Gå til innhold

Jobbe et år i utlandet

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste årene hatt lyst å reise til enten Japan eller Sør Korea enten i forbindelse med jobb eller utdanning. For øyeblikket er jeg 22 år, har studert fysikk ett år og dataingeniør i ett annet, og har da ingen bachelor. Jobben jeg har hatt siste årene er datarelatert, og jeg besitter mye kompentanse (av typen som ikke står på CV)

Når vil jeg hvertfall lufte tanken igjen på om jeg skal ta et år i Asia for å få opplevd hvertfall et av landene, og gjøre det uten å tape mye økonomisk på det. Å lære språket er også en av intensjonene.

Derfor lurer jeg på hvor vanskelig er det å få en jobb, gjerne deltid i utlandet? Finnes det noen organisasjoner som driver med noen form for utveksling av jobber, hvor man gjerne bor på internat og kan gjøre noe jobb om dagen, og andre ting på ettermiddag/kvelden?

Akkurat nå er jeg åpen for flere forslag enn jeg selv foreslår :)

Jeg vil bare vite hvilke muligheter jeg har for dette i fremtiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er tilbake!

Den praksisplassen høres ganske bra ut!

Jeg tror at det er ikke veldig vanskelig å fått en jobb som dataingeniør inn internastional firma, men lønn din kansje er virkelig lavere enn her. Og jeg tror det ville blir lavere om det er deltid jobb.

Det er ikke så 'økonomisk godt' å blir dataingeniør....

Livet i Asia er ikke dyrt som her i Norge, kansje det er dyrt i Japan likevel.

Men om du reise til Asia for bare en år,jeg synes det er bedre å bare ta utdanning og studere ny språk(Det er vanskelig, og vil koste du mye tiden )

Jeg tror at det er bedre å blir engelsk lærer samtidlig hvis du har kjempebra engelsk.Da kan du ha inntekter, og møte mer mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...