Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Problemer med svigerforeldrene


Gjest medlem-297059

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-297059

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Orker ikke mer. Vi er så forskjellige. De er så "gubbete" og "kjerringete". Smålige syn på ting. Hver gang jeg drar derfra føler jeg meg så uvel og rar og deprimert. Jeg elsker kjæresten min, han har jeg det så godt med. Men så er det disse håpløse svigers som driter på alt sammen. Dette har jeg følt i snart 3 år nå. Klarer ikke leve med sånne mennesker. Vil leve et fint liv.. Ikke høre på det dritet dems...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-297059

Flytt til en annen by (y)

Jeg ville ikke ha brydd meg, du er vel relativt voksen , har selvtillit og tar egne valg regner jeg med.

 

Ja, det stemmer. Men vil bo her, er hjemmet mitt :) vil leve med kjæresten min, men de svigerforeldrene klarer jeg meg fint uten har jeg funnet ut.

Lenke til kommentar

Når DU misliker ANDRE så er det DEG det er et problem med. De har det fint som de er.

 

Nå føler jeg du tegner et ganske svart/hvitt bilde her, men det er som du sier verdt å se litt på det aspektet også. Det er ofte de tingene man misliker mest i andre som er ens egen oppførsels blindsone.

Det er bare å regulere ned kontakten om det blir for slitsomt. Du kan ikke styre andre mennesker, men du kan styre deg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-297059

For noen motbydelige svar. Ikke døm via påstander. Jeg vet hvordan ting ligger ann, og tro meg, dethar ikke slik som dere sier. Mange kan være helt annerledes vet du enn sine opphav. Ja, jeg er glad i kjæresten min ja. Du har ikke peiling på hva du snakker om, Nittutt. Så andre jeg misliker misliker jeg liksom helt uten grunn jeg da, fordi det er BARE meg det er noe galt med? Herregud, sånt tull gidder jeg ikke høre på. Dette får jeg heller finne oppi med dersom faktisk kjenner oss det gjelder.

Lenke til kommentar

Det Nittutt reagerte på var kanskje den ensidige framstillingen, ikke nødvendigvis at du er hele problemet, men jeg skal være enig at den uttalelsen kan oppfattes noe bombastisk.

 

Det er i alle fall en viss generasjonskløft her, samt sikkert ulike personlighetstyper også.

Når du føler deg som det du sier hver eneste gang så er det i alle fall noe som skjer.

 

Du kan jo ta opp et besøk på f.eks mobiltelefonen og analysere det når du kommer hjem. Gjerne sammen med noen forholdsvis nøytrale. Da ser man mer seg selv utenfra og hvordan man reagerer og hvordan andre gjør det. Egentlig et veldig godt verktøy for analyse. De fleste får seg noen aha-opplevelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aner litt narsissisme her. "Alle andre er fæle".

 

Holdt på sånn selv før, men har vokst fra det. Enten så ler jeg av folk om de ikke vet bedre, eller så lukker jeg ørene og jatter med.

 

Du kan virkelig ikke la det gå så innpå deg.

 

 

Edit: jeg håper for guds skyld jeg er forskjellig fra mitt opphav på mange måter. De måtene er noe jeg aldri vil være.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar
Gjest medlem-297059

DNei, ikke noe narssisme. Det er ikke sånt jeg holder på med, men sliter med. Det er ikke noe "stakkars meg" situasjon her, dette er seriøst og noe som krever mye psykisk utholdenhet. Det går jo innpå meg fordi jeg vil være med kjæresten min, og de svigerforeldrene kommer til å ha stor rolle i fremtiden. Jeg må prate med dem en gang. Ikke holde dette for meg selv. Kjæresten min vet godt om dette, men han er for konflikt sky til å ta det opp med dem. Det er et problem. Men han er blitt bedre. Dette er en klassisk situasjon. "Svigermonster"... Ja, det er lett å misforstå og oppfatte feil på en diskusjons forum. Men når han er så rask i avtrekkeren, så reagerer jeg. Var fordomsfullt og ugjennomtenkt skrevet. Vedkommende hadde ikke noe konstruktivt å si, så kan han holde seg unna en diskusjon. Det er akkurat det jeg tenkt også. Siden jeg føler dette gjentatte ganger, må det jo være noe som foregår?...

 

Takk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-297059

Det er sant, Yvonne2. Man kan gjøre noe med det, ta det opp med dem. Det trenger ikke være slik. Å ikke komme overens med alle er klart, men svigerforeldre er jo mye nærmere enn bare en frekk ekspeditør i en butikk for eksempel eller en gammel bekjent. Sånt betyr ingenting.

Lenke til kommentar

DNei, ikke noe narssisme. Det er ikke sånt jeg holder på med, men sliter med. Det er ikke noe "stakkars meg" situasjon her, dette er seriøst og noe som krever mye psykisk utholdenhet. Det går jo innpå meg fordi jeg vil være med kjæresten min, og de svigerforeldrene kommer til å ha stor rolle i fremtiden. Jeg må prate med dem en gang. Ikke holde dette for meg selv. Kjæresten min vet godt om dette, men han er for konflikt sky til å ta det opp med dem. Det er et problem. Men han er blitt bedre. Dette er en klassisk situasjon. "Svigermonster"... Ja, det er lett å misforstå og oppfatte feil på en diskusjons forum. Men når han er så rask i avtrekkeren, så reagerer jeg. Var fordomsfullt og ugjennomtenkt skrevet. Vedkommende hadde ikke noe konstruktivt å si, så kan han holde seg unna en diskusjon. Det er akkurat det jeg tenkt også. Siden jeg føler dette gjentatte ganger, må det jo være noe som foregår?...

 

Takk.

 

Hei:)

Kan ikke se at disse skal være ditt problem nå, eller i fremtiden. Du har informert din kjæreste, han dealer vel ikke helt m problemet, men virker tilbaketrukken og kanskje litt feig?

Du derimot har vert mer enn tålmodig ovenfor mennesker som du ikke går overens med, og det tydelig for din kjærestes skyld.

 

Ville bare kuttet dem rett ut, og ikke tatt inn over meg hva de eventuelt ville forsøke seg på. Du og din kjæreste er paret her, og de kommer så absolutt ikke på "kjøpet" om de ikke kan oppføre seg.

 

Sett ned foten, gjør dine ting, og om de ønsker kontakt, blir det på dine premisser.. Regner med din kjæreste kan forstå dette..

 

Er det barn inne i bildet, da ser du ann om de liker seg der, gjør det det, fint for dem:o)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-297059

Så din flotte mann og kompis har et helt forferdelig opphav, og likevel er du så glad i ham ... Det høres rart ut, fordi det er veldig vanlig at man arver mye av evner og egenskaper fra sine opphav, og at man blir gjerne enda mer likt sitt opphav jo eldre man blir.

 

Hva er likhetspunktene mellom dine elendige svigers og din gode ektemake?

 

Helt kvalmt at du faktisk har fått positive tilbakemeldinger på denne spydige kommentaren! Du kjenner ikke situasjonen, så du kan holde sånt arrogant tull for deg selv. Fysj.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-297059

Hei:)

Kan ikke se at disse skal være ditt problem nå, eller i fremtiden. Du har informert din kjæreste, han dealer vel ikke helt m problemet, men virker tilbaketrukken og kanskje litt feig?

Du derimot har vert mer enn tålmodig ovenfor mennesker som du ikke går overens med, og det tydelig for din kjærestes skyld.

 

Ville bare kuttet dem rett ut, og ikke tatt inn over meg hva de eventuelt ville forsøke seg på. Du og din kjæreste er paret her, og de kommer så absolutt ikke på "kjøpet" om de ikke kan oppføre seg.

 

Sett ned foten, gjør dine ting, og om de ønsker kontakt, blir det på dine premisser.. Regner med din kjæreste kan forstå dette..

 

Er det barn inne i bildet, da ser du ann om de liker seg der, gjør det det, fint for dem:o)

 

Tusen takk. Endelig ei som forstår. Selv om du ikke kjenner situasjonen ut og inn, så har du helt oppriktige meninger og poeng med det. Det er heldigvis ikke barn i bildet, vi er et ungt par, men barn kommer nok en gang :-) kjæresten er veldig forståelses full, han blir bedre og bedre med dette å stå for seg selv. Han har vært flink med å komme seg ut av redet nå. Hjalp mye at vi flyttet sammen og kom oss unna. Han er ganske lei maset selv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Helt kvalmt at du faktisk har fått positive tilbakemeldinger på denne spydige kommentaren! Du kjenner ikke situasjonen, så du kan holde sånt arrogant tull for deg selv. Fysj.

 

Jeg ber så meget om unnskyldning for å ha fornærmet deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...