 3.24 DIMM 1 - Vengeance 8GB 1600MHz, CL10, Rev. 2.21 DIMM 2 - Vengeance 8GB 1600MHz, CL10, Rev. 2.21 DIMM 3 - Vengeance 8GB 1600MHz, CL10, Rev. 2.21 ...og det er DIMM 2 som er en RMA singel-brikke, skulle egentlig vært Rev. 3.24, men CPU-ID sier jeg har (har dual-channel så tallene stemmer...på en måte): DIMM 0 - 667MHz DIMM 1 - 667MHz DIMM 2 - 800MHz DIMM 3 - 667MHz ...automatisk over/-underklokking ikke tatt med, så hva brikkene faktisk kjører på, aner jeg ikke (står 1333MHz på alle i BIOS), men jeg forventer at med alt på Auto at dem har klokket seg i forhold til hverandre. 1600MHz er XMP-profilen, men så lenge det virker er 1333MHz (STD-profilen) 100% akseptabelt for meg. Gjetter på at brikkene ikke vil være særlig happy hvis jeg begynner å presse på overklokking (hvilket jeg har lyst til, men ikke tenkt å gjøre) pga. de forskjellige ut av esken-hastighetene. Edit: Hverken Asus eller Corsair lister de brikkene jeg har, i.e. de har ikke testet dem for 100% kompabilitet - hvilket kan være en grunn til bekymring. Men jeg VILLE ha 32GB RAM, men det fantes ikke under kompabilitets-listen (stoppet på 16GB, 4x4). Edit2 Husket motsatt med listet RAM MHz. Endret 19. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
musis Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 hehe ja alle like ikke å overklokke ram, dem er mer fare for å dø fortere enn cpuen, har tidligere prøvd xmp profilen, den pusha alfor høy volt på ramen det, kun skjedd med vegance ramen jeg hadde, kjøpte meg ett annet sett, dem klokket opptil 2200 mhz fra 1600, og kjørte dønnstabil i 2 år med 24/7 bruk, knall gode ram, syk raske disse hadde jeg http://www.multicom.no/Ripjaws-16GB-DDR3-kit-(4x4GB)-PC312800-1600MHz-9-9-9-24-CL9-GeSKILL/cat-p/c101161/p2598351 beste ramen jeg har hatt, dem blir også håndtestet av experter før dem selges, noe mange andre ikke gjør heller Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 (endret) disse hadde jeghttp://www.multicom....DDR3-kit-(4x4GB)-PC312800-1600MHz-9-9-9-24-CL9-GeSKILL/cat-p/c101161/p2598351 Please fix link: http://www.multicom....101161/p2598351 ...jeg VILLE ha 32GB, og jeg må ha Low Profile - forøvrig er det å skifte dem ut nå uaktuelt med de økende RAM-prisene. Jeg gav 559kr. pr kit for 2stk. av disse: CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL10 (2X8GB) http://www.dustinhome.no/product/5010659260/corsair-16gb-ddr3-vengeance-lp-pc3-12800-1600mhz-cl10-2x8gb/ Endret 19. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
musis Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 ellers brukte jeg dette settet http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=305615&model=&salg= i annen pc, klokket like høyt som gskillen, men noen kroner dyrere men knall god også Lenke til kommentar
musis Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 okey 32 gb low profile, ja du har rett der, minneprisene er helt sykt for tia, sku ha bytte ut mine ram i pcen, men det skjer jo ikke enda siden dem har pressa opp prisen så sykt Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Jeg brukte stort sett Kingston og Corsair RAM tidligere, men etter en del dårlige erfaringer med begge, byttet jeg til G.Skill. Eneste dumme jeg gjorde var å kjøpe 1600 MHz, skulle nok ha kjøpt 1866 MHz eller høyere. Sier dette fordi jeg lurer på litt OC selv om i7-3820 er låst. Men det skal være mulig å få den opp i 4,6 GHz. Vi får se. Forresten litt rart at DIMM 2 hos deg kjører 667 MHZ og ikke 800 MHz slik som de andre 3 brikkene. Tror det er disse G.Skill brikkene jeg har Endret 19. april 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
musis Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 ja det var litt rart det, men er jo typiske vegance ram settet, sleit så mye med dem, så masse forskjellige problemer, du skal vel klare å få den i7 opp til minst 4.5 ghz, men blir mye tweaking siden den er låst, har en i5 3570 cpu som stock 3.4 men fikk den opptil 4.2 stabilt noe som ikke er verst for en låst cpu, k versjon hadde sikkert klart mer, blir mye testing og feiling før du får den clocken du vil ha, er bare å prøve , vis man ikke prøve, så vet man jo aldri Lenke til kommentar
