Gå til innhold

Bibelen bekjempet sykdom før vitenskapen

lenge5

Anbefalte innlegg

Hva om gud lyver?

Selv ikke med de ekstremt harde kravene som skal til for å blidgjøre denne figuren, så ligger det ann noen garanti for at han skal holde det han lover.

Og dette er bare om man stoler blindt på at alt som er skrevet av noen for flere tusen år siden stemmer, og at det ikke er fylt inn noe ekstra...

Hva gjør denne her ene guden mer ærlig enn de andre som påstår DE er de eneste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag erkjenner vanligvis vitenskapsmennene at universet har en begynnelse. En viktig teori om forsøker å beskrive denne begynnelsen, er kjent som big bang -teorien eller teorien om det store smellet. Nesten all diskusjon om universets opprinnelse er den senere tid basert på big bang teorien sier Francis Crick. Jastrow omtaler denne kosmiske eksplosjonen som bokstavelig talt skapelsens øyeblikk. Men astrofysikeren John Gribbin innrømmet at selv om vitenskapsmennene i det store og hele hevder at de kan beskrive på en svært detaljert måte, hva som skjedde etter dette øyeblikk forblir et mysterium.

Men de fleste vitenskapsmenn er ikke villige til å gå med på at det var Guds som stod bak skapelsens øyeblikk. Derfor sier de vanligvis at eksplosjonen var kaotisk i likhet med en atombombeeksplosjon. Men fører denne form for eksplosjon til større orden ? Resulterer bomber som blir sloppet over byer, i flotte bygninger, gater og trafikkskilt som harmonerer med bestemte lover eller regler. Nei, tvert imot. Slike eksplosjoner forårsaker ødeleggelser, uorden, kaos og forfall og når bombene er atombomber blir det fullstendig kaos, slik tilfellet var de japanske byene Hiroshima og Nasasaki i 1945.

Nei, bare en eksplosjon kunne ikke skape vårt fantastiske univers, som i så høy grad er preget av orden og lovmessighet. Bare en mektig organisator og lovgiver kunne styre de veldige kreftene som utfoldet seg, slik at resultatet ville bli en uovertruffen orden og lovmessighet. Vi kan derfor si at vitenskapelige kjensgjerninger og fornuften fullt ut støtter denne bibelske uttalelsen: Himmelen forkynner Guds herlighet, hvelvingen forteller om hans henders verk. ( salme 19:2 )

Lenke til kommentar

Det er like mye orden i universet i dag, som det er under en eksplosjon.

Energi og masse ligger strødd rundt i universet som planter, måner, asteroider, og kometer, galaxer og stjerner, som i fantastiske hastigheter smeller inn i hverandre, og hvor det meste bare er en stor suppe av energi, eksplosjoner og kollisjoner. Et sted hvor planeter og hele stjerner blir svelgt hele av sorte hul, sprengt i fillebiter av enorme røde kjemper og gammaglimt som svir av ele stjernesystemer.

Ikke nok med det, men alle galaxer suser avgårde i hver sin retning, på lignende måte som under en eksplosjon (bortsett fra at selve universet fortsatt utvider seg også)

Så nei, om dette er guds form for orden, så er jeg ikke imponert en smule. Hvis det er noe som er orden, så er det den ordenen vi mennesker selv skaper oss.

Uansett så utelukker ikke Big-Bang teorien noen intelligent skaper, bare at det ikke var en intelligent skaper som skapte alt etter The big bang. (alt før vet vi ingenting om)

Så bare her snubler du.

Vi kan derfor si at vitenskapelige kjensgjerninger og fornuften

Det er ditt syn på vitenskapen, og din egen fornuft som kan støtte dette. Ikke noe annet.

Ordet "Vi" passer ikke inn i den setningen overhode.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Bare en mektig organisator og lovgiver kunne styre de veldige kreftene som utfoldet seg...

Lenge5, hvorfor mener du at noen som helst skal vise interesse for dine innlegg? Du skriver ikke dine egne innlegg, men rett og slett blåkopierer noe som et annet medlem av Jehovas Vitner har skrevet.

Lenke til kommentar

Og enda morsommere ville det vært hvis den eneste medisinen på markedet for tiden, er nettopp å be

Ville du bedt, eller ville du bare sagt; nei, jeg tror jeg bare dauer i stillhet?

Jeg ville brukt min siste tid på å analysere sykdomstilstanden og sett på årsak og så, inntil min død, forsøkt å bidra til å skape en kur som faktisk kan virke.

Dersom placebo er den eneste kuren som virker ville legene gitt meg placebo i form av sukkertabletter, er jeg rimelig sikker på.

Lenke til kommentar

Lenge5, hvorfor mener du at noen som helst skal vise interesse for dine innlegg? Du skriver ikke dine egne innlegg, men rett og slett blåkopierer noe som et annet medlem av Jehovas Vitner har skrevet.

Var vel egentlig noe slikt jeg kunne lukte.

Meeen, kjedet meg såpass at jeg gikk rett på og matet trollet gitt. Sry, won't happen again. ^^

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg ville brukt min siste tid på å analysere sykdomstilstanden og sett på årsak og så, inntil min død, forsøkt å bidra til å skape en kur som faktisk kan virke.

Dersom placebo er den eneste kuren som virker ville legene gitt meg placebo i form av sukkertabletter, er jeg rimelig sikker på.

vrir du deg unna? Sånn rett før du trekker siste sukk ... :ph34r:

umm, snille legen kommer med placebo ... :p

Lenke til kommentar
Var vel egentlig noe slikt jeg kunne lukte.

Problemet med å argumentere imot noe som bare er blåkopiert, er at du ikke kommer til å få noe sofistikert svar tilbake, om du får et svar overhodet.

Meeen, kjedet meg såpass at jeg gikk rett på og matet trollet gitt. Sry, won't happen again. ^^

Det er nok ikke snakk om noe troll. Bare et medlem av Jehovas Vitner som tror at litteraturen sin er så god at den eneste grunnen til at vi ikke aksepterer det på flekken sånn uten videre, er fordi vi er en del av «Satans verden».

Lenke til kommentar

Et presisjonsur er laget av intelligente mennesker. Er ikke det også universet som er preget av en langt større presisjon , også et produkt av en stor , intelligent skaper

Har du nettopp kommet ut av jesus-brainwash camp?

Tar du virkelig urmaker argumentet i 2013?

Hvor gammel er du egentlig?

Jeg har sett video fra 90 tallet hvor det blir motbevist. I tv-programmet spurte de barn om de hadde brukt pc med mus før... skjerpings!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Har du nettopp kommet ut av jesus-brainwash camp?

Tar du virkelig urmaker argumentet i 2013?

Hvor gammel er du egentlig?

Jeg har sett video fra 90 tallet hvor det blir motbevist. I tv-programmet spurte de barn om de hadde brukt pc med mus før... skjerpings!

Nå er det vel ikke "hjernevasket" å være relgiøs, tro på noe, være ateist etc.

Det som er "hjernevasket" er å være besatt eller være fanatisk opptatt av noe, altså at det går

ut over hele ens liv, det kan være både med relgiøse eller ikke-relgiøse folk.

Man må rett og slett godta at folk er ulike, hva er galt med at andre tenker ulikt?

Det som er skadelig og farlig er vold, både fysisk og psykisk som går ut over seg selv og andre. Eller rett og slett et samfunn der alle prøver å få alle til å mene nøyaktig det samme om alt (relgiøs, eller ikke-relgiøs). DET er ille.

Endret av Ikero
Lenke til kommentar

Et presisjonsur er laget av intelligente mennesker. Er ikke det også universet som er preget av en langt større presisjon , også et produkt av en stor , intelligent skaper

Hvor har du blåkopiert dette sitatet ifra da?

Livet - et resultat av utvikling eller skapelse, s.122?

At du ikke klarer å bruke egne ord til Urmakeranaologien er skremmende.

Du inkluderte til og med ordet «stor»!

• Liker 1
Lenke til kommentar

vrir du deg unna? Sånn rett før du trekker siste sukk ... :ph34r:

umm, snille legen kommer med placebo ... :p

DERSOM den eneste medisinen er placebo er jeg ikke over placebo.

Problemet er bare om jeg vet at det er placebo -- slik som bønn.

Det blir litt som om legen sier til deg:

Legen: "Det er bare en ting som kan redde deg..."

Frstrvn: "Hva da?!"

Legen: "Du må... dra meg i fingeren!" :closedeyes:

Frstrvn: "..." :hm:

Legen: "..." :wee:

Det finnes ateister i skyttergraver også.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke "hjernevasket" å være relgiøs, tro på noe, være ateist etc.

Det som er "hjernevasket" er å være besatt eller være fanatisk opptatt av noe, altså at det går

ut over hele ens liv, det kan være både med relgiøse eller ikke-relgiøse folk.

Man må rett og slett godta at folk er ulike, hva er galt med at andre tenker ulikt?

Det som er skadelig og farlig er vold, både fysisk og psykisk som går ut over seg selv og andre. Eller rett og slett et samfunn der alle prøver å få alle til å mene nøyaktig det samme om alt (relgiøs, eller ikke-relgiøs). DET er ille.

Problemet er jesus-propaganda slik som urmakeren nevnt tidligere, et tilbakevist argument som likevel dukker opp igjen og igjen av horder av uvitende fjolls. Det nivået trådstarter er på er godt innenfor grensene for hva som er kristenfundamentalistisk.

Lenke til kommentar

Problemet er jesus-propaganda slik som urmakeren nevnt tidligere, et tilbakevist argument som likevel dukker opp igjen og igjen av horder av uvitende fjolls. Det nivået trådstarter er på er godt innenfor grensene for hva som er kristenfundamentalistisk.

Hvis du ikke kan godta at folk er forskjellige og tenker ulikt, så har man lite i en diskusjon å gjøre.

Det er ikke opp til deg eller andre å bestemme hva andre skal tenke, å kalle andre som ikke har

gjort en fjert mot deg for "horder av uvitende fjolls" er trist. La folk være fri i sin tro, og du kan

være fri i din tro, eller om du ikke tror på noe, fri i din utro.

Endret av Ikero
Lenke til kommentar

Jeg kan akseptere at folk tenker ulikt. Jeg kan også akseptere at når noen tenker feil og sier det i et offentlig forum så får de kritikk for det. Å drive religiøs misjonering slik som trådstarter har holdt på med en god stund nå vil avle kritikk og motstand. Ingen kan komme og si så mye ukritisk tull uimotsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...