mekanikern Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hey folks! så på tittelen ovenfor ser dere at jeg har nevnt et spøkelse, why? Fordi pcen min lager randome USB lyder av og til. Mest på kvelden. Klokka var 2 da den derre USB lyden kom, den lyden som kommer når du drar ut en usbkontakt. Tingen var at jeg ikke dro noe ut. Og alt som var i, fungerte som vanlig. Og nå idag så skulle jeg ta ut mobil laderen, så kom den lyden igjen!! Akuratt da jeg dro ut laderen! Så dro jeg ut xbox kontakten, så kom lyden igjen. Hva er dette for noe? Hvorfor kommer den lyden når stikkontaken ikke har noe med usb enhetene å gjøre? Det er en selvbygd pc forresten! setter pris på svar! Litt redd for at pcen skal sprenge ha fortsatt en fin påske! Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Det er ikke godt å si akuratt om det er energier fra astral planet eller ei. Men du kan jo prøve å rense rommet med å spre røyk fra Salvie. Det gjør vi her hjemme ca 1 gang i mnd for å få litt husfred Ellers så pleier vi av og til å ta film når slikt skjer. Det er alltid gøy å vise film til familien. De blir sjokket Leker som begynner å spille ulike sanger uten at noen er borti. Sko som begynner å rulle, katteburet som blir dyttet i, tv som begynner å spille radio etc. Litt ekkelt, men så lenge de ikke tar på meg så er jeg fornøyd. Kjenner de som blir tatt på og det kan ikke være noe særlig! Endret 30. mars 2013 av s1gnal Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 ^wat? Tipper du har noe dårlig kontakt i en usb port eller enhet. Gå på kontrollpanel å slå av lyden, og du er kvitt problemet. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Det er ikke godt å si akuratt om det er energier fra astral planet eller ei. Men du kan jo prøve å rense rommet med å spre røyk fra Salvie. Det gjør vi her hjemme ca 1 gang i mnd for å få litt husfred Ellers så pleier vi av og til å ta film når slikt skjer. Det er alltid gøy å vise film til familien. De blir sjokket Leker som begynner å spille ulike sanger uten at noen er borti. Sko som begynner å rulle, katteburet som blir dyttet i, tv som begynner å spille radio etc. Litt ekkelt, men så lenge de ikke tar på meg så er jeg fornøyd. Kjenner de som blir tatt på og det kan ikke være noe særlig! Du har nok kjøpt Salvia og ikke Salvie å havnet på en liten tripp, det er nå min konklusjon. Lenke til kommentar
mekanikern Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 ^wat? Tipper du har noe dårlig kontakt i en usb port eller enhet. Gå på kontrollpanel å slå av lyden, og du er kvitt problemet. Tingen er at dette har ikke noe med selve usb'ene å gjøre. Når jeg drar ut en STIKKONTAKT, altså noe ikke ikke har noe med pcen å gjøre, så kommer den lyden! 2 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Tipper du har jordingsfeil en eller annen plass. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Prøv og sett pcen i hvilemodus. starter pcen opp dersom du gjør det du må gjøre for å få disse lydene? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Dette kan være årsaken til lyden du hører : *Dårlig / defekt PSU med defekte / dårlige spenningsregulatorer ( for eksempel mye rippel ). *Dårlig kvalitet på hovedkortets VRM's og andre spenningsregulatorer ( typisk MSI billige hovedkort ). *Forstyrrelse på strømlinjen hjemme (dårlig jordning etc) som påvirker datamaskinen og annet elektronisk utstyr. Når det gjelder poltergeist / spøkelseteorien så kan den fort avfeies ved å strø litt salt i hvert hjørne av rommet der du har datamaskinen, i teorien skal dette verne for hekseri og spøkelser så om det fortsatt kommer ulyder er det tydelig ikke noe sånt Lenke til kommentar
mekanikern Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Prøv og sett pcen i hvilemodus. starter pcen opp dersom du gjør det du må gjøre for å få disse lydene? Prøvde på det du sa, nope, den starta ikke opp nei. Skjønner ikke hva kontakten har noe med pcen å gjøre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå