Gå til innhold

2 Forskjellige skjermer problem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal du med den andre skjermen da? Har du tenkt å spille på begge to, altså dele bildet over to skjermer, eller har du tenkt å bruke den ene til fullscreen spill og den andre til småting som Skype, Youtube o.l? Skal du ha fullscreen over begge skjermene ville jeg ha oppgradert litt på skjermkortfronten, men hvis ikke, så klarer nok én 660ti den jobben ;)

Lenke til kommentar

Der ga du mye svar ja. Men du svarte ikke på hva jeg spurte om da :I

 

Det er også kanske så fint bilde (kvalitet) på den jeg har nå, men jeg fant bare et sted hvor de solgte den enda: http://www.proshop.no/Skjerm/BenQ-27-G2750-2295925.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite (men jeg føler den andre er bedre har på følelsen av det værtfall)

 

 

 

Forresten ja jeg skal drive med diverse på den andre mens jeg gamer eller ser film. Det kommer nok tilfeller hvor jeg spiller på begge to (hvist det går i det spillet) eller at ejg ser film på begge.

Lenke til kommentar

Bildekvaliteten vil være den samme, ja. Nå vil jeg ikke si at den skjermen du linket til har så fantastisk bildekvalitet, basert på spesifikasjonene, men den blir ikke noe dårligere av at du skaffer deg en til skjerm. Håper jeg fikk svart på spørsmålet ditt nå, og beklager at jeg misforstod først :)

Lenke til kommentar

Den jeg har nå har jeg liksom hdmi til dvi gold på både kabel og den switcheren.

 

Men jeg lurte på om jeg kom til og merke det på selve bilde om jeg tokk den med hdmi?

 

På det bilde her så ser du att den linja er liksom den windows linja nederst er bare på en skjerm. Hvist jeg tar to skjermkort kommer den linja til og strekke seg utover da?

 

http://www.google.no...20&tx=119&ty=97 (du må trykke på det bilde det liksom nummer to der på : prøv disse også) XD

Endret av theobvious
Lenke til kommentar

Nei, du vil ikke merke forskjell mellom HDMI og DVI. Hvis du har DVI-D kan du bare sende bilde, og ikke lyd, gjennom kabelen. Det er bare et problem hvis du bruker høyttalerne på skjermen.

 

Snakker du om verktøylinjen nederst på skjermen? Der du ser alle programmene du har åpne? Når du kobler til skjerm nummer to må du sette en av skjermene som hovedskjerm. Denne vil se ut som normalt, og vil ha verktøylinjen nederst på skjermen. Den andre skjermen vil ikke ha verktøylinje, og vil bare fungere som litt ekstra plass slik at man kan se på film, spille osv. imens man holder på med andre ting. Hvis du vil f.eks. se på en Youtube-video på skjerm nummer 2, så åpner du Youtube og drar internettleseren over til den andre skjermen.

Lenke til kommentar

Nei, du vil ikke merke forskjell mellom HDMI og DVI. Hvis du har DVI-D kan du bare sende bilde, og ikke lyd, gjennom kabelen. Det er bare et problem hvis du bruker høyttalerne på skjermen.

 

Snakker du om verktøylinjen nederst på skjermen? Der du ser alle programmene du har åpne? Når du kobler til skjerm nummer to må du sette en av skjermene som hovedskjerm. Denne vil se ut som normalt, og vil ha verktøylinjen nederst på skjermen. Den andre skjermen vil ikke ha verktøylinje, og vil bare fungere som litt ekstra plass slik at man kan se på film, spille osv. imens man holder på med andre ting. Hvis du vil f.eks. se på en Youtube-video på skjerm nummer 2, så åpner du Youtube og drar internettleseren over til den andre skjermen.

kan man ikke stille inn i nvidia-kontrollpanel slik at pcen ser på det som en veldig bred skjerm?
Lenke til kommentar

Er ikke noe tungvint, det ;) Kanskje jeg fikk det til å høres litt sånn ut, men det er veldig enkelt og greit å sette opp, og du blir fort vant til det. Når du får dreisen på det er det veldig praktisk og nyttig å ha to skjermer.

 

Det er ingen betydelig forskjell mellom AMD og Nvidia på hvem som er best på CrossfireX/SLI. Og i hvert fall ikke så betydelig at det er verdt å kvitte seg med det nåværende grafikkortet og kjøpe et helt nytt. Når du bare skal bruke én til fullskjerm, så har det ingenting å si om du velger AMD eller Nvidia. Begge har lik ytelse, likt antall problemer og det er like enkelt/vanskelig på begge.

 

Ta det med ro, det er enkelt og praktisk ;) Løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...