musis Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg brukte stort sett Kingston og Corsair RAM tidligere, men etter en del dårlige erfaringer med begge, byttet jeg til G.Skill. Eneste dumme jeg gjorde var å kjøpe 1600 MHz, skulle nok ha kjøpt 1866 MHz eller høyere. Sier dette fordi jeg lurer på litt OC selv om i7-3820 er låst. Men det skal være mulig å få den opp i 4,6 GHz. Vi får se. Forresten litt rart at DIMM 2 hos deg kjører 667 MHZ og ikke 800 MHz slik som de andre 3 brikkene. Tror det er disse G.Skill brikkene jeg har nesten samme ram som jeg hadde, hadde litt annerledes kjølere på min, men du gjorde godt valg med å ta gskill, men ja høyere hastighet på dem hadde vært bedre da, men jeg klokket bare mine opp til 2200 mhz, kjørte helt dønnstabil ble overraska selv kor bra dem kunne klokkes og at dem kjørte i 2 år nesten, konstant på, det er ikke mange ram som klare Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Me får sjå når me ska klokke litt som det heter. Men tror ikke det skal by på problemer å kjøre de RAM brikkene på 1866 - 2000 MHz. Må jo nesten prøve å klokke litt når det skal smekkes in 2 stk GTX Titan. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Forresten litt rart at DIMM 2 hos deg kjører 667 MHZ og ikke 800 MHz slik som de andre 3 brikkene. Se edit (jeg husket motsatt): det er 1 på 800 - den ene nye - og 3 på 667 (ifølge CPU-ID). Nå finnes det riktignok denne (som forøvrig ikke var ute da jeg kjøpte mine brikker): CORSAIR 32GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-15000 1866MHZ CL10 (4X8GB) http://www.dustinhom...mhz-cl10-4x8gb/ ...men se prisen, da! Kontra 1118kr. som jeg gav totalt for de jeg har nå. Endret 19. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Tror jeg holder meg til G.Skill. Sjekket noen review av de brikkene jeg har, og no problem å klokke dem til 2000 MHz eller høyere. Okay, men forsatt rart at 1 RAM brikke kjører på 667 MHz når to av de andre er samme rev. 2.21 og kjører på 800 MHz. Jeg blir snart gal av dette. Må refreshe hver gang når jeg poster for å se hva jeg har postet. Endret 19. april 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Her er historien kort oppsummert: Jeg kjøpte 2 slike kit: http://www.dustinhom...mhz-cl10-2x8gb/ ...et var Rev. 2.21 og et var Rev. 3.24. Etter kort tid (se tidligere sider) så kveldet en av Rev. 3.24-brikkene, og jeg fikk en slik ny brikke: http://www.dustinhom...mhz-cl10-1x8gb/ ...og den var Rev. 2.21, og kjører heller ikke på eksakt samme CL/MHz-verdier som de kit'ene jeg kjøpte opprinnelig. Dustinhome tok nok en snarvei ved å sende meg en ny brikke istedet for å ta tilbake det ene kit'et (begge brikkene) og så sende meg en nytt kit, men det var en løsning jeg i første omgang sa meg villig til å prøve - såfremt det virket og systemet oppførte seg stabilt (noe det gjør pr. nå). Hvis jeg i fremtiden får stabilitetsproblemer, tar jeg kontakt med Dustinhome igjen, og insisterer på et nytt kit. Simple. Edit: Jeg blir snart gal av dette. Må refreshe hver gang når jeg poster for å se hva jeg har postet. THIS! ilpostino sa han skulle ta det lengre opp i systemet... Endret 19. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 (endret) RAMen vil sikkert ha det bedre av å bli kjørt på XMP-profilen, for i følge CPU-ID er den profilen identisk for alle brikkene, inkludert singel-RMA-brikken: 1600MHz (dual-channel 800MHz), CL10-10-10-27 Endret 19. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Dustinhome tok nok en snarvei ved å sende meg en ny brikke istedet for å ta tilbake det ene kit'et (begge brikkene) og så sende meg en nytt kit, men det var en løsning jeg i første omgang sa meg villig til å prøve - såfremt det virket og systemet oppførte seg stabilt (noe det gjør pr. nå). Hvis jeg i fremtiden får stabilitetsproblemer, tar jeg kontakt med Dustinhome igjen, og insisterer på et nytt kit. THIS! ilpostino sa han skulle ta det lengre opp i systemet... Jeg tror nok jeg ville ha forlangt å få et helt nytt kit og ikke bare en RAM brikke, og helst med samme rev. nr som de andre. Selv om det ser ut til å funke nå. Vi får se om dette "refresh" opplegget forsvinner eller. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Jeg tror nok jeg ville ha forlangt å få et helt nytt kit og ikke bare en RAM brikke, og helst med samme rev. nr som de andre. Selv om det ser ut til å funke nå. Som sagt så sa jeg meg villig til å prøve med bare en ny brikke først (jeg ville bare ha PCen opp og gå, og det kunne jeg ikke få til med HK-platen på bordet og resten spredd utover), men jeg bad spesifikt om en Rev. 3.24-brikke, men det fikk jeg da ikke. Hvis Dustinhome har lagersystem liknende Komplett's, i.e. automatisert, så skjønner jeg at det ville i praksis ha vært umulig (ihvertfall ganske tidkrevende). Endret 19. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå