Gå til innhold

[Løst] Søker nytt lag til spennende utviklings konsept:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du ikke forstår det finnes ikke bare en type Dataing, det finnes utallig mange. Så jeg tviler på du holder på med noe sånt.

Og bare slutt å spam ned tråden min når du aldri har prøvd et slikt konsept/prosjekt før. ;)

Takk for at du beviste poenget mitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Utrolig hva du kan se, gitt ...

Begrunnelse på hvorfor:

Sukker.no: "Sukker.no er en norsk nettdatingtjeneste som sorterer ut og lister opp kandidatene med høyest matchtall til hver enkelt bruker. Sukker.no ble startet av Morten Gulliksen og Morten Berg som jobbet som SINTEF-forskere i Oslo i 2004. Senere stiftet de Warm Systems AS som per mai 2010 eier og driver Sukker.no. Datingtjenesten var den første av sitt slag med relasjonsmatching i Norden og har vokst stabilt de senere årene. Sukker.no eies av et Norsk selskap og er ikke eid av et mediehus eller utenlandsk aktør. Per mai 2010 har 260 000 opprettet profil på Sukker.no. [...] Sukker.no ble tildelt Oslo Kommunes Etablererpris høsten 2009: «De to gründerne bak selskapet, fysikerne Morten Gulliksen og Morten Berg, har klart å komme i en markedsposisjon hvor de på mange måter har utkonkurrert andre aktører som har hatt langt større ressurser i ryggen. ... Årets vinner er Warm System AS som driver og utvikler Norges største datingtjeneste Sukker.no»" -sitat, Wikipedia.

Morten Gulliksen sin Linkedin-profil: http://no.linkedin.com/pub/morten-gulliksen/15/2aa/39b

Her er det overhodet ikke snakk om noen dumskaller man enkelt kan forvente å slå. Likevel er dette ønsket til trådstarter - hvor du stiller deg bak som en nyttig idiot (du har fortalt han "ja, selvsagt kan du klare dette!").

For å ikke snakke om alle de andre aktørene som også er i markedet, f.eks. Møteplassen, Match o.s.v, hvor disse også er med å kniver om brukerne. Hvor mange slike tjenester som finnes aner jeg ikke, men med et søk på Google mistenker jeg at det er utrolig mange.

For å ikke snakke om alt det finansielle! Til og med et ENK krever at vedkommende til en viss grad vet hva han driver med.

:)

Lenke til kommentar

Forutsetningene her er som vanlig helt på villspor.

Selvfølgelig kommer det alltid til å komme noe bedre. Det heter utvikling. Det er helt naturlig, og kommer til å skje. sukker.no kommer ikke til å være like god til evig tid, og nye tjenester vil komme og sannsynligvis overta markedet. Men det er ikke problemet her.

Problemet er er at trådstarter har en visjon, en ide, en plan og en drivkraft. Han søker andre som deler samme glød for det samme prosjektet. Dette er vanskelig, om ikke umulig. Det er mange som har gode ideer rundtom, og mange av de er minst like gode som eksisterende løsninger. Problemet er at det hjelper svært lite med bare ideen. Man må kunne gjennomføre den også. Og det krever glød, engasjement, kompetanse, tid, penger, kontakter og timing.

Å tro at man via ett forum klarer å samle sammen en gjeng med kompetente mennesker som ønsker å bruke tid, penger, kompetanse og kontakter på din ide, uten lønn, og dele samme glød og engasjement, er som å tro på julenissen. Man vil finne andre personer som og brenner for noe, men sjeldent det samme, og da er det vanskelig å begynne å trekke i samme retning. Noe man må.

Resultatet blir, om man finner noen som sier ja i det hele tatt, er personer som ikke brenner like mye som en selv for samme ide. Personer med egne meninger, egne tanker og egne innspill. Ulønnet. Hva skjer når det oppstår uenigheter om hvor prosjektet skal? Tror du den gratis arbeidskraften blir i prosjektet fordi de har samme glød og engasjement for ideen din som du? Eller kanskje de bare dropper prosjektet siden de ikke blir hørt eller verdsatt? Lønnet er de jo ikke, og når de heller ikke blir hørt er veien ut veldig kort.

Eg ser ofte på programmet "Dragons Den" på BBC. Her er det grundere som står fremfor en del investorer som da må presentere ideen sin for så å få investorer til å være med på ideen. Det som ofte dukker opp er spørsmålet om man er villig til å forplikte seg 100% til å jobbe for ideen sin? Dvs, er man villig til å satse egne penger(sparepenger, eiendom), si opp jobben sin osv for å kun jobbe for at ideen blir en suksess. De som sier nei eller nøler blir som regel nødt til å forlate lokalet uten ei eneste krone med seg. Og det er det en veldig god grunn til.

Du sier selv at du har kompetansen til å gjennomføre dette alene, men ikke tid til det. Eg spør da som investorene i "Dragons Den", hvorfor skal andre bruke sin verdifulle tid på din ide, dersom du selv ikke er villig til å ofre egen tid til prosjektet? Har du ikke troen på det, eller mener du at din egen tid er mer verdifull enn andres?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Begrunnelse på hvorfor:

Det er altså ikke jeg som har gründet sukker.no så jeg kan virkelig ikke se hva dette har med min påstått manglende erfaring å gjøre, det får du nok bare ete i deg igjen.

Dette har forøvrig lite med TS' prosjekt å gjøre, men med alle dere naysayers som ligger klare til å sable ned ethvert prosjekt med store vyer og den minste antydning til å kunne mislykkes.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

*Sukk*, det var et forsøk på å vise deg hva trådstarter står ovenfor (siden du ikke ser ut til å ha skjønt det på egenhånd).

Forøvrig er det ofte tråder for egne prosjekter her på diskusjon.no hvor folk er optimistiske.

Hvorfor i all verden skal du vise meg hva trådstarter står ovenfor? Det du skal forklare meg er hvor liten erfaring jeg har, og hvorfor det er så viktig å knuse all opptimisme generelt.

Om sjansen for måloppnåelse er liten betyr ikke det at prosjekter ikke skal startes opp, halvveis måloppnåelse kan være en bragd i seg selv, og ikke minst kan man lære mye underveis.

Endret av quantum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal du vise meg hva trådstarter står ovenfor?

Fordi du er på feil side...: Du oppfordrer trådstarter til å bli sittende med skjegget i postkassa, uten å være klar over det.

Det du skal forklare meg er hvor liten erfaring jeg har,

Ja, du har liten eller ingen erfaring med IT-prosjekter siden du stiller deg positiv til trådstarter sitt ønske om å knuse alle datingsider... (jeg prøvde å vise deg over hvor stort "monster" Sukker.no faktisk er).

og hvorfor det er så viktig å knuse all opptimisme generelt.

Jeg prøver ikke å knuse all optimisme. Jeg oppfordrer folk til å være realister: Altså forholde seg til de faktiske forhold.

Og de faktiske forhold er slik: Trådstarter har ikke nubbsjans i helvete på å få det til. Så dett var dett.

Om sjansen for måloppnåelse er liten betyr ikke det at prosjekter ikke skal startes opp, halvveis måloppnåelse kan være en bragd i seg selv, og ikke minst kan man lære mye underveis.

Meanwhile, i virkeligheten er det slik at om man har den innstillingen der (hvor man tydeligvis ikke har gjort særlig til risikoanalyse) kan risikere å tape både mye tid og penger (noe som blir gjeldende for trådstarter, siden han skrev i førstepost at han kanskje kunne tenke seg å kjøpe scripts/templates/whatever). Endret av Mr. Krangle
Lenke til kommentar

Bare det at TS henvender seg på et åpent forum som diskusjon.no for å utvikle ideen sin sier vell litt om hvor nivået ligger, og dermed også kompetansen. Måten TS møter kritikk bekrefter dette.

Litt som om jeg skulle henvendt meg i bilforumet for å prøve å starte opp norske Koeningsegg...

Lenke til kommentar

Risikoen her er at markedet er mettet. Det er også et marked der et viktig salgsargument er å allerede ha mange kunder ettersom en massiv brukerbase fører til høy avkastning for brukerne. Vanskelig å komme inn på et slikt marked uten å drive en massiv markedsføringskampanje.

Lenke til kommentar

Risikoen her er at markedet er mettet. Det er også et marked der et viktig salgsargument er å allerede ha mange kunder ettersom en massiv brukerbase fører til høy avkastning for brukerne. Vanskelig å komme inn på et slikt marked uten å drive en massiv markedsføringskampanje.

Sant, men man kan få utrolig mye gratis også ved å tvitre, blogge, o.s.v. om det.
Lenke til kommentar

Sant, men man kan få utrolig mye gratis også ved å tvitre, blogge, o.s.v. om det.

Jeg er egentlig kun interessert i henvendelser og innspill fra folk som er interessert i dette. Jeg er ikke interessert i nedlatende innlegg og kommentarer. Eller folk som tror de er verdens beste utdannet mann/kvinne og TROR de vet alt.

Lenke til kommentar

Og de faktiske forhold er slik: Trådstarter har ikke nubbsjans i helvete på å få det til. Så dett var dett.

De faktiske forhold er ganske enkelt at det ikke er din oppgave å vurdere om prosjektet er verdt å starte opp. Det er helt fair å innvende at det er urealistisk å bli markedsledende på null komma niks, men det er likevel fullstendig innenfor realismens rammer å lage en ok datingside med et respektabelt antall brukere, og om TS foretrekker å justere ambisjonsnivået før eller underveis får bli hans egen sak.

Videre er det temmelig dårlig netikette å spamme ned denne tråden med informasjon TS uttalt vil ha seg frabedt (jeg tillater meg å røre rundt her likevel, nå som tråden etter TS mening er ødelagt).

Å kritisere TS for å mangle ressurser faller på sin egen urimelighet da formålet med tråden jo nettopp er å skaffe ressurser. Absolutt ALLE prosjekter har en helvetes mye lengre vei å gå enn noen noensinne (deg med all din fremtidige erfaring og kompetanse inkludert) hadde tenkt på forhånd, uten at det betyr at ethvert prosjekt bør stanses umiddelbart.

Hadde TS vært ute etter å fiske til seg investorer han kunne føre bak lyset for å stable på beina et urealistisk prosjekt, ville saken stillt seg annerledes. Men det er ikke tilfelle, dette er et hobbyforum, innsatsen er egen fritid for de som måtte ha lyst til å bli med. Som noen alt har påpekt, det er ikke her proffenen rekrutterer ressurser. Om noen foretrekker å bruke fritiden på å prøve å realisere drømmer fremfor å sitte og jatte på facebook (edit: eller diskusjon.no :o), er det etter min mening bare sunt.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Bare det at TS henvender seg på et åpent forum som diskusjon.no for å utvikle ideen sin sier vell litt om hvor nivået ligger, og dermed også kompetansen.

Gitt at du har rett i dette, akkurat hvordan synes du selv TS og likesinnede skal forholde seg for å tilegne seg mer erfaring og kompetanse da?

Lenke til kommentar

Vell for å gjøre det enkelt så kan folk få diskutere og spørre om ting i denne tråden men hold det saklig og ordentlig. Jeg orker virkelig ikke få "notifications" på mail også er det bare tulle og dumme innlegg.

Dette er et prosjekt, og i prosjekter blir alltid noe forandret på og gjort om.

EDIT:

Jeg har nå vurdert om jeg skal kjøpe løsning/utvikling på dette prosjektet og heler investere litt i det. Derfor trenger jeg fortsatt folk med gode samarbeids evner og har mulighet til å "VIDERUTVIKLE" prosjektet etter det er ferdig.

Så hele poenget er at jeg ønsker et team med folk som brenner like mye som meg med å oppnå en "success "

Er det noe gale i det så forstår jeg ikke noe...

Endret av MrBondybond
Lenke til kommentar

For å stille to direkte og konkrete spørsmål, som alle som vil delta fortjener å vite svaret på:

- Hva er det konkret som hindrer deg i å fullføre prosjektet selv?

- Gitt at det er tid, hvorfor investerer du ikke mer tid i prosjektet for å få det ferdig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...