Aetius Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Disse Photoshop-tipsene gir deg full kontroll.Del 8 ? Kreativ bilderedigering Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Artig video, det der med "HDR-lag" har jeg aldri prøvd selv før. Hva med å vise folk litt funksjoner som "Blend If", Apply Image til maske + gaussian blur for skarphet osv? Personlig bruker jeg LAB til meste av jobb på skarphet, kontrast og farger siden fargene er separat fra lys (Lightness). PS, frekvensseperasjon hadde vel også vært noe å lært bort til de nyskjærrige? :-) Det gjør magiske verk. 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Ad oppskarping har det tidligere vært en egen tutorialvideo om dette - se linker til de tidligere videoene i artikkelen. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Artig video, det der med "HDR-lag" har jeg aldri prøvd selv før. Hva med å vise folk litt funksjoner som "Blend If", Apply Image til maske + gaussian blur for skarphet osv? Personlig bruker jeg LAB til meste av jobb på skarphet, kontrast og farger siden fargene er separat fra lys (Lightness). PS, frekvensseperasjon hadde vel også vært noe å lært bort til de nyskjærrige? :-) Det gjør magiske verk. Blend IF på Norsk... Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Ad oppskarping har det tidligere vært en egen tutorialvideo om dette - se linker til de tidligere videoene i artikkelen. Kun forslag, jeg ville bare se hva dere mener med å løfte et bilde Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Blend IF på Norsk... http://www.youtube.com/watch?v=khcMpPy-UaA&feature=share&list=FLGtLm0BlTuHfZelCxtunARg Det var egentlig mer som et spørsmål om å lære bort litt mer utfordrende teknikker. Det er ikke sånn at jeg tviler på hva jeg gjør i PS, jeg syns bare det er for få plasser folk flest kan lære skikkelig PS bruk., ref. "Personlig bruker jeg LAB.." "frekvensseperasjon hadde vel også vært noe". Siden tek har et opplegg for det nå og det er snakk om på norsk så ville jeg bare komme med innspill. Å Google filmer kan hvem som helst gjøre. Dette er noe tek/akam burde fortsette med, men de kan gjerne vise litt mer av de tingene en må betale for å lære hos kelby, moderskeppet osv. Endret 31. mars 2013 av iStalkPhoto Lenke til kommentar
Zuddybear Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Flott video, men du kunne kanskje gått nærmere inn på hva som skjer med bildet når du bruker "HDR-lagene". Jeg liker helst å forstå HVA jeg gjør, når jeg gjør det =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg