Chavalito Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Menneh, med de temperaturene som ble rapportert over (<- 60C), kan det spekuleres i *kremt* OC-potensiale? Hvor mange GHz kan det være mulig å få? Fikk forresten også min nye forsterker i hus idag...Xonar STX, Yamaha R-S700 og Supra-kabler rund baut = . Velinvesterte penger! OC-potensial? Tja, med en i7-3770K burde du komme opp i 4,6 Ghz uten store problemer på luft vil jeg tro. But don't take my word for it. Det er bare å prøve og så kjøre OCCT, er OC stabil og uten altfor høy temp, er det bare å prvøe litt til. Men ta det step by step, og blir det ustabilt, klokker du ned litt til det er stabilt igjen og temperaturer ser bra ut. Asus Sonar STX!!! Misunnelig!!! Kunne tenkt meg det lydkortet selv, meeeen har ikke plass, tror jeg da. Endret 17. april 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Og selv om jeg får den stabilt på 4.6GHz, hvor vil slike hastigheter ha noen hensikt? I know, der avslørte jeg hvor lite jeg kan om overklokking. Jeg vet CPUen jobber overtid med video-en/-re/-dekoding, noe jeg leker meg med, men vil det i praksis være noe særlig tidsbesparing å hente - eller noe annet bortsett fra økt CPU-degrading (kommer ikke på det norske ordet)? Asus Sonar STX!!! Misunnelig!!! Kunne tenkt meg det lydkortet selv, meeeen har ikke plass, tror jeg da. Takk! "Har ikke plass"? Høres ut som et luksusproblem - hva er det du har så mest på HKet ditt da? *never mind; så signaturen din...* Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Tja, overklokke er jo skøy da for å se hvor høyt man kommer, og det er konge i spill som krever mye av CPU. Dessuen hjelper det på hastighet til SSD/HDD i RAID f. eks hvor RAID er litt avhengig av CPU. Skal selv prøve å OC min i7-3820 selv om den er litt låst da. Men burde komme opp i 4,4 eller 4,6 GHz. Hva jeg har på HK? Tja, 2 x GTX 580 pluss et Adatec 6805 RAID kontroller kort. GTX 580 kortene skal byttes med 2 x GTX Titan når jeg kommer hjem. De ligger og venter hvileløst på litt action. Hvorfor i svarte må jeg refreshe hver gang for å se posten min? Endret 17. april 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Kman3107 Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Uten oc hadde jeg aldri klart meg i de nyere spillene men nå sitter jeg bare med en i5 2500k Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Nå har jeg ikke lest alle sidene i tråden men sjekket strøminstillingene i BIOS? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 VCore? Sant og si: jeg aner ikke, jeg har latt alt i BIOS stå på Auto. En CPU bench-test: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1497983&view=findpost&p=20431846 ...viser en varierende VCore, men opp til 1.11V - og hva den kan være, bør være eller max, har jeg ingen peiling på. Tror det er best å bare la BIOS være til jeg evt. får besøk av en som vet hva han/hun driver med. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Jeg hadde mye av de samme problemene som deg etter oppdatering av BIOS og etter mye testing og feiling viste det seg at problemet var ustabil spenningsnivå så lenge VCore stod på auto. Husker jeg ikke helt feil satte jeg den til 1,250V og da ble systemet stabilt. Jeg har også Asus HK med Z77 brikkesettet. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Nå aner jeg ikke hvor mye du har lest av tråden min, men problemet ble fort sporet til en defekt RAM-brikke: så lenge den ene brikken stod i, uansett spor, uansett config med andre brikker, så fikk jeg boot loop. Men jeg tør ikke røre BIOS nå, så lenge systemet oppfører seg stabilt, uten kyndig, on-site veiledning. Edit: Jeg har fått med meg såpass at en god batch kan bety vesentlig bedre OC potensiale...jeg fant denne: http://pc.ayumilove....u-batch-number/ ...og sjekket med batch-nummeret på CPU-boksen min: 3231B374 Costa Rica, produsert i 2012, uke 31, stepping B, lot nummer 374 (hvis jeg leser det rett). Såfremt det er noe i denne infoen i det hele tatt (I have no idea), så er i det minste min CPU beregnet på luft-kjøling, hvilket det er jeg har i heller *kremt* heftig utgave. Edit2 Jeg må forøvrig ha litt tilvenningstid mht. FPSen jeg får på ny-maskinen kontra laptopen (GT 335M): prøver nå først med et par eldre spill (Doom 3, Crysis 1 og SpellForce <- good old NOCD-games)...i SpellForce er jeg vant med å få ~40FPS, mens nå får jeg ~240FPS, og det på økt grafikk. Endret 18. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Åh, du kan ha vannkjøling på den CPU'en uten problemer. Jeg har vannkjølt CPU, ikke noe heftig da, kun en Corsair H80 kjøler. Syntes viftene til radiatoren bråkte for mye (hørtes ut som en 747 som tok av) så jeg byttet dem ut med to Noctua vifter, hører ikke de viftene nå. Finnes masse OC guider på Internett, Google er en god venn slik sett. Jeg ser virkelig fram eil å teste Crysis 3 med 2 x GTX Titan, det er sikkert. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Jeg vet at jeg også kunne brukt vannkjøling på en "luft"-CPU - jeg hadde ikke forventet noe annet - men det sikkert en eller annen form for komplisert endring et eller annet sted som gjør CPUen jeg har optimalisert for luft (men om forskjellen i praksis er mer enn 1-3C kjøligere på luft kontra tilsvarende vann tviler jeg på).. Vannkjøling ligger ikke for meg (jeg er heller nervøs av meg når det kommer til mine PCer), selv ikke lukkede: ryker pumpen f.eks. om, så, vel, man kan tenke seg hva som kan skje i verste fall, eller så er det fare for lekasje og masse rengjøringsarbeid...nei, den får ha vannkjøling den som vil, men jeg foretrekker en dugelig kjøleribbe med ditto vifter. Må ikke høre på meg når jeg begynner å snakke om overklokking; gjorde det når jeg hadde fått min QX9650 i hus også...gjorde aldri noe på egenhånd (den ble etterhvert satt til 3.8GHz, men det var det noen andre som gjorde), så at jeg "må" overklokke når jeg har en CPU beregnet på det er bare en hype jeg har svelget rå. Jeg ser virkelig fram eil å teste Crysis 3 med 2 x GTX Titan, det er sikkert. Misunnelig!!! ...du vet at en slik følelse kan svinge begge veier? "Svin!" (i beste mening såklart) kaller man folk som har slik hardware i PCen sin. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 den får ha vannkjøling den som vil, men jeg foretrekker en dugelig kjøleribbe med ditto vifter. ...du vet at en slik følelse kan svinge begge veier? "Svin!" (i beste mening såklart) kaller man folk som har slik hardware i PCen sin. Ja, jo, ser noe av den "lille" luftkjøleren din på bildet da. Men det er ikke så stor fare for vannlekkasje med dagens vannkjøle anlegg. Og om det blir lekkasje, god unnskyldning for å kjøpe noe nytt da. Men det er ikke snakk om noen endring for å ha vann kontra luft, bare å smekke vannkjøler/pumpe på og dett er dett. Temperaturen på min CPU falt ca 8-10 grader med vannkjøling, tror jeg da. Svin??? Skjønner ikke hva du snakker om altså. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Da jeg valgte kjøler så stod det mellom Thermalright TRUE Black eller TRUE Copper (har 3stk. Black og 2 stk. Copper etter div. kjøp ), og det var hvis Thermalright Venomous-X Bolt-Trough-Kit rev. II (*pes* langt navn) som jeg bestilte fra USA kom til å passe med kjøler/HK - noe som var 50/50 helt til jeg prøvde. Hadde det ikke gått ville det ha blitt Noctua NH-U12P SE2...så nå har jeg en U12P liggendes unused, unmodified and unloved i esken sin. Bracket'en passet, men jeg fant ingen måte å gi Copper-kjøleren ekstra support uten å kannibalisere kabinettet, så da tok jeg ikke sjansen og det ble TRUE Black...må si Lian Li har vært veldig nøye med å utnytte plassen i V1020. Mulig jeg er full av fordommer, men jeg har et par ting for meg når det gjelder vannkjøling generelt: -Dem er stort sett upålitelige, og et skikkelig sett koster lett 1000kr.+ -Pumpen bråker (igjen, hvis man ikke kjøper skikkelige saker). -Man bør ikke flytte for mye på en PC som har vannkjøling (vet ikke hvorfor, har bare hørt flere komme med det utsagnet - antageligvis fordi noe kan ristes løs). -Dem tar stor plass i kabinettet, og monteringen er gjerne vanskelig. Slå gjerne et slag hvis dette er feil idag. I mine trakter, når/hvis man tar seg råd til 2stk. Titan, så er man så absolutt et svin. Say, eh, du kunne ikke sende ett av dem til meg? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Joda, skal du ha et EK sett (husker ikke hvilket) koster det 1900 kr. Men kjekt å ha selv om H80 er verdens beste H20 sett. Tar liten plass i mitt HAF X kabinett, så liker det jeg. Når det gjelder støy så hører jeg ikke noe til H80, helt stille. Har lempet PC'en rundt omkirng, no problem. Og monteringen var ikke vanskelig. Når det gjelder litt dyrere sett, eller deler, så kan det kanskje bli liten plass og litt kronglete montering, men det tror jeg ikke gjelder i dag med de nye vannkjøling settene. Der jeg bor, blir folk som har råd til 2 x Titan, kalt arrogante drittsekker. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) OK, nå må jeg hoppe litt tilbake til problemene igjen: jeg skal ha inn et par skrivere, en USB og en nettverksskriver...men uansett hvilken skriver jeg velger, så får jeg feilmelding med at skriverdriveren kan ikke innstalleres "trenger trobuleshooting" - men når jeg skal troubleshoote, får jeg beskjeden: A problem is preventing the troubleshooter from starting Path: Unknown Error code: 0x80070003 ...samme skjer hvis jeg f.eks. skal troubleshoote nettverket (det hender en gang i blant at det detter ut). Windows UAC er av, og jeg er like vis på hva som skjer. Ingenting under services synes å ha relasjon med Windows troubleshooteren heller. Prøvd å lagt inn nettverks-skriverdriveren fra hjemmesiden også, men får samme feilmelding da: Printer driver was not installed. Operation could not be completed (error 0x00000003) Det lukter enten en service eller en driver som mangler (ingen varsler under device manager)...men jeg klarer å feilsøke på egen hånd bare så langt som til når jeg møter et problem hvor jeg ikke aner hvor jeg skal starte å feilsøke. De services jeg har (manuelt) disabled er: Disk defragmenter superfetch volume shadow copy windows search OS: Windows 7 Ultimate Endret 18. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Har du prøvd å kjøre installasjon av printerne som Administrator? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Okey, dette problemet husker jeg å ha vært borti før (og såvidt jeg husker fikset det på laptopen, hvor alt dette forøvrig virker 100%)...hvordan gjør jeg meg selv permanent til admin med alle rettigheter, hele tiden? Jeg hadde det for meg at dette var UAC, og når den var slått av... Har sett på brukerkontoer, og jeg har bare en bruker; min egen admin konto, men jeg husker jo det at selv om det står admin, så er man ikke helt det likevel. Den USB-skriveren tok jeg bare en plug'n play på på laptopen - har ikke hatt behov for avanserte innstillinger, men nå virker jo ikke engang det pga. overstående feilmelding. Vil det hjelpe å boote i safe-mode, og prøve å installere skriverene der? Edit: Jeg tror jeg allerede er admin: skriver jeg inn noe i kjør, så står det spesifikt under "this task will be created with administriative privileges". I huleste er det som skjer med forumet? Nå er det jo mindre og mindre som virker uten page-refresh. Endret 18. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Kan du ikke høyreklikke på setup-filen og klikke "kjør som administrator"? I huleste er det som skjer med forumet? Nå er det jo mindre og mindre som virker uten page-refresh. godt spørsmål. tatt det videre i systemet. Endret 18. april 2013 av ilpostino Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Kan du ikke høyreklikke på setup-filen og klikke "kjør som administrator"? Som sagt så tror jeg jeg allerede er admin...men jeg prøvde "run as admin", og det stopper med Operation could not be completed (error 0x00000003). ...det synes å være et problem med identifiseringen av skriverne. Og der kom samme feil for andre gang under innstallasjonen. Endret 18. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Som sagt, så tror jeg jeg allerede er admin...men jeg prøvde "run as admin", og det stopper med Operation could not be completed (error 0x00000003). De gangene jeg har hatt tilsvarende problem har det fungert når jeg har brukt "run as admin". Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Det må være noe dypere i systemet: hvorfor fungerer f.eks. ikke windows troubleshooter i det hele tatt? En kolliderende driver et sted kanskje? Jeg la nylig inn Steam...sikkert det som fucker til alt! Endret 18. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå