Klossmajoren Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Jeg har hørt at man kan få fengsels straff hvis man blir tatt i et misslykket selvmords forsøk, eller er dette hvis du hjelper en annen med å utføre et selvmord? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Det er ikke straffbart å begå selvmord, bare å medvirke til andres selvmord. 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Man blir vel tvangsinnlagt. Kan vel anse det som en straff? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Jeg har iallefall hørt at det er lov å prøve og ta selvmord, men at det er lovlig om det er vellykket. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Man blir vel tvangsinnlagt. Kan vel anse det som en straff? TS spurte om fengselsstraff. Men nei, tvangsinnleggelse er ikke ansett som straff i Norge. Straffens formål er at den skal føles som et onde, tvangsinnleggelse har behandling (eller i det minste skadeforhindring) som formål. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 TS spurte om fengselsstraff. Men nei, tvangsinnleggelse er ikke ansett som straff i Norge. Straffens formål er at den skal føles som et onde, tvangsinnleggelse har behandling (eller i det minste skadeforhindring) som formål. Enig, men det kan jo i mange tilfeller føles som et onde Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Jeg tror nok tvangsinnleggelse alltids føles vondt ut. Det er nok ikke før man er bra igjen før man kan verdsette det. Endret 30. mars 2013 av Bundy Lenke til kommentar
Firstrespond Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Selvmord er ikke ulovlig. Selvmord blir bare ulovlig om du hjelper noen andre til å ta livet sitt. Man kan få psykiatrisk hjelp men ikke fengsel. Du kan bli tvangsinnlagt om du ikke er i stand til og avgjøre hva som er bra for deg selv. Men du vil sette pris på dette seinere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå