språknerd Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hei! Jeg ønsker å opprette en database der brukerne kan laste opp bilder og tekstdokumenter. Det jeg er på jakt etter er vel en forumdatabase. Problemet er at jeg er ganske grønn på dette feltet og mange forklaringer blir fort greske. Hvordan kommer jeg i gang? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hvor enkelt vil du ha det? Har du ambisjoner om å sette opp en egen server og nett-tjener eller ønsker du å kjøpe dette "ferdig"? Hvor stort beløp har du sett for deg å bruke på dette? Lenke til kommentar
språknerd Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg har eget domene og webhotell. Jeg trenger et program som er ferdig satt opp for dette slik at man slipper avansert programmering ol. Tenker på samme typen databasebaserte programmet slik som f.eks. Wordpress er der for blogg. Har prøvd Cpanel for oppsett tidligere, men på One.com, der jeg nå har webhotellet mitt, er ikke dette mulig. Først og fremst trenger jeg tips om hvilke databasebaserte programmer med ferdig oppsatte maler og muligheter som det jeg har nevnt, som finnes. Pris har jeg ikke tenkt på enda. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 For deling av bilder, så er nok programmer som Piwigo og Coppermine et par av alternativene; de støttes nok av One.com. De er ikke utpreget lett å sette opp, men har nok den funksjonaliteten dere ønsker. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hva med www.phpbb.com ? Gratis forumsoftware med alle de funksjonene du ønsker og mer til. Kan skreddersys etter behov. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Før du setter opp noe som helst som peker ut mot webben så anbefaler jeg at du bruker en god del tid til å lese om sikkerhetsproblemer runt løsningen du har valgt. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Prøv også i en mer relevant gruppe, feks. https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=342 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå