Chavalito Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Poster et bilde når jeg har fått alt inn i kabinettet. Ja, det hadde vært kjekt å se riggen din. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 (endret) It's done! Maskinen startet etterpå tilogmed... Er såklart et problem: ledningene til CPU-viftene går i en bue opp og så ned igjen til kontakten på HKet...nevnte bue på nevnte ledninger går såklart rett opp i toppviften - den ene viften hvor jeg ikke gadd å bry meg med viftegrill, siden hele viftemonteringen var inne i kabinettet uten fare for å få ting i viften fra utsiden. Får bare håpe det er like lett som det ser ut som å få ut igjen viften og få satt på grill. Opprinnelig plan var å hellakkere kabinettet (hvit eller gull metallic), men prisen ville bli ~4000kr. for en slik jobb...jeg kunne ta meg råd, men valgte å ikke gjøre det. Edit: På badevekten: 16.7kg. (noe bedre enn forrige boks - "litt" moddet Lian Li Cube Case - med sine ~35kg). Bilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1497983&st=180&p=20478807entry20478807 Endret 14. mai 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 (endret) NICE!!!! Thanx! Jeg ble meget fornøyd selv, særlig med det "minimalistiske" utseende (akkurat slik jeg ville ha det): boksen kunne jo egentlig være hvilken som helst mamma's kontor-PC, men den sparker godt fra seg med det på innsiden. Det er dog en ting som mangler på utsiden: jeg har kjøpt et sett med svarte, litt over 30cm, høyre/venstre drage-decals (har en viss hang til drager) som jeg ennå ikke har satt på. http://i.ebayimg.com...Ds4bw~~0_35.GIF ...skal være nederst på hver dør. Edit: En ting som kanskje vil forskrekke noen er at jeg kjører med overtrykk i maskinen - 3stk. NoiseBlocker Blacksilent Pro PK3 som innsug (153 m3/h (x3), 2 front, 1 topp), men bare 1stk. NB BS Pro PL2 som utblåsning (96 m3/h, bak) - de som har peiling på termodynamikk vil sikkert kommentere at undertrykk er bedre...vel, ja, men det samler også støv i maskinen, og det er en ting jeg ønsker å unngå med dette bygget, om så på bekostning av et par grader ekstra på komponentene. /Edit Min forrige desktop er som nevnt tidligere fra 2007 og som nå står som server (har gjort god nytte for seg både til jobb og til spill - særlig spill) har dette på innsiden: Intel QX9650 @ 3.8GHz (TRUE Black CPU-kjøler) Asus P5Q Premium 3x 1GB Corsair Dominator CL3 (1 brikke klarte jeg å ødelegge med uforsiktighet) XFX GeForce 8800 Ultra X Raptor X 150GB (OS) 3x 1TB WD Black Vifter som en vindtunnel og kabelrot som i kaosteorien. Jeg har et par bilder av gamle-boksen på nett, men jeg vil ikke ødelegge stemningen ved å vise dem frem...men hvis noen absolutt vil se dem: http://www.lanur.org...p?p=34657#34657 Endret 10. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Jo, ja, det var vel litt kabelrot i det gamle kabinettet ja. Jada, måtte bare se på det bildet. Jeg vet ikke om jeg har overtrykk eller undertrykk i mitt HAF X kabinett, tror nok det er et lite overtrykk da det er 4 vifter som drar inn luft og to som blåser ut. To av viftene (120 mm) er på H80 kjøleren i push-pull, pluss 2 x 140 mm vifter som drar inn luft. Men det er 2 x 200 mm vifter i toppen som drar ut, luften sirkulerer godt, det er sikkert. Idle temp på de to GTX 580 kortene ligger på 32 - 34 grader, CPU ca 29 grader. Lenke til kommentar
Kman3107 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg stresset med stor varme i letingen etter en høy oc så jeg kjøpte meg en noctua cpu kjøler og skulle gjøre om viftene i kabinettet så forran og top dro inn lift og bak dro ut. Men pga dårlig plass kunne jeg ikke Så sitter med inn drag forran og bak og top viften drar ut ved litt hjelp av cpu kjøleren. Bare å gjøre som man vil så lenge det funker Morro å se den gamle pc'n din. Minner veldig om min gamle (selvfølgelig måtte jeg kikke) Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Hehe, thanks guys (nå måtte jeg også se hvor ille kabelføringen var før). Var vel ingen som la merke den lille viften i sidedøren. Husker en gang jeg hadde med den PCen til en kamerat...som hadde katt i huset. Da var også decalene på plass. Ble meget fornøyd - akkurat slik jeg så dem for meg da jeg bestilte dem på eBay. Damn, alt blir nytt med dette bygget: fikk forsendingsbekreftelsen på min nye forsterker (sølv) idag, ny L/R RCA-kabel mellom forsterker og lydkort ble bestilt idag - tilogmed ny HDMI- og STP-kabel skal PCen få. Skulle gjerne ha tatt lydkortet fra gamle-boksen, et Creative X-Fi Platinum Fatal1ty, men det kortet var PCI, noe Sabertooth Z77 ikke har, så da måtte det bli nytt. Endret 11. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Ah, Drager! Tips, ikke ha det som passord Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Ah, Drager! Tips, ikke ha det som passord Ingen fare: mitt passord har aldri vært på listen over topp 10 passord-phails. Say, til dere som casemodder, hvor høy spenning er det på Power og HDD-LEDene? Skulle gjerne ha skiftet ut stock blå/rød-LEDene med noe annet. Tenker kanskje grønn/hvit istedet - og slik Lian Li har gjort selve festet av LEDene i V1020 er det den letteste sak i verden å skifte dem ut. Edit: Tok noen bilder i anledningen for å sammenlikne boksene. Edit2: Fant meg en 12V grønn LED (og bare nappet ut PWR-LED-ledningen fra HKet) som jeg satte på en molex som var ledig...tror jeg overdrev litt med styrken på LEDen, though: HDD-LEDen synes nå knapt. Endret 12. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 @Chavalito Jeg lot meg inspirere av dette innlegget, og kjørte så en test på nåværende Intel 520 240GB...jeg hadde forventet høyere verdier, så er det noe som kan gjøres? Jeg har ikke lagt inn Intel Toolbox ennå - i BIOS kjører diskene på AHCI-mode (var det eller IDE-mode, såvidt jeg husker, samt et 3. valg (I think) som jeg ikke har hørt om før). Disken står i en av de brune kontaktene på HKet (som anbefalt hos Overclock.net), kabelen(e) er Microconnect SATA 6Gbit Noen tips til hva jeg kan gjøre/sjekke? Eller er verdiene OK for den disken? Lenke til kommentar
Kman3107 Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Har du sjekket om det er noen nye firmwares ute som forbedrer hastigheten? Kommer ikke på annet egentlig. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Har du sjekket om det er noen nye firmwares ute som forbedrer hastigheten? Såvidt jeg har fått med meg er det noe som sjekkes via Intel SSD Toolbox...jeg har ikke egentlig lyst til å legge inn det på denne maskinen, da meningen er å klone disken til en Samsung 840 Pro (når FedEx får somlet seg til å slippe den fra tollen) som så videre skal brukes som OS-disk, og selv om programmet kan avinnstalleres etterpå, har jeg ikke lyst til å ha spor som kan skape problemer med Samsung-SSDen - MEN jeg har lagt inn Intel Toolbox på laptopen, som kjører en 520 120GB-disk, og der var 400i den nyeste firmwaren (begynner å bli en stund siden jeg sjekket, så det kan såklart ha kommet ny firmware i mellomtiden). Jeg regner med en firmware vil dekke hele serien(?), så jeg kan sjekke på nytt med Intel Toolbox på laptopen. Edit: Kjørte en firmware-check på laptopen, og nyeste firmware til 520-serien er 400i Listen jeg ble ført til: Intel® Solid-State Drive 710 Series 6PB10362 Intel® Solid-State Drive 320 Series 4PC10362 Intel® Solid-State Drive 311 Series 2CV102M5 Intel® Solid-State Drive 310 Series 2CV102M3 Intel® Solid-State Drive 330 Series 300i Intel® Solid-State Drive 335 Series 335t Intel® Solid-State Drive 520 Series 400i Intel® X18-M / X25-M SATA SSDs (34nm) 2CV102M3 Intel® X25-V SATA SSD 2CV102M3 507 / 288MBps er ihvertfall bedre enn verdiene jeg får ut av 520en på laptopen med sine 233 / 149MBps... :nei2: Men Asus hevder min laptop har en SATA-150 disk-kontroller - en f**kings SATA1-kontroller i 2010?! Endret 12. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 @Chavalito Jeg lot meg inspirere av dette innlegget, og kjørte så en test på nåværende Intel 520 240GB...jeg hadde forventet høyere verdier, så er det noe som kan gjøres? Jeg har ikke lagt inn Intel Toolbox ennå - i BIOS kjører diskene på AHCI-mode (var det eller IDE-mode, såvidt jeg husker, samt et 3. valg (I think) som jeg ikke har hørt om før). Disken står i en av de brune kontaktene på HKet (som anbefalt hos Overclock.net), kabelen(e) er Microconnect SATA 6Gbit Noen tips til hva jeg kan gjøre/sjekke? Eller er verdiene OK for den disken? Du har nok ikke installert drivere for Intel brikeksettet da den SSD'en bruker msahci som er den driveren som følger med Windows. Last ned siste driver fra Intel og installer de, da kan det hende det blir litt mer futt i sakene. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Har du en link til hvor jeg finner den driveren - jeg har allerede gjort en Intel Driver Scan uten å finne noe om SSDen? Og hva skal det stå når korrekt driver benyttes - på laptopen står det iaStor, er det korrekt? Edit: Er det noe her ("Intel® Rapid Storage Technology (Intel® RST) RAID Driver")? https://downloadcent...el%C2%AE+RST%29 ...jeg vet ikke egentlig hva slags driver det er jeg ser etter her... :/ Edit2: Da er Intel RST lagt inn, men ingen forskjell... Er det noe mer software som mangler? Intel MEI er nå også innstallert (uten at jeg hørt om den driveren før). @Kman3107 Sikkert ikke relatert til SSDen, men jeg har en ukjent USB-kontroller under Device Manager, ennå jeg har lagt inn både Intel og ASMedia USB-drivere, samt Intel Chipset-drivere - kunne du gi meg en liste med drivere til HKet (du som også hadde Sabertooth Z77) som jeg MÅ ha? Edit3: Da tror jeg ting var i orden med ukjente enheter - av en eller annen grunn var det ikke alt som var blitt med når jeg la inn div. drivere første gangen. :/ Nå er det btw. kommet ny BIOS til Sabertooth Z77 (v.1908)... Endret 13. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Tja, prøv å slå av alt som har med strømbesparing å gjøre, altså sett det til Høy ytelse og slå på skrivebuffer (Write cache) til disken. Prøv så den testen igjen. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Strømplanen har stått på High Performance siden dag 1 (noe av det først jeg endret), og jeg har også manuelt satt alt til Never, Disabled, High performance, Maximum osv. Write caching står også på. "FUCK NATURE; I'M A GAMER!" Oh, what the hell: bare det virker, så driter jeg i resten. Jeg skal se nærmere på saken når Samsungen kommer - nå ser jeg på sporingen at den har endelig sluppet ut fra tollen. Lenke til kommentar
Kman3107 Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Nå er det btw. kommet ny BIOS til Sabertooth Z77 (v.1908)... Jeg holder meg på 1708 til nok folk er fornøyd med 1908 før jeg gidder å bytte.Orker ikke stresse med den om det skulle være noen bugs so ikke er blitt kjent enda. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Et spørsmål: jeg vurderer en liten, expendable SSD (~60GB/~500kr) til alt av temp-filer (Windows, Firefox, Nero, .rar og div. andre programmer jeg bruker som benytter temp-filer/-mapper)...vil dette være en god ide? Poenget er å avlaste hoved-SSDen mest mulig, og selv ikke WD Black-disker vil være så raske som en SSD til dette. Lurte på f.eks. denne: KINGSTON SSDNOW V300 http://www.dustinhom...m-sata-600-mlc/ Endret 13. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Hvorfor spytter du ikke i en hundrelapp ekstra og tar denne? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Hvorfor spytter du ikke i en hundrelapp ekstra og tar denne? 150kr. ekstra (har student-konto), men ja, det er en mulighet. Men jeg lurte også på om hele konseptet med en temp-SSD er en god ide - vil det praktisk hjelpe systemet på en eller annen måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå